Banaantas?!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Banaantas?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 21:38

Hoe bevalt zo'n banaantas die je achteraan je zadel kan maken? Ik ben namelijk van plan om er zo eentje te kopen om wat spulletjes (hoevenkrabber, touwhalstertje, fototoestelletje Cheese!) te kunnen meenemen op buitenrit. Blijft de tas mooi zitten of gaat dat beginnen botsten als je gaat draven? Kortom, wat zijn jullie evaringen ermee?

Sienie

Re: Banaantas?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:03

Ik rij er nu mee op m'n Randolls...
Ik heb er eentje van Lamicell en die houdt goed.
Hij beweegt wel wat bij het draven en galopperen maar m'n paard heeft er geen last van. (steek er dan ook alleen maar jas en halster + touw in)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:25

Ik heb er ook eentje. Ik vind ze erg fijn. Je moet ze wel goed vol duwen, bv een handdoek onderin, dan kunnen de spullen niet heen en weer schuiven. Met draven en rustig galopperen blijft ie prima zitten bij mij. Alleen bij een bokkensprong wil ie wel eens losschieten en op het zadel springen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:11

Bij Vrielink Ruitersport (Apeldoorn) zag ik nog een VEEL makkelijker idee: daar hebben ze dekjes waar tasjes op vast zitten. Aan beide kanten onder de achterboom zitten van die kunststof tasjes, echt mooi systeem!
Als ik met mijn paard zover ben dat ik ermee naar buiten kan (is nog niet eens beleerd) dan kies ik daar ook voor. Ik wou eerst ook een zadeltas, maar die zijn vaak erg duur en dit lijkt mij veel idealer.
En vaak is dat goedkoper dan een zadeltas.

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:14

Dat laatste werkt voor geen meter, het lijkt mooi, maar het trekt je dekje helemaal krom en gaat hangen. Niet doen dus, zonde van je geld!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:15

Wij hebben er ook één, maar gebruiken die op een western zadel. Vastmaken met de clips aan de D-ringetjes en daarna gaan er nog twee leren strings omheen en dan ligt ie echt vast. Natuurlijk, met een engels zadel is dat al minder een optie...

Ramoon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:50

Ik zweer bij de tassen van Dabo ( op dit forum). Handig te bevestigen, er kan veel in, en het paard heeft er niks geen hinder van. Als je de banaantas goed vastmaakt dan raakt hij het paard niet eens.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:18

Heb dus ook een tas bij Dabo vandaan. Alleen dit is er eentje die je voor je zadel bevestigd. Heb er een tijdje terug leeg mee geoefend en alleen met galoperen klapte hij om en toen was de tas nog leeg. En voor de rest blij hij gewoon perfekt liggen en mijn fjord heeft nergens last van.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:21

Ik heb er ook eentje van Dabo... Maar moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet uitgeprobeerd heb (heb dat ding al een jaar of twee denk ik... ).. Maar ga het zeker nog wel proberen..!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:26

Lame schreef:
Ik heb er ook eentje van Dabo... Maar moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet uitgeprobeerd heb (heb dat ding al een jaar of twee denk ik... ).. Maar ga het zeker nog wel proberen..!
Ik maak ze nog maar anderhalf jaar Tong uitsteken hihi
Dat je hem nog niet hebt uitgetest! foei! haha

Ik gebruik zelf altijd de voortas. Nu ik er wat langere lusjes aan heb (en zelfs ook nog van die musketonhaakjes) zodat hij wat meer naar voren ligt, blijft hij ook in galop beter liggen, en waait niet om.
De banaan neem ik altijd mee op wedstrijd (halster met touw, handdoekje, borstel, past er allemaal in)
check de link maar in mijn onderschrift Knipoog

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:30

O kijk...hahaha 1.5 jaar dus.. Hij ziet er nog keurig uit hoor.. hahahahahaha!! Mijn paard wordt deze week opgehaald om beleerd te worden.. als dat gedaan is en ik kan met haar het bos in, dan gaat de tas zeker mee..!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:40

Handig zo'n tas! MIsschien bestel ik er ook wel 1tje! Alleen even overleggen.

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:41

war kosten die tassen ongeveer?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:46

Website van de tassen van Dabo is:
http://dabo-design.mine.nu/

Goed idee van je om er musketons aan te doen. Ga ik ook even testten hoe dat blijf liggen.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:47

Klik even op het onderschrift van Dabo en ga dan naar prijslijst. Knipoog (€17,95 dacht ik)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:13

Ik heb ook een tas van Dabo, een voortas, heel handig en kan veel in Lachen

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 17:39

OK bedankt iedereen voor jullie reacties! OK dan!
Dabo heb jouw site eens bekeken en die tassen zien er niet slecht uit. Maar ik ga toch eerst eens met een 'surrogaat' tas Knipoog rijden want mijn paard raakt nogal snel geirriteerd van dingen die op haar rug liggen en kunnen bewegen.