Fleece of Elastisch?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Fleece of Elastisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 15:57

Hallo allemaal, ik wilde weten wat nou beter is om mee te trainen : fleecebandages of elastische? En met wat voor bandages rijden jullie? Ik rijd nu met elastische bandages.

Alvast bedankt voor jullie antwoord Lachen

Kwal

Re: Fleece of Elastisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 16:05

Zo kom ik het natuurlijk nooit te weten Bloos

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:17

ik vind elastishe beter maar de meningen heirover zijn erg verschillend

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:50

Moderatoropmerking:
PP-->HAR. Een beetje geduld graag. Niet iedereen reageert al als een topic er pas een paar minuten staat Knipoog Het is daarbij niet toegestaan om je topic zelf omhoog te schoppen om meer reacties te krijgen.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:18

Met elastische bandages moet je er onderlappen onder doen, met onkunde wordt dit nog iets lastiger... Het liefs rij ik met peesbeschermers, makkelijker, sneller en doe je minder snel iets fout aan.

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:51

Ik rij ook veel met bandages, maar nooit met fleecebandages! Ik vind dat fleece gaat lubberen en dan wordt de bandage 1x zo lang en daardoor zakken ze in mijn opinie ook eerder af. Ik rijd altijd of met elastische bandages of gewoon met een soort geweven (ik denk katoen of een soort wol) bandages.
Bij elastische moet je inderdaad wel altijd onderlappen gebruiken maar ik vind dat niet zo'n probleem.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:52

Het beste is om niet met bandages te rijden. Deze zijn niet goed voor de pezen. Als je paard toch iets nodig heeft (wegens strijken?) dan zou je peesbeschermers kunnen gebruiken.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:14

Scum schreef:
Het beste is om niet met bandages te rijden. Deze zijn niet goed voor de pezen. Als je paard toch iets nodig heeft (wegens strijken?) dan zou je peesbeschermers kunnen gebruiken.

Precies.
Bandages sluiten namelijk de hele huid af met de buitenwereld, waardoor er geen warmte meer weg kan en het erg warm wordt onder de bandages. Hierdoor kunnen de pezen zich langzaam afbreken (bij welke temperatuur dat precies gebeurd is niet zeker, maar voor deze zekerheid zou ik het er niet op gokken).