Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Aimee schreef:Een tijdje geleden had iemand hier een topic die ook een heel breed zadel nodig had. Ze wilde eigenlijk persé een KN, maar volgens haar zadelmaker was het niet mogelijk om die passend te krijgen op haar paard. Ik heb haar bestfit aangeraden en inderdaad, die konden haar wèl helpen. Ze verkopen niet alleen KN, maar maken wel super passend, ook voor brede schouders
Mandyke schreef:Hier moet je, vind ik persoonlijk, wel mee oppassen. Je zegt zelf 'ze wilde persé een KN', wel dan mag je er zeker van zijn dat er wel eens ergens een zadelmaker is die een KN 'passend' krijgt op dat paard ook al zegt een andere dat het onmogelijk is. Niet iedereen is immers even eerlijk en de meesten willen verkopen. Als je naar een goed passend zadel zoekt voor je paard mag je je niet vast pinnen op één bepaald merk.
Aimee schreef:Mandyke schreef:Hier moet je, vind ik persoonlijk, wel mee oppassen. Je zegt zelf 'ze wilde persé een KN', wel dan mag je er zeker van zijn dat er wel eens ergens een zadelmaker is die een KN 'passend' krijgt op dat paard ook al zegt een andere dat het onmogelijk is. Niet iedereen is immers even eerlijk en de meesten willen verkopen. Als je naar een goed passend zadel zoekt voor je paard mag je je niet vast pinnen op één bepaald merk.
Als ik zou denken dat die zadelmaker haar toch wel een zadel zou verkopen, of het zou passen of niet, had ik die zadelmaker natuurlijk niet aangeraden.
Mandyke schreef:Het zal best wel een goede zadelmaker zijn dat je hebt aangeraden en het zadel zal best wel goed passen, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat je ermee moet oppassen om persé een bepaald merk zadel voor je paard te willen, niet elke zadelmaker is even erg begaan met de rug van je paard! En over het algemeen kom je daar te laat achter!
Esther28 schreef:Ik ben er inmiddels uit en er komt een op maat (op paard en mij) zadel van Morris & Nolan. Boom wordt speciaal gemaakt aan de hand van een mal en de maten die genomen zijn. Over een week of 3 is t zadel waarschijnlijk klaar.