Hoe zit een dressuursingel het mooist?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lancome

Hoe zit een dressuursingel het mooist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 11:14

Korte vraag, mijn paardje is iets afgevallen en nu is zijn dressuursingel te groot. Die zit nu aan beide kanten tegen het dekje aan te drukken. Volgens mij is dat te groot. Maar nu moet ik een nieuwe, maar welke maat? Heb nu een 75 Schumacher met elastiek en dacht aan 65 met elastiek. Op welke manier zit een dressuursingel nu het mooist? Foto is welkom Pling

Ezter

Re: Hoe zit een dressuursingel het mooist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:17

Foto heb ik niet...maar ik heb zelf de singel niet tegen het dekje, maar wel vrij hoog, zodat bij de beweging het voorbeen niet tegen de gesp komt maar gewoon tegen het vlakke neopreen. Ik vind het prettig om een vrij lange dressuursingel te hebben, omdat het mij persoonlijk fijner lijkt voor het paard. Zowel omdat de gesp dan niet achter de 'elleboog' zeg maar zit te drukken maar ook omdat een singel vaak breder en zachter is dan de singelstoten tegen de huid.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 11:19

Nog niet aan gedacht maar wel een hele goede en dat kan ik gewoon even opmeten. Bedankt voor de tip.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:03

Een korte vind ik persoonlijk mooier. Maar mijne had eerst een redelijk buikje, toen paste bijna geen één singel. Dus toen heb ik een 75 cm gekocht, die heb ik nu nog steeds. Ik vind 'm wel iets te lang, maar om daar nu gelijk een nieuwe voor te kopen...

Gewoon zorgen dat ie niet té kort word, als je voor een korte gaat.

Hier een foto.

Afbeelding
(zit een beetje scheef, omdat het leertje is geknapt.)

Gayle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:53

Helemaal tegen het dekje aan is niet egt mooi.. en ook niet echt super voor je shabrakje..
het mooiste is denk iets boven de oksel van je paard/pony. Anders gaat het ook weer schuren blabla enz. moet je maar kijken hoeveel cm der af moet!