Gebroken bus trends

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Salvadoor

Gebroken bus trends

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 08:44

Hallo,

Mijn 4jarige merrie heeft een gebroken bus trends.
Ze krijgt nu wondjes om haar mondfhoeken en heb haar sinds vandaag bitringen gegeven.
Mar ik vraag me eigenlijk af of dit wel een goed bitje is om haar te beleren.
Ze is ook heel erg druk onder het zadel.
Kan iemand me dit vertellen en tips geven?

Groetjes

Mizora

Re: Gebroken bus trends

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:47

Als ze van een bustrens wondjes krijgt is het handig om te kijken of hij niet versleten is, als in teveel ruimte bij de bussen, en of hij niet aan de smalle kant is. Zeker dit laatste is belangrijk omdat er nu ook nog bitringen aan zitten die het bit nog een halve tot een hele cm korter maken.

Voor het beleren raad ik eigenlijk een dubbelgebroken kneveltrens aan, dit is makkelijker te begrijpen voor het paard vanwege de knevels de haar al in de goede richting duwen, en dubbelgebroken worden veel paarden wat rustiger van.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:16

Wondjes kunnen ook komen door een te lage zittende neusriem (alleen bij gecombineerde en hoge neusriemen) Dan gaat het velletje tussen het bit en de neusriem zitten.

Een enkelgebroken bit vind ik voor een paard niet fijn. Je knijpt de tong samen en hij prikt in het gehemeltje.
Over het algemeen zijn ongebroken trensen het vriendelijkst. Die werken voornamelijk in op de tong ipv op de lagen

zeldzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:34

bustrends?

lindabaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:34

het beste is een watertrens ik houd niet zo van een bustrens. gewoon een goedkope watertrens die zijn het best.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:15

lindabaak schreef:
het beste is een watertrens ik houd niet zo van een bustrens. gewoon een goedkope watertrens die zijn het best.

Een watertrens hoeft niet altijd goed te zijn hoor, er kunnen namelijk velletjes tussenkomen. Dan heb je alsnog wondjes bij de mondhoeken Knipoog .