Schuimen op het bit

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Schuimen op het bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 14:10

Volgens mij is Harnachement niet helemaal het juiste subforum hiervoor, maar goed; ik weet het anders ook niet.

Wat betekent het als je paard op het bit schuimt? Loopt hij er dan lekker op of juist niet? Mijn paard doet dat sinds een week namelijk, hiervoor had hij dat nooit. Ik ben niet bang dat er wat met hem is ofzo; ik zie het wel vaker bij paarden. Maar ik vraag het me gewoon af.

Judje

Re: Schuimen op het bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:28

Schuimen kan van twee tegenoversten komen!
1. Als je soepel en zacht in de hand bent en het paard begint te schuimen is dit een goed teken.
2. Als je het paard hard in een houding trekt is dit geen goed teken.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 14:30

Oke dat is een duidelijk antwoord. Ik heb een hele meegaande zachte hand dus ik ga uit van optie 1. Lachen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:31

kan meerdere dingen betekenen, je kunt dus niet alleen afgaan op het schuimen zelf. Loopt je paard juist ontspannender of is hij gespannen?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:36

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:24

Mijn paard begint ook te schuimen als hij bitloos gereden wordt, dus het is niet alleen het bit....

Vlokken schuim is goed (alsof het opgeklopt eiwit is), slierten schuim absoluut niet (dan zie je niet alleen schuim op de lippen van je paard, maar ook in slierten naar beneden).

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:15

Je paard gaat schuimen door de klier net achter de kaak. Als je paard aan de teugel staat kan je het wel zien en vastpakken.
Dit is de beste foto die er er van had.. let niet op de foto Tong uitsteken
Afbeelding
Volgens mij is het zo dat als je hem ontspannen laag heb lopen, gaat je paard schuimen, omdat dan die klier gaat werken..
Weet niet zeker of het helemaal goed is maar dit is wat ik er van weet Tong uitsteken

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:25

Oke, hij neemt de laatste week inderdaad steeds meer aan. (deden we daarvoor maar niet want hij kreeg elke keer spierpijn Sigaar ) Zou kunnen dat het daar dan inderdaad door komt. Ja Dolor: ik ga nu meteen die link even bekijken.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:28

als je paard schuimt van stress of als hij idd in een houding getrokken wordt,
hangen er ook draadjes schuim aan de mond van een paard dacht ik.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 21:31

Ik zou niet weten waar hij stress van zou moeten hebben, dus het lijkt me niet dat dat het is. En hij wordt zeker niet in de houding getrokken! Het was niet eens de bedoeling om hem al te laten aannemen, hij nam uit zichzelf het bit aan en dat heb ik langzaamaan uitgebreid.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:31

mijn pony die ik pas aan het inrijden ben, knabbeld echt heeel veel op het bit Tong uitsteken hij loopt wel af en toe uit zich zelf nageeflijk, en schuimt ook een beetje, onstspannen?

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:40

mijn pony loopt nageeflijk en begint dan te schuimen bij mijn pony is het dus egt uit ontspanning want ga je haar in de kruil trekken dan doet ze ut niet duss ik zo het niet zo goed weten