Hebben de beide zadels cair? Is het spring zadel een Pro of een close contact?
Dat zijn de 2 vragen die het belangrijkste zijn, er zit ondanks dat het allemaal uit de zelfde fabriek komt rollen toch echt pasvorm verschil in.
het springzadel is een close contact en volgens mij ook cair de dressuur is een 500Daarbij komt nog eens dat als het springzadel een keer qua vulling is veranderd(omdat dat toevallig voor dat paard nodig was) de pasvorm helemaal anders is als een standaard wintec net nieuw uit de fabriek.
het zadel is niet opgevuld geweest dit is mij verteld en het zadel is maar hooguit 10 keer gebruikt!De blauwe boom is inderdaad iets breeder als de zwarte.
De zwarte boom zit standaard in het zadel daar wordt ie mee geleverd, vandaar ook dat ie niet los te koop is.
Heeft de zadelmaker trouwens niet de zwarte boom verbogen naar de maat die jij nodig hebt? Dan is dat misschien de reden dat het niet pas.
de zwarte boom zit in mijn dressuur zadel !! deze heb ik dus MET de zadelmaker gekocht bij hem .hij heeft er niks aan hoeven verbuigen aangezien mijn paard geen moeilijke rug heb past vrij wel alles
Er zijn dus een hele hoop mogelijkheden waarom een zadel van het zelfde merk nu niet past.
Ik zou dus de eigen zadelmaker laten komen zodat hij het zadel wel passend kan krijgen.
Nogmaals (voor de verduidelijking) ik heb het springzadel van marktplaats bij een meisje vandaan.
Toevallig kwam de volgende dag dat ik het zadel ging passen een fysio langs bij een paard van stal.
haar heb ik advies gevraagt of hij goed zat etc .
zij zei dat het zadel erg goed lag . alleen dat hij (we hebben ook de dressuur er meteen even opgelegt om te kijken wat de verschillen zijn door de kleuren boom) op 1 bepaalde punt strakker ( ik noemde het maar van even knellen) zat dan het dressuurzadel maar dat dit ABSOLUUT geen belemmering gaf aan de beweging.!
daarom dachten we (omdat we beide niet veel van wintecs weten )
als we de zelfde boom er in zouden doen in dit geval dus zwart dat hij dan misschien niet meer daar strakker zou zitten.!
maar nu ik weet dat de blauwe wijder is dan de zwarte zit hij dus gewoon goed .. en anders kan ik als het met toch niet bevalt een wijdere er in zetten ..
iid geval bedankt voor de info ik weet genoeg !