Goedkoop dressuurzadel Harry's Horse -ervaringen?-

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Goedkoop dressuurzadel Harry's Horse -ervaringen?-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 12:01

Beste allemaal,

Ik ben me een beetje aan het orienteren op een niet al te duur dressuurzadel. Waarom niet al te duur? Niet omdat ik het geld er niet voor over heb, maar mijn paardje is nog jong (3,5 jaar) komt net van de wei en moet nog getraint gaan worden. Haar lichaam gaat dus nogal veranderen en ik heb geen in om nu een peperduur zadel te kopen dat straks wellicht niet meer past.

Nu heb ik het volgende zadel gevonden:
Afbeelding

Een synthetisch dressuurzadel van Harry's Horse met verwisselbare boom. Het zadel kost maar rond de 270,- euro.

Wat ik me afvraag: zijn er mensen met ervaring met dit zadel en/of het merk? Ik dacht dat Harry's Horse wel een respectabel merk is, dus wellicht toch wel redelijke kwaliteit levert.

Het zadel hoeft dus geen jaren mee te gaan maar moet voor nu wel goed zijn en natuurlijk goed zitten.

Ik hoor graag ervaringen/meningen van medebokkers!

bromfiets

Re: Goedkoop dressuurzadel Harry's Horse -ervaringen?-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:05

Ik vind dat je dan beter een (2e hands) wintec kan kopen.
Die Harry's horse schuurt nogal en ik vind hem erg weinig ondersteuning geven.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 12:34

Goede tip! ik ga eens rondneuzen naar die wintecs....

Ik heb er eens een zoekwekkertje aan gewaagd.

LinDug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:45

Eigenlijk zou je het zadel moeten laten passen op de rug van jou paard door een ervaren zadelmaker. het kan natuurlijk ook zijn dat het zadel op jou paard wel perfect legt.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:04

Idd je kan beter een Wintec kopen én ze zijn licht!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:05

Ik zou een zadelmaker laten komen met dit zadel en de wintec. Dan kun je zelf kijken wat jou en je paard beter past.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:07

paard wat bij ons op stal stond had een harry horse veelzijdigheids zadel, ik vind het niet een heel fijn zadel , geen ondersteuning

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:33

Nou ik heb dit zadel en ik vind het heerlijk
Ook ligt hij perfect op mijn hafje
Mensen die wel eens op mijn haf rijden roepen er ook over dat het zadel super fijn is
Dus de meningen hier gelden niet voor iedereen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:34

waarom koop je niet gewoon een 2de hands veelzijdigheidszadel ?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:52

Maanling schreef:
Beste allemaal,

Ik ben me een beetje aan het orienteren op een niet al te duur dressuurzadel. Waarom niet al te duur? Niet omdat ik het geld er niet voor over heb, maar mijn paardje is nog jong (3,5 jaar) komt net van de wei en moet nog getraint gaan worden. Haar lichaam gaat dus nogal veranderen en ik heb geen in om nu een peperduur zadel te kopen dat straks wellicht niet meer past.

Nu heb ik het volgende zadel gevonden:
Afbeelding

Een synthetisch dressuurzadel van Harry's Horse met verwisselbare boom. Het zadel kost maar rond de 270,- euro.

Wat ik me afvraag: zijn er mensen met ervaring met dit zadel en/of het merk? Ik dacht dat Harry's Horse wel een respectabel merk is, dus wellicht toch wel redelijke kwaliteit levert.

Het zadel hoeft dus geen jaren mee te gaan maar moet voor nu wel goed zijn en natuurlijk goed zitten.

Ik hoor graag ervaringen/meningen van medebokkers!

Ik zou dan toch eerder een goed zadel kopen met een verstelbare boom. (Thorowgood, kent & Masters etc.)
Goedkoop is echt duurkoop en als je een jong paard hebt is het net zo belangrijk een goed zadel te hebben als wanneer je paard uitgegroeid is. Je wilt toch neem ik aan geen jong paard met al rugproblemen.
Een zadel van 270 euro komt ergens uit India of zo vandaan, waar totaal geen vakmanschap bestaat op het maken van zadels en die wil je echt niet op je paard hebben.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:54

vriendin van mij heeft dit op haar Fjord liggen vind het een heerlijk zadel! zit hier persoonlijk liever op als op een wintec

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:02

persoonlijk zou ik toch ook naar een tweedehands zadel gaan kijken of een wintec.
Wintec bestaat al jaren en heeft bewezen wat het waard is.
Harry's horse zie ik alleen de laatste 2-3 jaar terug komen voor getuig, voorheen alleen toebhoren zoals dekjes halsters, kleding,...
Laat zowieso een goede zadelpasser komen, een zadel kan je niet op de groei kopen...

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:48

Ik denk niet dat dit van goede kwaliteit is. Voor een jong paard kun je beter een boomloos zadel kopen, die zijn goedkoop en zijn heel soepel zodat ze zich vormen naar de rug van het paard ;). Maar dat is een eigen keuze.
Ik denk dat je beter een wintec kunt kopen, die zijn betaalbaar en ook redelijk soepel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:59

je kan ook voor boomloos gaan ( deze zadels hoeven niet duur te zijn, maar koop dan geen nepperd maar wel een echte barefood bijvoorbeeld)
en anders zou ik een wintec nemen, die zijn licht, niet al te duur, maar toch van best goede kwaliteit

Daan_Romi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:04

Het kan een prima zadel zijn, laat er alleen wel even iemand naar kijken die er verstand van heeft.

Ik heb op mijn 3jarige ook een goedkoop 2dehands zadel van de zadelmaker liggen. Pas als zij volgroeid krijgt ze een duurder op maat gemaakt zadel (ook die zal elk jaar wel wat aangepast moeten worden)