Nu is mijn zadel al 3x opgevuld en nagekeken. Maar ik heb nog steeds het idee dat het niet helemaal goed ligt. Als ik erop zit en even gereden heb kan ik nog 1 vinger tussen schoft en zadel steken (je kan er wel helemaal onder door kijken), naar mijn gevoel is dit toch te weinig, dus nu maar aan het sparen voor een nieuw en passend zadel, maar omdat ik geen geldboompje in mijn achtertuin heb staan heb ik er nu, totdat ik een ander zadel heb, een gelpad onder. Nu heb ik in het verleden dus nooit een gelpad gebruikt (wel een bontje), maar naar mijn idee wordt de kamer niet smaller door een gelpad, dus vandaar. Ik gebruik hem dus puur om het zadel aan de voorkant wat meer omhoog te krijgen. Met het gelpad ligt het nu een stuk beter, maar nu vind ik wel dat zo'n gelpad wel strak op de huid ligt. Iemand hier ervaring mee? Ik wil het namelijk graag weten, voordat ik dat soort problemen krijg. Ik leg 'm wel tussen het sjabrak en het zadel, omdat er geen hoes om heen zit en dus geen zweet op neemt. Maar op deze manier ligt zowel het sjabrak als de pad op de huid.
Maar als je de gelpad onder het sjabrak legt dan ligt ie er toch ook strak op? Is in dat geval een bontonderlegger niet beter, omdat deze wat meer mee vormt? Maar zoals hierboven uitgelegd moet het zadel aan de voorkant wat hoger komen te liggen. Ik heb het idee dat dit niet gebeurd met een bontonderlegger..
Heeft iemand ervaring in deze situatie? Ik weet dat er tig van topics over dit onderwerp zijn, maar kon al zoveel topics niet de info halen over mijn situatie.