Wie is er bekend met de Corrector?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

navaja

Wie is er bekend met de Corrector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 19:10

Anoniem

Re: Wie is er bekend met de Corrector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:20

Ik ben zelf fan van de Korrector, dus niet te verwarren met bovenstaand.
Ik heb bovenstaande link wel bekeken, maar ben er niet weg van. Het is wederom stug spul, waaronder, imo, een spier zich niet kan ontwikkelen.
Tevens vraag ik mij af, waarom een goed dragende boom plus vulling, zoiets eronder moet hebben.

De Korrector is een ander verhaal, ideaal bij het terugkrijgen van bespiering op de schoft, ik geloof niet dat de Corrector dat ook zal lukken, daar die niet zo af te stellen is al de Korrector.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 19:23

Ik ben nog een leek, maar de Korrector is dus met lucht en de Corrector niet toch?
(ik zoek het niet voor een goed passend boomzadel, maar wil kijken of het het gewicht bij een boomlooszadel beter verdeelt.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:33

Het enige wat het gewicht goed zou verdelen bij een boomloos zadel, is een boom.........

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 20:35

Wel als de boom precies past..
weet jij niet of er drukmetingen zijn gedaan met korrektor/corrector onder boomloos?

Droombeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:45

De Corrector zal allesinds de druk van een boomlooszadel beter verdelen dan wanneer je er enkel een speciaal 'boomloos'pad onderlegt.

Het doel van de Corrector is trouwens de druk over een groter oppervlakte verdelen en puntbelasting te vermijden. Waarom zou hieronder een spier niet kunnen ontwikkelen? De druk die op de spieren terecht komt is afhankelijk van het gewicht dat erop rust en van het oppervlakte dat het gewicht moet dragen: maw hoe meer draagoppervlak je zadel heeft, hoe minder druk op de spieren, hoe vlotter de spierontwikkeling zal gaan.