[WN] Maten weanling showhalter

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

missgoldy

Maten weanling showhalter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 10:05

Ik ben van plan om zelf een mooi showhalster voor mijn veulen te gaan maken.
Volgend jaar misschien een show lopen en ik vind het gewoon een uitdaging om te doen.

Wie heeft een halster liggen en wil alle maten voor me opmeten?

bvd Marjan

Orchids__

Re: Maten weanling showhalter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:42

Ja, bij mij op stal staat iemand die met haar Paintveulen een show heeft gelopen. Ik zal daar de maten aan vragen en die dan opsturen Knipoog..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:00

Knap hoor dat je dat aandurft Haha!
Maar als je nog niet zeker weet of je een show gaat lopen dan loop je met een weanling-maat de kans dat het daarna te klein is.
Dat zou zonde zijn.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:52

Ik zou dan de maten nét wat ruimer nemen met iets langere 'stoten' zodat je't van weanling tot minstens jaarlingmaat kunt verstellen (aan't kopstuk geen lange stoten, staat lelijk als die zo uitsteken... 't jaarling jaar gewoon een nieuw kopstuk er aan werkt dan nog beter. Kwestie van zilveren tipjes om zetten...voilá)
Maar als je toch zelf maakt zou ik de maten van m'n paard opnemen... juist bij weanling en jaarlinghalsters is't soms lastig iets passends te krijgen omdat die koppies zo verschillend kunnen zijn. Vooral de lengte van de bakstukken kun je zo mooi op je eigen paardje aanpassen, die bepalen of het halter het hoofd complimenteert of juist 'afbreekt'...
En houdt er rekening mee dat het om een klein koppie moet, weanling en jaarling showhalters zijn meestal van smaller leer dan volwassen maten. Daar moet je dus ook met je zilver rekening mee houden (smallere plates en smallere buckels)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 01:31

missgoldy schreef:
Ik ben van plan om zelf een mooi showhalster voor mijn veulen te gaan maken.
Volgend jaar misschien een show lopen en ik vind het gewoon een uitdaging om te doen.

Wie heeft een halster liggen en wil alle maten voor me opmeten?

bvd Marjan

Weet je dat nog niet zeker of je dat gaat doen? dan zal ik mee eerst maar eens 2x bedenken om zoiets te laten maken want het kost nog al wat zo'n halster

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 09:18

Als je nu eerst eens even goed leest wat ik schrijf Tong uitsteken .

Ik laat er geen maken maar wil hem zelf maken.
Ik ben nl. bij Aafke in de leer geweest (en zeker nog niet klaar) en ik zie het als een leuke uitdaging om er zelf eentje te gaan maken.
Heb ik de hele winter de tijd voor als het moet.
Ik zit ook niet aan de traditionele silver plates te denken maar aan iets origineels.
Custom made dus Knipoog .
Ik ga in oktober naar Canada en wil dan ook zeker langs een Tandy Leather shop om de buckles ed uit te zoeken.

@Francis - Bedankt voor de tips.

Groetjes Marjan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:59

Oh Tandy Leather lijkt me zo'n leuke zaak om een paar uurtjes in door te brengen Lachen
Reisje klinkt ook niet verkeerd Lachen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:32

Hmm... "niet traditioneel zilver maar iets origineels"...
Houdt je er rekening mee dat Judges niet bekend staan om hun vernieuwende ideeën maar erg conservatief zijn in wat ze graag zien en dat het halter óók bedoeld is om het hoofd van je paard te complimenteren maar dat het zéker niet de bedoeling is dat het halter overheerst en dat je met iets 'origineels' jezelf dus showtechnisch wel es in de vingers zou kunnen snijden... Ik zou het dus zeker niet te opzichtig maken of met erg uitgesproken materialen/kenmerken/versiersels.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:28

En hoe vlot het showhalster?,
een idee of een bestaande aant oppimpen?,

zoek zelf nog steeds een showhalster maar als ik één vind is vaak te groot voor men paard!