Wie heeft er hier ervaring met de mylerbitten?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Cassidy schreef:Veel aanbieders die Myler bitten verkopen bieden aan dat je het bit eerst mag uitproberen voordat je het aanschaft. Deze service krijg je niet als je een bit tweedehands aan gaat schaffen.
Een dik bit is niet automatisch beter. Sommige bitten zijn zo dik dat het paard zijn kiezen niet meer op elkaar kan krijgen. Myler is een firma die heel veel onderzoek heeft gedaan naar bitten en hun werking. Ze hebben ook een boekje uitgegeven, het heet: "Een beter bit", en is oa hier te koop:
http://www.agriboek.nl/artikel/1441_Beter_Bit.html
sjorsie schreef:ik vind het enorm scherpe bitten en bij de meeste ruiters zal het op den duur alleen maar een negatief effect hebben, paarden met enorme harde monden door de harde ruiterhanden, tuurlijk in het begin lijkt het wat , maar aan de rijkunst van de ruiter verander je niets
Caira schreef:Op mijn oude stal hadden 2 mensen zo'n bit, ze zweren erbij, maar ik kan er alleen maar van walgen. Beide paarden zijn vreselijk bang voor de hand en proberen zich in alle mogelijke bochten te wringen om onder de werking van het bit uit te komen.
germie schreef:En dat boekje is 1 en al propaganda voor Mylerbitten.
Cassidy schreef:De zoektocht naar een geschikt bit kan heel erg lang en erg kostbaar worden. Het boekje van Myler kan je een indruk geven over de werking van bitten in de paardenmond algemeen en de keuze van het bit een beetje sturen, maar zal het uitproberen niet kunnen vervangen. Wie het boekje leest maar niet in staat is door die marketing heen te prikken, zal wat meer moeten gaan experimenteren.
Hinke schreef:Cassidy: je klinkt alsof je zelf myler bitten verkoopt
Caira schreef:Op mijn oude stal hadden 2 mensen zo'n bit, ze zweren erbij, maar ik kan er alleen maar van walgen. Beide paarden zijn vreselijk bang voor de hand en proberen zich in alle mogelijke bochten te wringen om onder de werking van het bit uit te komen.
Hoe zag je dat ze last hadden van het bit?germie schreef:En dat boekje is 1 en al propaganda voor Mylerbitten.
Dat vermoeden had ik ook al, daarom heb ik het ook niet gekocht.
Morgen krijg ik mn bit, ben benieuwd