Losse hals op outdoor deken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Uphill

Losse hals op outdoor deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 15:24

Ik heb helaas bij te weinig keus in januari j.l. een Rhino outdoor deken gekocht met een klein beetje verlengde hals. Liever had ik een deken gehad met een lange hals welke eraf te halen was. Nu sta ik voor de keuze koop ik alsnog zo'n deken van het najaar ( was ± 400,-- bij Divoza ) of koop ik een losse hals erbij.

Mijn vraag :

A. Bestaan er losse halzen voor outdoor dekens ?

B. Blijft dat tijdens de weidegang een beetje normaal zitten ?

Graag jullie meningen of liever ervaringen

Esther_

Re: Losse hals op outdoor deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:11

Op de site van horseware en ook bij divoza kun je losse halstukken kopen voro de rhino dekens.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:56

Bedoel je een hele losse hals, of een losse hals die je aan de andere deken vastmaakt middels klitteband of iets anders ??

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 18:13

DubbelDun schreef:
Bedoel je een hele losse hals, of een losse hals die je aan de andere deken vastmaakt middels klitteband of iets anders ??

Helemaal juist, op de site van Divoza zag ik er een van Anky, maar hoe werkt dat in de praktijk ???

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:32

Sommige dekens hebben oogjes op de schoft en schouders zitten, waar je een losse hals aan vast kunt zetten. Maar die kun je er natuurlijk ook zelf aanmaken. D-ringen zijn daar erg geschikt voor.
De losse hals moet dan op die plekken ook voorzien zijn van eea systeem; dit kan een haakje zijn, maar ook een reepje klittenband.
Vaak horen merken echt bij elkaar, want heb je verschillende merken dan sluiten de bevestigingen net niet goed op elkaar aan.

Een hele losse hals lijkt me niets, als het paard voorover buigt dan zakt hij tegen de oren aan en als hij gewoon staat en de hals zit niet helemaal strak (wat ook niet lekker is) dan zakt ie naar onderen.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:23

Ik heb even gekeken op de site van Divoza en daar staat zelfs een hele pagina met halsstukken. Er zijn er maar een paar met foto maar zo kun je toch aardig inschatten hoeveel geld je kwijt bent. www.divoza.nl >> Dekens & halsters >> Halsstukken

Er moeten natuurlijk wel ringetjes o.i.d. aan je deken zitten om de hals aan vast te maken zoals DubbelDun al zegt. Lachen

Volgens mij blijven dekens met een hele hals prima zitten, maar is het absoluut niet bevordelijk voor de manen van je paard/pony. Die schijnen er nog wel eens van af te schuren. Scheve mond

lanatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:36

Ik heb zowel dekens met een vaste als met een losse hals ( wel met ringetjes aan).
Vind het super , ook op de wei.
Maar de manen van mijn paard gaan der wel elke winter aan. Anderzijds heeft een stalgenootje net hetzelfe winterdeken met hals als ik en bij haar paard blijven de manen ongeschonden.
Hangt mss af van paard tot paard.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:36

Het afschuren van de manen heeft te maken met waar de naad zit en of de deken gevoerd is met een katoenen of een 'zijden' binnenvoering.
Al zal het ene paard idd ook wel 'gevoeliger' manen hebben als de andere Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:39

ik heb ook een deken gehad met losse hals, deze bevestigede ik met haakjes (die aan de hals zaten) aan de ringen op de deken. de hals viel daar nog een stuk overheen, dus het was ook netjes waterdicht.
het beviel mij dus prima Lachen

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:36

Let er wel op dat niet elke losse hals op elke winterdeken past.