Decathlon en kwaliteit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Decathlon en kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 20:51

Wat vinden jullie van de paardenspullen van Decathlon? Het merk daar noemt Fouganza. Ik heb er een vliegendeken van en ben er supertevreden mee maar vroeg me af of bijvoorbeeld de zadeldekjes ook van goede kwaliteit zijn.
Wat zijn jullie ervaringen met dit merk?

xx_Irisje

Re: Decathlon en kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:52

ben heel tevreden, dekjes zijn fijn, de deken, maar heb ook een brsotuig waark tevreden over ben.
ook over de bodywarmers en een slof trouwens!!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:58

ik heb er een aantal rijbroeken van.
Zitten heerlijk, zijn niet zo dik/warm als de eurostar dus ideaal als zomerbroek.
en dan voor 17,95. ook al gaat die maar een jaar mee dan zijn ze het al waard. ik heb er eentje inmiddels al twee jaar en ik heb me er laatst een paar bij gekocht.
ook heb ik een halster van fouganza, erg fijn. maar ik moet er wel bij zeggen dat ik het alleen gebruik om het paard mee uit de wei te halen en tijdens poetsen, hij loopt er dus niet mee op de wei.
ff denken
verder heb ik de jophurs en rijlaarzen van decatlhon.
dit is van geologic die heb ik inmiddels beide drie jaar en de jophurs draag ik zo'n 3x per week. de laarzen eigenlijk alleen met een jaarlijkse wedstrijd.
ik geloof dat ik nu alles wel gehad heb van decathlon.
verder heb ik nog wat t-shirts, hempjes en een trui en een vest die ik vaker met rijden aanheb. (en nee, ik word niet gesponsord door decathlon Haha! )
ik vind het perfect spul voor weinig geld

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 21:07

Evelyne79 schreef:

Ik stond daarstraks in de decathlon toen ik de zadeldekjes zag, leuke kleurtjes en het zag er degelijk uit, alleen was het inderdaad wel een stuk goedkoper dan dekjes in de paardenwinkel. Niet dat ik daar iets op tegen heb Knipoog , maar ik vroeg me dan wel af of het goede kwaliteit zou zijn?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:08

Mandyke schreef:
Evelyne79 schreef:

Ik stond daarstraks in de decathlon toen ik de zadeldekjes zag, leuke kleurtjes en het zag er degelijk uit, alleen was het inderdaad wel een stuk goedkoper dan dekjes in de paardenwinkel. Niet dat ik daar iets op tegen heb Knipoog , maar ik vroeg me dan wel af of het goede kwaliteit zou zijn?

zadeldekjes heb ik geen ervaring mee.

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:46

Ik heb een dekje van Decathlon, echt een fijn ding hoor!
Verder heb ik er ook nog een rijbroek van, zit ook super lekker.. en nog een paar dingetjes.
Enige ding waar ik niet tevreden over ben is m'n halstertouw.. dat stuk dat om de musketon zit was helemaal losgegaan (heb ik dus weer vast moeten knopen) en aan de andere kant van het touw was de onderkant 'losgegaan', helemaal gaan rafelen dus..
Verder wel goede spullen hoor Lachen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:51

Mijn dochter(tje) heeft een dekje van Decathlon (soort pad, van twee kanten draagbaar) en die houdt zich heel goed. Er staat op dat je ze op de hand moet wassen (wie verzint zoiets voor een dekje...? Knipoog ), maar in de wasmachine doet 'ie het ook prima Clown .

lanatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:33

Heb ook, de pad van decathlon, en die vind ik heel goed én betaalbaar.
En ook over het vliegendeken ben ik héél tevreden, heb hiervoor een seizoen een bucasbuzoff gehad die ontzettend duur was en moet zeggen dat ik deze toch zeker niet slechter vind en dat voor een pak minder dan de helft van de prijs van de bucas.

Dus over't algemeen ben ik een tevreden decathlon klant, al moet ik wel zeggen dat ik er zelf wel geen bitten enzo zou kopen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:33

Kort maar krachtig :

Rotzooi Haha!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 09:51

LCharlotte schreef:
Kort maar krachtig :

Rotzooi Haha!

Welke spullen had jij misschien van de decathlon en wat scheelde er dan mee?

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:01

Super Lachen!
Ik heb een regenjasjes voor 15 euro daar gekocht, nou echt ik heb al plensbuien meegemaakt dat t n uur echt sortregende daarna scheen 2 minuten de zon en de jas was weer helemaal droog en er was gewoon geen 1 druppeltje doorgegaan! echt top.
Verder heb ik een fleecevest vand aar, ben ik ook heel tevreden over. En een hoofdstel van 8euro, heel soepel en sterk. Een zweep en leren spoorriempjes en het houd allemaal prima gaat lang mee en kost maar een beetje, perfect togh?

Dus ik ben zeer zeker tevreden over de spullen van daar!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:45

Het dekje wat ik ooit kocht heb ik vrij lang gebruikt, de deken schuurde en gaat er niet meer op, mijn ponyhoofdstel van 9 Euro doet het prima tot dusver (ben wel een poetsmaniak maar het is echt redelijk soepel geworden), met decathlonbitje erin.
Zadels en rijlaarzen enzo zou ik er nooit kopen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:10

Ik heb een helm van 15 euro (lichtblauwe). Prima ding en hij zit ook goed.
Ik vind de spullen die ze daar verkopen (niet alleen de paardenspullen) van prima kwaliteit.

M'n ouders hebben zo'n tentje dat je in de lucht moet gooien. Ook een prima ding en heel makkelijk

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:17

Hé ik ben toevallig van de week in Barcalona naar Decathlon geweest.
Prima winkel, enorm groot maar goedkoop en goede kwaliteit vind ik!
'k heb daar nu 8 broeken vandaan, waarvan 4 tekoop omdat ik die niet mooi vond zitten (had me zus meegenomen dus niet gepast ofzo, pas in Nederland..)
De rijbroeken die ik heb zijn daarintegen prima, zitten lekker en niet zo dik of ribbelig.
Volgens mij zijn daar alle spullen wel goed, maar ik heb op het moment alleen rijbroeken, handschoentjes en een halster (voor vriendin) gekocht.
Dus conclusie: PRIMA!

@ Lenneke_: Whaha ik zag die ook, we hebben er geen maar vond die foto's wel funny (gooien jullie 'm ook zo hoog boven jullie hoofd Knipoog )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:21

Haha, nee hoor, we gooien hem niet zo hoog de lucht in.
Maar zodra je hem losmaakt (zit vast met een band) springt hij vanzelf al open. Je hoeft hem alleen maar los te laten, 4 haringen in de grond te prikken en hij staat.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:42

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 18:20

Lenneke, ik ben daarstraks dat dekje gaan kopen in het mosgroen met beige rand. Hyper! Heb er ook al een deftige rit mee gedaan deze namiddag. De pasvorm is super, laat de schoft mooi vrij. Vind het een heel mooi dekje voor maar 12 Geld, geld! en ik denk toch dat de kwaliteit even goed is als de dekjes van de paardenwinkel, zo voelt het in ieder geval toch aan! Ja

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:41

Een vriendin van mij heeft een dekje van de decathlon. Deze is al best vaak gewassen maar ziet er nog steeds netjes uit. Ze vindt hem ook fijn, hij is niet zo dik, maar ook niet dun.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:05

ik vind de kwaliteit super bij Decathlon, ook de service is goed.
men zus haar fjord heeft eens een hoofdstel van decathlon stuk getrokken en we zijn terug naar de winkel gegaan (met kassa ticket) en we hebben direct hetzelfde maar dan een nieuw gegeven. Dat was nu 3 jaar terug en dat hoofdstel is men zus haar favoriete hoofdstel, zit mooi, soepel leder.
Mijn fjordje haar eerste rubber bit komt ook uit decathlon en geeft geen problemen.
De rijbroeken zijn ook super.

Als je weet waarvoor je gaat vind je daar zeker goed gerief.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:20

Mandyke schreef:
LCharlotte schreef:
Kort maar krachtig :

Rotzooi Haha!

Welke spullen had jij misschien van de decathlon en wat scheelde er dan mee?

Ja, dat vraag ik me ook af?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:24

Ik vind de prijzen gewoon netjes. Tussen de 10 en de 20 euro voor een dekje vind ik een mooie prijs.
Het is niet een of ander merk (zoals Anky), dus daar betaal je ook niet voor

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:26

Lenneke_ schreef:
Ik vind de prijzen gewoon netjes. Tussen de 10 en de 20 euro voor een dekje vind ik een mooie prijs.
Het is niet een of ander merk (zoals Anky), dus daar betaal je ook niet voor

Dat is zeker zo, voor dekjes van Anky enzo betaal je vooral voor de naam.. niet voor de kwaliteit.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:27

Oh, best degelijk spul bij Decatlon, alleen niet zoveel keus Lachen

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:27

als zeme vragen om reclame voor ze te maken, zou ik het zo doen; prima prijs/kwaliteit Haha!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 20:27

Tja ik heb een Anky gehad maar die heb ik snel terug verkocht omdat de pasvorm helemaal knudde was op mijn paardje, de decathlon dekjes bevallen daarentegen goed qua pasvorm! Deze zijn voorgevormd zeg maar.