welke deken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 07:22

hoi allemaal,

ik ben eigenlijk benieuwd naar welke dekens jullie zoal gebruiken.

vooral ben ik geintresseerd in het merk,type en de vulling.
waarom heb je bv een 300 grams gekozen?

brand maar los,ik wil graag ideeen opdoen

dolor

Re: welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:39

ik heb een regendeken van het merk pagony. is lekker goedkoop en aangezien hij ieder jaar een regendeken sloopt heb ik liever een goedkope.
ik heb een onderdeken van 200 grams van het merk harry's horse. merk is gewoon toeval meestal let ik daar niet op. ik heb 200 grams voor in de winter. van 10 graden tot 0 graden, mijn paard wordt geschoren dus heeft het wel nodig.
ik heb ook nog een 400 grams, ik denk van harry's horse. ik heb deze voor als het echt gaat vriezen. ik heb hem pas 1 keer gebruikt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:39

BR, HH, ANKY, Bucas

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:00

Ik gebruik een hele dikke zweetdeken na het rijden of wanneer er wind staat en ze uit de regen op stal komen (of als ik nog wilt rijden) met hals. (merk geen idee, helaas, maar wel goed, gekocht bij mijn paard bij de handelaar).
Dan heb ik nog een winterdeken die ik toch niet gebruik, want ik houd niet van dekens op paarden.
En dan heb ik nog een zomerdeken van Pagony (omdat mn jaarling alles kapot bijt aan buitendekens heb ik niet een te dure gekocht), omdat mijn paard donker is en helaas de bomen hier nog niet genoeg schaduw geven.

lanatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:07

Heb nu op't moment een 300g deken, waterdicht en met hele hals van Kieffer. Ben ik heel tevreden van, stevig scheurvast waterdicht en lijkt me goed warmte te isoleren, en was heel redelijk van prijs.
Zal nu zeker nog een tweede winter meegaan verwacht ik, mss zelfs een derde.
Heb hiervoor een blizzard gehad met dezelfde kenmerken, maar daar was na één winter het beste al af.
Heb ook een waterdicht 200g deken van horseware, ben ik héél tevreden van, maar ja, helaas zijn die wel een pak prijziger.
Bucas ben ik niet zo tevreden over de buitenstof, die sloopt m'n paard al behoorlijk snel in vergelijking met wat die dekens kosten, maar er zullen ook veel tevreden mensen van zijn natuurlijk zoals ze verkopen.

Verder heb ik ook een aantal onderdekens van vss isolatie , vind ze allemaal goed, zowel de horseware als de gewone global.

Mijn paard wordt ook elke winter geschoren, en staat heel de dag buiten tijdens de dag.
Dus de 200 g is voor als het echt nog zacht weer is als ik ze pas heb geschoren, de 300g gaat er op als de temperaturen beginnen te zakken, en dan onderdekens voeg ik toe/ neem ik af ngl het vriest of niet.

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:14

Stipje. Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 20:16

bedankt tot zover allemaal,tot zover spreken de Anky en HH dekens me erg aan,ik heb met beiden alleen nog geen ervaring,qua kwaliteit en pasvorm(voor iets bredere paarden)

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:27

ik vind de kwaliteit van de HH regendekens erg slecht. ze gaan toch vrij snel door lekken en scheuren snel.
over de onderdeken ben ik erg tevreden.
ook over de winterdeken. maar aangezien mijn paard nogal vaak dekens sloopt doe ik daar altijd mijn regendeken overheen. op die manier gaat de goedkope deken stuk en niet mijn dure en als het erg regent heeft hij nog een droge deken eronder.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:42

Ik had voor mijn pony een winterdeken van Global, het zwaarste type, deze scheurde snel maar scheurde niet verder door dus was nog prima te gebruiken, mijn oude deken was na 2 nachten al gesloopt. Verder vind ik die van Equitheme en Rambo wel aangenaam. Voor mijn paard heb ik er nu eentje van Rambo en een ongevoerde van HH.

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:13

Ik heb voor mijn pony een waterdichte deken van Pagony, en een anti-Exzema deken ook van Pagony

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:18

Ik heb alleen een zweetdeken.. voor na het rijden enzo.
Heb trouwens ook nog een winterdeken, maar die gebruik ik nooit.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:02

Ik ga dit topic echt even in de gaten houden. Wil deze winter ook met dekens gaan werken. Maar heb idd nog geen idee welke.
Wel ben ik erover uit dat ik met losse onderdekens en een regendeken ga werken..

Maar wat is idd een goede regendeken voor een fries?!

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:25

Ik heb nu een global, vulling weet ik zo niet. Deze heeft ze alleen in de winter op, in de zomer staat ze zonder. Maar na 3 winters ben ik ook op zoek naar een nieuwe deken. Ik denk dat ik wel weer voor een global ga, ik vind het erg goede dekens die lang meegaan. Alleen de binnenkant (is glad voor) daar komen snel scheurtjes in, hier heb ik vorig jaar een nieuw stuk stof overheen gezet.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 23:30

Qua winterdekens heb ik twee Rambo Duo's bijna twee jaar geleden gekocht voor m'n bejaarde paard en pony...
M'n portemonnee is er nu net van hersteld... samen bijna 700 euro... Koud hebben ze het in elk geval niet.
Maar: ik had het als volgt beredeneerd. Qua pasvorm heb ik geen betere dekens kunnen vinden, de kans op schuurplekken is zo goed als nihil. Je moet even wennen aan de sluitingen, maar als je die eenmaal dicht hebt, blijft de deken erg goed zitten.
En het zijn meerdere dekens in een. Een regendeken met hals, waar je ook nog een onderdeken onder kunt doen, die je ook als staldeken kunt gebruiken. Zou je dat allemaal los moeten kopen, zou het ook vast heul duur zijn... Clown

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:44

Ik zweer bij de Hypo dekens. Dit zijn canvas dekens die je vroeger bij ons in het dorp kon kopen/laten maken maar nu zit hij alleen nog in Sonsbeck (duitsland) Ik heb net een nieuw paard en mijn oude hypo deken (10 jr oud) is nu wel iets versleten. De dekens zijn 100% waterdicht en je kunt ze net zo dik gevuld krijgen als je zelf wilt. Standaard hebben ze dekens liggen van 300gr dik. De binnenvoering is wol waardoor dit ook warmte vasthoudt in de winter. Je kunt ze in alle kleuren krijgen en zijn helemaal niet zo duur. Je kunt ook gewoon wollen dekens(zweetdekens) kopen of laten maken. Die zijn echt super. Mijn ervaring mijn de gewone dekens die van nylon zijn dat ze snel scheuren en snel gaten of haken in zitten. Of dat de voering snel scheurt of erg zweterig is.
Ik heb een jonge hengst en echt zuinig op je spullen zijn ze niet altijd maar de canvas dekens kunnen meer hebben. als er toch een keer een scheur in komt dan kun je ze voor een prikkie laten maken (met canvas in dezelfde kleur) waardoor de stevigheid weer goed is.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:28

Ik heb een 300gr outdoor deken van Anky.
Vind de pasvorm slecht dus dit is de 1e en laatste anky deken voor mij Knipoog

Verder heb ik nog een 150 a 200 gr. staldeken, merk weet ik zo even niet.

Een ongevoerde regendeken van Amigo, maar die is eigenlijk net iets te klein dus moet een nieuwe kopen... vind 't verder wel een fijne deken want is super waterdicht!

Dan nog een zweetdekentje Lachen

Heb ook nog een aantal dekens van Global maar die vind ik echt waardeloos dus die gebruik ik niet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:30

Vliegendeken, zweetdeken, ongevoerde regendeken, 250 gram regendeken, 300 grams staldeken.

Merk harry horse! Vind ik goede merken Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:30

Wij hebben een winterdeken van HH, hele fijne deken!

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:37

Ik ben helemaal weg van de Horseware (rambo) dekens.
wil geen andere meer. ze zijn wat duurder maar de pasvorm is perfect en ik heb er nog nooit schuurplekken mee gehad (gebruik dit merk al 14 jaar)

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:04

Ik zat ook aan de rambo dekens te denken. En de onderdekens van de HH.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:24

van Horseware heb je ook onderdekens

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:28

ik heb een anky stal deken, ideale pasvorm het ie, ik vind het een super deken!

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 00:36

Ik heb nu een dunne najaarsdeken van Dominick opliggen en als het echt koud wordt vervang ik deze door een Sport Combi van Dominick. Hiermee kan hij ook lekker iedere dag de wei op en is hij gegarandeerd vrij van schuurplekken op de schouder. Met 2 dekens, en eventueel nog een cooler of fleece voor na het rijden, kan ik het gehele jaar doorkomen.
De modellen van Dominick zijn te vinden op http://www.limpia.nl.

yasmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:05

ik heb voor mijn smalle fjord br dekens van 0gram en 300gram mijn onder deken is eigenlijk niet goed passend onder mijn br deken die is van global. en ik heb nog een regendeken van global en een hh zomer en fleece deken die had ik altijd voor mijn iets bredere fjord

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:31

Ik heb net een nieuwe van Pagony gekocht, 200 gr. en waterdicht, maar stiekum wil ik toch een Bucas Smartex Rain ben ik gisteren achter gekomen. Bloos