Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Hester schreef:Ben ik, als broekie, dan ook van de oude stempel?
Ik vind het leuk dat er veel keuze is, maar als je een beetje nadenkt, wordt de keuze al behoorlijk beperkt. Sierkabels langs zadeldekjes? Dat wordt een mooi drukpunt onder de singel. Onnodige sierstiksels in het dekje beperken de bewegingsmogelijkheid van de vulling, waardoor de druk ook niet goed verdeeld wordt.
Voor een leek is het erg makkelijk om verdwaald te raken in al deze "mooie" details. En aan goede begeleiding van verkopers is een groot gebrek.
Judje schreef:Pas: bij ons in de ruitersportzaak: Panterprint bandages met bijbehorend dekje!
Sorry hoor! Maar komt zelfs de paardenwereld zo extreem in de ban van de mensenmode dat we zelfs zulke achterlijke dingen verkopen!?
nickyu schreef:Judje schreef:Pas: bij ons in de ruitersportzaak: Panterprint bandages met bijbehorend dekje!
Sorry hoor! Maar komt zelfs de paardenwereld zo extreem in de ban van de mensenmode dat we zelfs zulke achterlijke dingen verkopen!?
dat zelfde merk heeft dus ook nog die zgn ouderwetse dekjes![]()
er is nog zat goed spul te vinden maar de meeste mensen willen het niet
of geen 30 euro neertellen voor een solide dekje wat niet na 1 zeisoen verkleurd verschrompeld ed is
maar gewoon ene jaar (of langer) meegaat
Ik wil graag 30 euro neertellen, maar dan wel voor kwaliteit, iets dat zijn vorm behoudt, mooi van kleur blijft en zeker niet verschrompeld. Maar dan wel graag in normale klassieke kleuren. Een sierrand mag best zolang het maar "normaal" blijft.
zadels met de ouderwetse boom zijn er ook genoeg ..maa ja
bijna nieumand wil deze en de wrongen lijken niet dik genoeg kunnne te zijn.
Ligt hier niet een stuk verantwoording van de ruitersportzaken om mensen te adviseren? Waarom een diepe op vlakke zit? Waarom dikke of bijna geen wrongen?
witte longeersingels ..die zijn er ..maar niet voor een paar tientjes
ze zijn er wel betaalbaar maar dan ook niet fijne kwaliteit
(verf snel lelijk) verder zijn die dus nooit makkelijk tevinden / te leveren geweest
iig niet voor 20 euro , de prijs die men liefste max betaald
Ook hiervoor geldt dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rij hoeft te zitten.
Vroeger waren er witte longeersingels gewoon van stof met bont zoals nu in het zwart overal verkrijgbaar is. Voor zo'n 50 euro heb je dan echt wel wat moois.
Wit leder is idd een looi probleem. Maar het bestaat wel. Niet het enge dichtgespoten spiltleder wat na één keer buigen zoveel barsten en scheurtjes krijgt. Of wat dacht je van lakleder? In een goede kwaliteit blijft dat jaren mooi. Dáar wil ik wel voor betalen, maar niet voor rotzooi.
de simpel ogende degelijke hoofdstellen , raken we hier aan de straat stenen nog niet kwijt
zeker niet als het een betere kwaliteit betrefd .. men wil er namelijk niks voor neerleggen
en ruitersport zaken doen echt zelden (zoals in iedere andere branche gebruikelijk is) inkoop keer 2
meestal is het een klein percentage ..(als je rijk wilt worden dus niet de paarden branche in gaan)
Een simpel ogend hoofdstel van mooi doorgeverfd tuigleder, met kwaliteits passantjes, en een perfecte pasvorm straalt meer uit dan alle bling-bling bij elkaar.
die leverancier die die panterprint dingen heeft heeft ook de ouderwetse simpele broek met kunstlederen kont die gewoon de was in mag , en zo ken ik er nog wel meer![]()
Het juist dat kunstleder waar ik kippevel van krijg. Ik wil écht leder, dat draagt toch totaal anders![]()
het is er echt allemaal wel![]()
kwestie van vragen en of zoeken
maykie schreef:Ik vind laat iedereen in zijn waarde. Ook al heeft iemand voor zijn of haar paard paarze peesbeschermers met een goud randje en een rooddekje met weet ik veel wat, zolang het het paard NIET in de weg zit en comfortabel zit en de ruiter vind het mooi. Inderdaad zit er iets opgeborduurd waar het paard last van kan hebben of zijn beweging belemmerd ja dan heb ik er ook iets op tegen. Prijzen stijgen en stijgen inderdaad, geef ik jullie ook gelijk in en dat wanneer je niet van de gekleurde en bling bling setjes en dergelijke houdt moet je steeds meer zoeken, wat erg jammer is voor deze ruiters. Verder geef ik ook liever meer geld uit aan een goed dekje, een goeie deken of hoofstel dan dat ik na een paar maanden of na 1 wasbeurt weer een nieuwe moet kopen. Maar heb ook goedkopere setjes omdat IK het leuk vind voor fotosessie's, maar dat is persoonlijk.
Dus gedeeltelijk begrijp ik jullie beklagmaar snap niet helemaal waar jullie je zo druk over maken, over smaak valt niet te twisten