Wat voor zadel zal ik nemen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ikowtje

Wat voor zadel zal ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 10:42

Ik heb een jonge pony, hij is nu een aantal weken onder het zadel en doet dit zeer goed.
Het zadel wat ik nu gebruik is een wintec 200 (geloof ik) veelzijdigheid, dit zadel heb ik voor 200 euro gekocht als tijdelijk zadel, mij werd aangeraden omdat nadat mijn pony een aantal maanden onder het zadel was,
hij waarschijnlijk een nieuw zadel nodig had, een goedkoper zadel te kopen (wat logisch is).

Dit zadel heeft een mediumboom, mijn pony begint nu spieren te ontwikkelen en nog wat meer schoft, je merkt nu al aan het zadel dat het wat meer achterover gaat liggen en over een maand of 2 (even aankijken) wil ik toch een nieuw zadel voor hem gaan kopen.
Anders ben ik bang dat het zadel zijn rug zal schaden.

Omdat ik toch over een tijdje een nieuw zadel moet hebben ben ik natuurlijk al een beetje aan het rondkijken. Ik merk dat dit zadel toch vrij veel naar springen gericht is en alhoewel ik wel ooit wil
gaan springen met mijn pony, wil ik ook goed dressuur gaan rijden. Met de lengte van mijn beugels echter, liggen mijn benen niet juist in het zadel.

Nou zit ik dus als eerste te twijfelen of ik toch een dressuurzadel zou nemen of toch een veelzijdig.
En welk zadel dan, misschien weten jullie wel een goed veelzijdigheidszadel die wat meer naar de dressuur wijkt maar ook een goed sprongetje mee te maken is.
Het hoeft natuurlijk geen nieuw zadel te zijn (al hoeft het zoiezo niet hier aangeboden te worden,
alleen aanraden naar zadel). Maar mijn prijs is toch wel maximaal ongeveer 600 euro.
Ik hoop dat jullie mij een goed zadel kunnen aanraden

Trammelanda

Re: Wat voor zadel zal ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:56

een chamberlain zadel zal misschien een goede optie zijn. Deze hebben kniewrongen met klitteband zodat je de wrongen kunt verplaatsen of eraf kunt halen. Als je dan een veelzijdigheidszadel neemt, kun je de wrongen weer anders/erop zetten voor het springen.
Deze zadels zitten rond jouw budget en sommigen erboven. (800-900euro) nieuw! Maar tweedehands kan natuurlijk ook een goede optie zijn.

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 11:15

Dankje ik zal er eens naar kijken

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:15

Er zijn ook veelzijdigheidszadels richting dressuur,
dus dat zit er een beetje tussenin.
Daarnaast ligt het er natuurlijk aan wat JIJ prettig vind.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:21

Is het geen optie om een andere boom in je wintec zadel te plaatsen.

Mocht je toch een ander zadel kopen, dan zou ik inderdaad ook voor een veelzijdigheidszadel gaan, richting dressuur. Hier kan goed mee gereden worden, en ook amdat je enigzins aangeeft meer dressuur te willen gaan rijden als springen

Steef_Yelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:31

Ik zou eens naar de HH zadels gaan kijken ik denk dat daar wel wat voor je tussen zit. qau je wensen.