cob maat peesbeschermers

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fareeh

cob maat peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 09:41

Was ik gister bij divoza om peesbeschermers voor mijn pony te kopen. Maat `pony` is te klein, `full` en `paard` is te groot voor een arabier, je kent het wel. Zegt die mevrouw dat de hele collectie alleen nog maar bestaat uit die 3 maten en `cob` is er helemaal uitgehaald. :s Wie weet waar ze nog wel te koop zijn?

_karin_

Re: cob maat peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:20

Er zijn echt nog wel Cob maat peesbeschermers te koop! Wat is dat voor een gepraat? Bijvoorbeeld de peesbeschermers van BR worden weliswaar PONY genoemd, maar mijn bijrijdhaflinger past ze ook precies. En die heeft toch echt maatje COB! Lachen Ook Harry's Horse heeft ze nog voor zover ik weet en Eskadron ook. Die zijn allemaal bij de Divoza te verkrijgen dus ik snap jouw verkoopster ook niet helemaal. Misschien gaat zij er vanuit dat als er pony op staat dat het alleen geschikt is voor een A of B-pony?

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:24

Full en paard is toch gewoon hetzelfde?
Ik dacht dat de 3 maten pony, cob en full waren ( pony, middel, paard).
Ik weet in ieder geval dat HH zowiezo cob maten heeft en die kun je bijna wel bij elke ruitersportzaak vinden Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:26

Ik heb ook HH peesbeschermers en die zijn gewoon in maat COB hoor. Ben vandaag nog in de ruitershop geweest en er lagen gewoon COB peesbeschermers, dus waar die verkoopster het over heeft Verward

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:26

_Cassandra_ schreef:
Full en paard is toch gewoon hetzelfde?
Ik dacht dat de 3 maten pony, cob en full waren ( pony, middel, paard).
Ik weet in ieder geval dat HH zowiezo cob maten heeft en die kun je bijna wel bij elke ruitersportzaak vinden Lachen

Volgens mij is full en paard idd hetzelfde. Zover ik weet heb je altijd 3 maten gehad...

Ik heb ze in cobmaat van norton.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:37

Ik heb dit probleem ook. Divoza in Leek heeft volgens mij inderdaad geen cob. Een vriendin van mij is laatst voor mij wezen kijken maar kon geen cobmaten in de schappen vinden.

Bij de wat kleinere ruitersportzaken zijn ze misschien wel te vinden. Al had het tweespan in boornbergum bijv. ook helemaal geen cobmaten. Br heeft in ieder geval geen cobmaten meer in het assortiment.

Overigens heb ik nog een ander probleem. De maat cob is qua lengte goed, maar past niet rond haar kogel. Oftewel een paardje met korte dikke pootjes Bloos

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:39

Ik heb nog Cob kapjes (voor en achter) wat ik weg wil doen van de HH Nature, als je interesse hebt kan je pb sturen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 08:30

Coby schreef:
Ik heb dit probleem ook. Divoza in Leek heeft volgens mij inderdaad geen cob. Een vriendin van mij is laatst voor mij wezen kijken maar kon geen cobmaten in de schappen vinden.

Bij de wat kleinere ruitersportzaken zijn ze misschien wel te vinden. Al had het tweespan in boornbergum bijv. ook helemaal geen cobmaten. Br heeft in ieder geval geen cobmaten meer in het assortiment.

Overigens heb ik nog een ander probleem. De maat cob is qua lengte goed, maar past niet rond haar kogel. Oftewel een paardje met korte dikke pootjes Bloos

Zelf woon ik in de omgeving van Apeldoorn en ik had hetzelfde probleem, alleen dan met Full en Extra Full (ook te korte dikje pootjes ervoor) en bij mij kon de ruitersportzaak het elastiek verlengen, waardoor hij wel paste

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:45

Veredus maat M is ook ongeveer cob, zit eigenlijk iets tussen cob en full in. Verwacht dat die t wel goed doen bij korte 'pootjes'

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:13

Ik heb gisteren in een ruitersportzaak nog van het merk Harrys horse maat cob gezien, ze zijn er dus nog wel.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:15

ik had idd ook pony maat van BR om mijn E pony en dat zat perfect Ja