Veelzijdigheid of toch dressuur?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkeltjuh

Veelzijdigheid of toch dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 20:45

Haii..
Ik wil n nieuwe sjabrak kopen, ik heb een veelzijdigheidszadel.
Maar binnenkort ga ik een dressuurzadel aanschaffen.
Ik vroeg me af: past maat full en dan dressuur onder een veelzijdigheidszadel (of ist snel te groot)
en past een veelzijdigheidssjabrak maat full onder een dressuurzadel (paard)?

Ik wil eigenlijk full veelzijdigheid nemen, omdat ik bang ben dat full dressuur te veel is, te vol onder het zadel, zeg maar.
Wat zijn jullie ervaringen, gedachtes hierover?
Alvast bedankt!

_Marije

Re: Veelzijdigheid of toch dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:13

Full dressuur zal er idd niet zo mooi onder liggen (voor het oog dan) voor het paard zal het niet uitmaken, maar als je binnenkort toch een dressuurzadel krijgt zou ik voor een dressuurdekje gaan. Anders ligt je mooie nieuwe dekje binnenkort in de kast, want vzh dekjes zijn vaak wat te kort voor de lange zweetbladen van een dressuurzadel, al kan dat ook nog wel hoor.
Die pads kunnen trouwens overal onder, misschien is dat iets?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:44

de full vzh dekjes van BR event passen ook onder een dressuurzadel met niet al te lang zweetblad.
ook kan je gaan voor pads (ANKY, PK, Leatherlook) deze kunnen zowel onder een dressuurzadel als onder een vzh zadel

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:30

Ik heb BR event dressuur onder beide zadels liggen, ligt helemaal niet raar. Heb alleen maar dressuurdekjes, past allemaal wel onder m'n vzh.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:27

Ik heb meestal dressuurdekjes onder m'n vzh zadel. Zadel is wel meer richting dressuur.
Dressuurdekjes passen er beter onder dan vzh dekjes

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:43

ik heb een dressuur zadel en ik heb veel pads en normale dressuur dekjes maar ook veelzijdigheids dekjes er onder liggen dit past er bij mij makkelijk onder en ligt er ook goed onder.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:53

Ik zit in dezelfde situatie als jij en heb dan ook gisteren full dressuurdekjes besteld. Die gaan altijd onder een vzh-zadel, maar vzh-dekjes gaan niet altijd onder een dressuurzadel. Het oogt misschien niet geweldig, maar het heeft geen zin om dekjes te kopen die heeeeeel misschien onder een dressuurzadel zullen passen. Als je nog niet weet welk zadel je gaat kopen, tenminste.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:00

Tja..ik denk dat er niet voor niets DRESSUUR en VEELZIJDIG heids dekjes te koop zijn.
Waarom niet even wachten tot je een ander zadel hebt??
En Tieneke waarom koop je dan dressuur als je een veelzijdigheidszadel hebt?? Ik snap hem niet helemaal??

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:02

Omdat ik in dezelfde situatie zit: ga ook over op een dressuurzadel Knipoog Dat bedoelde ik met 'dezelfde situatie' Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:06

Dan wacht je toch even tot je je andere zadel hebt voor je een nieuw sjabrak koopt?? Of je bewaart hem natuurlijk even tot je een ander zadel hebt. Maar zijn jullie zo zielig ( grapje ) dat je geen andere sjabraken in voorraad hebt om te gebruiken tot je nieuwe zadel er is??? Ik heb er nog een hele hoop liggen, mag ze zo komen halen! Veelzijdig dus!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:13

Natuurlijk wel, maar ik zie gewoon niet in waarom ik dekjes in vzh-maat zou kopen als ik ze dan binnenkort toch niet meer kan gebruiken, omdat ik dan een dressuurzadel heb. Daarom moet ik ze nu nog niet gebruiken en zullen ze wel een tijdje gewoon moeten wachten Haha! Maar ik kan ze gebruiken als ik wil, omdat het toch geen kwaad kan dat er dan gewoon een stukje stof extra onderuit komt. Als het voor paard/mij niet uitmaakt, kan het me niet schelen wat een ander daarvan denkt Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:24

VZH-dekjes passen minder makkelijk onder een dressuurzadel dan een Dressuur-dekje onder een VZH-zadel past. Dus ik zou voor een dressuurdekje gaan! Clown (snap je mn verhaal nog?)