Zadelmaker

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 01:11

Allereerst, ik hoop dat het hier goed staat, twijfel een beetje waar ik dit neer moet zetten...

Ik vraag in dit topic reacties, omdat ik zelf weinig ervaring heb hiermee en me afvraag hoe het een en ander in zijn werk gaat. Lachen

Ik heb sinds kort een pony, en ook een zadeltje te leen, die ik evt. kan overkopen. Pony was nog niet echt zadelmak, nu wel. Voordat ik hem verder ga ríjden, wil ik mezelf ervan verzekeren dat het zadel oké is om met regelmaat mee te kunnen rijden.

Het zadel is een veelzijdigheidszadel. Ik vind niet dat het slecht ligt op mijn pony, 'alles' ligt vrij, het oogt oké. Maar ik vind het wel een erg goed idee dat er iemand naar kijkt, misschien moet het nog bijgevuld worden of iets. Zadelmaker bellen dus, maar, wat dan. (Ik ben niet bekend met zadelmakers zelf, maar heb wel het resultaat gezien van slechte zadelmakers. Huilen ) Waar moet ik op letten, moet ik nog iets weten, enz... (Hoe zie ik of er op een goede manier wordt gekeken hoe het zadel op mijn pony ligt, enz.)

Zou graag iets van jullie horen. Lachen

anneliesdj

Re: Zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 01:23

Een zadelmaker kijkt of het zadel niet knijpt bij de schoft, of er voldoende ruimte boven de schoft is, of het zadel stabiel ligt, of de kussens nog voldoende dik zijn enz. Veel van die dingen kun je ook zelf bepalen, is vrij simpel als je weet waar je op moet letten.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 01:26

Ik bedoel eigenlijk meer, als het nog bijgevulgd moet worden.
Kom niet zo fijn meer uit mijn woorden geloof ik, ga maar eens slapen...
Bloos

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 01:29

Of een zadelmaker goed bijvult kun je pas zien nadat hij zijn werk heeft gedaan...
Vantevoren kun je daar weinig over zeggen.

Als de kussens opgevuld moeten worden zijn ze hard en plat. Als ze opgevuld zijn moeten ze overal op de rug gelijk aansluiten en moeten er minimaal 4 vingers(op elkaar) tussen schoft en zadel passen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:13

Als je tips wilt van werlke zadelmakers goed zijn, zou het wel gemakkelijk zijn als je vermeld waar je woont en waar je pony staat.
Daarnaast: kan je met pony naar de zadelmaker? Of moet de zadelmaker bij jou thuis komen?
Succes ermee