KDM Zadel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sofie_

KDM Zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 01:21

Hallo,
Ik was laatst bij de zadelmakerij om eventueel te kijken naar een ander zadel in een iets betere staat als dat mijn zadel was. Nu heb ik op een aantal zadels gezeten en het zadel waar ik het fijnst op zat was een KDM dressuur zadel. Op het plaatje staat (niet met 100 % zekerheid over Kempe) Kempe Miller's. Heeft iemand enig idee met wat voor een soort kwaliteit of wat voor merk zadel dit te vergelijken is en een idee van de eventuele nieuwprijs van zo'n zadel. Het scheen een duits merk te zijn en verder kon die man er ook vrij weinig over vertellen.
Benieuwd naar reacties!

nickyu

Re: KDM Zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 02:35

ben heel erg benieuwd naar een foto
de enige KDM zadels die ik wel eens gezien heb zijn hele oude
amerikaanse uit de 2e wereld oorlog tijd zadels ..
ken wel de klimke miller zadels
volgens mijn voormalige vriend een heerlijke zit voor mens meesta l te smal voor paard deze kosten tussen de 850 en 1250 nieuw

Sofie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 16:28

Sorry het was inderdaad ook Klimke, ik had het zadel niet thuis liggen maar mijn moeder had even gebeld, ik zal binnenkort een foto maken! Is dat een verschil dan? KDM en Klimke miller. Op de rondjes aan de zeikant zeg maar, bovenop het zadel staat KDM. Op het plaatje onder dat flapje waar je je beugels vast maakt staat Klimke Miller's Op mijn paard ligt het zadel wel goed trouwens, ookal is ze niet echt smal, gewoon een kleine KWPN. En zit inderdaad erg zacht, met erg dikke kniewrong.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:39

geen idee een voormalig vriendje had ze voor zijn paardjes
had 1 breder paard en die had een ander zadel
de wrong was iets te naar me zin
maar wel hele zachte zit

Sofie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 16:44

Ik heb eerst op een ainsley Vanguard Optima gereden, daar zat je ook echt vast in. Vergeleken met dat zadel valt het wel mee. Ik vind het verder wel fijn om op een zadel te rijden met veel wrong.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:57

RUI-->HAR

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:21

Wij hadden voor ons paard ook een Klimke zadel ik vond dit zadel erg fijn zitten, je wordt niet teveel in een bepaalde houding gedwongen en zit lekker zacht. Wij hebben het zadel verkocht omdat het ons paard niet goed paste (was ook niet meer pas te maken volgens zadelmaker, op ons paard dan) maar een vriendin van ons is er nu erg blij mee omdat het op haar paard wel prima past. Het is ook een goede kwaliteit leer. Wij hebben hem voor we hem verkochten laten "taxeren" bij een ruitersportzaak en verkocht voor €350. Weet niet wat zo´n zadel nieuw moet kosten.

Sofie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 01:45

Ik rijd nu een tijdje met dit zadel, toch merk ik wel dat deze op de een of andere manier een stukje breder is dan mijn oude zadel, waardoor ik nu de nodige spierpijn heb! Moet ook een keertje kunnen! Ik vind het zadel inderdaad ook erg fijn zitten! En op die van mij ligt die wel goed! Heb je nu nog zo'n zelfde zadel weer gekocht ? Of weetje wat er nog vergelijk baar mee is? Ik ben een beetje aan het sparen, net zolang tot ik een keer een nieuwe of een in betere staat kan kopen, maar weet niet echt wat vergelijkbaar is met dit zadel,

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 23:13

Ik heb ook een Klimke Miller zadel, vind hem ook superfijn zitten! Hij ligt op mijn fjord, ook niet van de smalste paarden maar hij ligt lekker hoor! Ik heb hem overigens in zeer goede staat gekocht (tweedehands welliswaar) voor maar €100!
Het zadel is overigens ontworpen door de Duitse topruiter Reiner Klimke, een beetje vergelijken met Ankyspullen dus.
(het is trouwens KMD denk ik Knipoog als in Klimke Miller Dressage)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 08:35

KDM bestaat ook maar dat zijn amerikaanse zadels ..leger zadels