Welke springschoenen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Welke springschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 18:31

Van de week wordt mijn paard terug beslagen vooraan en omdat ze nogal eens de neiging heeft haar ijzers tijdens een rit eraf te trappen dacht ik van spingschoenen te gaan gebruiken. Of dienen die daar niet voor? Heb er totaal geen ervaring mee dus welke moet ik nemen? Heb al neoprene en rubberen (al snap ik niet hoe je die om krijgt Nors opkijken ) gezien, ... Ook hadden sommige springschoenen een bobbeltje achteraan, voor in de kootholte neem ik aan, zijn deze beter of juist niet? Kan je een springschoen 'verkeerd' gebruiken waardoor ze niet comfortabel zijn voor het paard of zelfs schade kunnen toebrengen?
Welk merk raden jullie aan?

TwistedGames

Re: Welke springschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:21

Springschoenen kun je er voor gebruiken, maar het paard kan dus niet zonder ijzers?? Das namelijk wel de beste oplossing! Schoenen met zo'n bobbeltje, zorgt ervoor dat de schoenen op z'n plek blijven, maar of dat ook werkt weet ik niet. En een springschoen verkeerd aandoen lijkt me niet, of je moet ze binnenstebuiten over z'n oren aantrekken..

Veel succes met je paardje!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 19:26

Spijtig genoeg kan ze niet zonder ijzers. Ze heeft voor enorme platvoeten. Heb een tijdje met hoefschoenen gewerkt maar daar loopt ze echt niet goed mee. Was gisteren nog een rit gaan maken en heb ze na 5min moeten uitdoen, paardje ging amper nog voouit, ze liep heel kort. Zonder schoenen ging het dus een heel stuk beter, maar stenige paadjes gaan heel moeizaam. Weet niet wat ik nog kan doen, zelfs een NB'er heeft me gezegd dat er aan zulke platvoeten weinig tot niets te verbeteren valt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:40

Ik heb van springschoenen van verschillende merken gehad (en nog steeds), binnenkant was van neopropeen en de buitenkant van kunstleer. Comfortabel voor het paard en ze krijgen er geen wondjes van (rubber vaak wel, schuurt). Ze zijn makkelijk in gebruik; makkelijk om doen en makkelijk schoonmaken.

Zoals ik al zei heb je ze van verschillende merken. Heb eerst Eskadron gehad en nu Kieffer. Mijn ervaring met springschoenen van alleen neopropeen is dat ze sneller scheuren dan springschoenen met een kunstleren buitenkant.

Hoop dat je er wat aan hebt. Wij gebruiken ook springschoenen bij paarden die snel hun ijzers eraf trappen en het werkt prima.

Edit: Het is wel belangrijk dat je de springschoenen niet te klein koopt, dan kan je paard nog steeds het ijzer er onderweg trappen namelijk (spreekt uit ervaring Bloos )