halsverlenger

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mach

halsverlenger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 09:23

ik heb een vraagje kan iemand mij vertellen hoe een halsverlenger werkt?

Liselot

Re: halsverlenger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:41

een halsverlenger maak je achter de oren vast. hij gaat dan door de bitringen naar je singel. dit kan aan de zijkanten zijn, maar ook tussen de benen van het paard.
als je paard dan zijn hoofd te ver omhoog doet krijgt hij druk achter zijn oren (deze wordt opgebouwd omdat de halsverlenger van elastiek ik) en doet hij zijn hoofd weer naar beneden.
halsverlenger vind ik trouwens wel een verkeerd woord ervoor... ik heb nog geen paarden gezien die hun hoofd door deze teugel meer voorwaarts gingen brengen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:04

Een halsverlenger is een elastiek dat over het kopstuk, door het bit naar de singel gaat. Het paard gaat daardoor in de krul en de meeste paarden gaan er ook nog eens op hangen.
Niet mijn favoriete hulpteugel...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:25

een paard kan niet hangen op een halsverlenger... hij kan er wel tegenin gaan door zich op te drukken. of naar voren leunen met zijn kop. maar hangen wil echt niet... dan valt zijn hoofd naar beneden

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:36

LiSSy, mijn ervaring is toch ècht dat ze erin gaan duwen. Meestal is het elastiek heel strak, dan kunnen ze prima in het elastiek hangen.

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:00

Kylan schreef:
LiSSy, mijn ervaring is toch ècht dat ze erin gaan duwen. Meestal is het elastiek heel strak, dan kunnen ze prima in het elastiek hangen.

mijn paard ging er ook in hangen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:02

Mijn pony loopt er heel fijn op, ontspant zijn mond, hangt er niet op, na een kwartier gaat ie eraf en is hij vanzelf nagevelijker. Prima ding maar helaas niet voor alle paarden.

Steef_Yelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:11

Een halsverlenger zorgt ervoor dat pony of paard nagevelijker wordt. en hierdoor wordt de bovenkant van zijn nek waar de manen zitten langer.