welk zadel moet ik nemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PHomburg

welk zadel moet ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 10:58

Hallo allemaal,
Ik heb nu een KN dressuur zadel van 3 a 4 jaar oud maar die ligt niet helemaal goed op mijn huidige paard en zelf persoonlijk wil ik een zadel met een diepere en zachte zit.
Nu heb ik gekeken naar het nieuwe zadel van Isabell Werth en van Anky.
Heeft iemand deze zadels al wat is jullie mening/ervaring met deze zadels?
Of hebben jullie andere goede dressuur zadels met een diepe zachte zit die jullie aanbevelen?

Alvast bedankt

groetjes
Patty

Fleurtje100

Re: welk zadel moet ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:11

Ik ben heel blij met mij Anatomica Orion. Paard loopt veel beter en ik zit een stukje netter. Rijtechnische problemen die met mijn vorige zadel niet op te lossen waren waren nu ineens voor een groot deel weg. Anky vond ik in de winkel fijn zitten maar te paard een stuk minder.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:50

ik heb aan isabell werth (van x aantal jaren oud) en ik vind m geweldig zitten.
Heb inmiddels verschillende paarden gereden, maar alleen de kieffer evenaart het zitcomfort, de vaste zit etc.

PHomburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 13:22

Fleurtje100 schreef:
Ik ben heel blij met mij Anatomica Orion. Paard loopt veel beter en ik zit een stukje netter. Rijtechnische problemen die met mijn vorige zadel niet op te lossen waren waren nu ineens voor een groot deel weg. Anky vond ik in de winkel fijn zitten maar te paard een stuk minder.

Zijn deze zadels in de meeste winkels te koop en heb je een prijs indicatie?
Zit hij wel zacht? Ik heb zeg maar een gevoelig huidje Haha!

Gayle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:08

knight rider .. die vind ik persoonlijk heel lekker zitten. die is super zacht en een diepe zit!
kentour zit ook super die heb ik zelf. die heeft diepe zit.. maar in begin niet heel zacht.. die word hoe langer hoe zachter haha!

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:15

Exellent Dressuurzadel. zit diep en zacht.! een super zadel naar mijn zin.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:43

kentaur. diepe zit, heerlijk zacht en ook niet al te duur.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:50

euroriding luxor (voorloper vd anatomica): héérlijk zadel. diepe zit, flinke wrongen. had op m'n KN vaak last van doorrijden, nu nooit meer. Lachen tweedehands zijn ze nog goed te koop (heb mijne ook zo gekocht, als was ie feitelijk bijna nieuw nog Bloos ).
succes!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:51

Fleurtje100 schreef:

Hier nog een orion fan!
Heb 'm ook, niet zozeer voor rijtechnische problemen. Maar wel voor probleempjes met het stevig zitten Knipoog Jong, springerig paard, en ik lag er toch wel erg vaak naast. Met de orion zit ik veel steviger, ligt ook perfect op mijn merrie! Tóp zadel!
Is inderdaad erg zacht.

Neem eens een kijkje op www.anatomica.nl daar staan ook de dealers op.

PHomburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 17:58

dierfysio schreef:
euroriding luxor (voorloper vd anatomica): héérlijk zadel. diepe zit, flinke wrongen. had op m'n KN vaak last van doorrijden, nu nooit meer. Lachen tweedehands zijn ze nog goed te koop (heb mijne ook zo gekocht, als was ie feitelijk bijna nieuw nog Bloos ).
succes!

oke bedankt want daar heb ik ook last van plus dat ik mijn kn op dit paard niet helemaal perfect vind zitten kan beter zeg maar en hij kan ook goed bokken in de galop dus zit graag goed Haha!

PHomburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 18:02

DresslOver schreef:
Fleurtje100 schreef:

Hier nog een orion fan!
Heb 'm ook, niet zozeer voor rijtechnische problemen. Maar wel voor probleempjes met het stevig zitten Knipoog Jong, springerig paard, en ik lag er toch wel erg vaak naast. Met de orion zit ik veel steviger, ligt ook perfect op mijn merrie! Tóp zadel!
Is inderdaad erg zacht.

Neem eens een kijkje op http://www.anatomica.nl daar staan ook de dealers op.

bedankt voor je tip.
Ik heb ook een paard dat erg goed kan bokken in galop dus wil inderdaad graag goed zitten hihi.
Ik heb even naar je foto's gekeken wat een mooi paard heb jij zeg!!!!!

groetjes

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:05

Haha dankjewel! Tis niet de makkelijkste, maar nu ik eenmaal stevig zit gaat het een stuk beter Knipoog De laatste keer dat ze me parkeerde was toch behoorlijk heftig (hoofd op ijzeren bakrand, heb nog steeds een deuk in mijn wang. ) Toen heb ik besloten dat er toch maar 's een ander zadel moest komen. Het is echt een fijn zadel, heel zacht (ik reed me op mijn kentauer ook nog al eens door) en heel stevig. Ze zal voortaan moeite moeten doen om me eruit te wippen! Knipoog

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:54

Ik heb de Wintec uitvoering van isabell gehad, kotm veel overeen met de lederen uitvoering en hij zit erg lekker Hyper!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:43

Ik heb tegenwoordig een spalding brittanica pennine. Erg fijn zadel. Zit heerlijk zacht.

Was ook 1 van de weinige zadels die goed pastte op mijn pony. Zadel heeft namelijk enorm veel vrije ruimte om de ruggegraat vrij te houden en dat heeft mijn beestje wel nodig.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:02

een passendzadel..... en dat is merk onafhankelijk.
Het gaat er om wat past, kijken naar een specifiek merk vind ik de omgekeerde wereld of je moet al weten dat genoemde merken passen.

vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:14

Ik volg dit even want wil ook graag een nieuw zadel en ben er niet overuit welke.

PHomburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 13:19

harnessmaker schreef:
een passendzadel..... en dat is merk onafhankelijk.
Het gaat er om wat past, kijken naar een specifiek merk vind ik de omgekeerde wereld of je moet al weten dat genoemde merken passen.

Ik weet dat die passen dus vandaar! Maar het blijft iets wat ik niet zomaar koop het is geen pakkie boter dat je koopt en zoals je in mij eertse berichtje leest ligt mijn huidige KN niet naar mijn zin op mijn paard dus dan ben ik dus nu op zoek naar een beter passend zadel op mijn paard en voor mijzelf een diepere zit.
Want ik ben niet zo van de merken heb al meerdere zadels op mijn paard gehad passier lag niet goed ainsly ook niet ik geloof een iets van een euro riding ook niet, vandaar mijn berichtje hier op bokt.
Maar bedankt voor je mening maar denk er het zelfde over

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:39

Ik vind de zadels van Ainsley echt super! Maar het moet natuurlijk ook wel passen.