Verschil pasvorm Wintec dressuur of Bates dressuur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Verschil pasvorm Wintec dressuur of Bates dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 18:17

Wij zijn van plan om een nieuw dressuurzadel te kopen. We hebben al een Wintec dressuur pro en die ligt op onze beide paarden goed alleen moeten we dan telkens de boom verwisselen. Dat is erg lastig vandaar dat we nog een Wintec erbij willen. Nu denk ik aan de Isabella Werth-uitvoering omdat de zit daarvan dieper is. Weet iemand toevallig of die dezelfde pasvorm op het paard heeft als de dressuur pro? En is de Bates-uitvoering (van leer) hetzelfde qua pasvorm als de Wintec?

jolanda10

Re: Verschil pasvorm Wintec dressuur of Bates dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:32

De IW van Wintec heeft een diepere zit dan de Wintec 500 of pro. Qua pasvorm is er geen verschil.
De Bates is een lederen zadel met wel hetzelfde verwisselbare boom systeem, maar heeft een andere pasvorm.
Bates heeft ook een IW uitvoering, maar deze is anders (van bouw en kussen breedte) dan de IW van Wintec

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:31

Ik vind dus dat de Isabelle Werth uitvoering WEL een andere pasvorm heeft dan de pro. Ik heb bij de Isabelle namelijk een bredere boom erin dan ik bij mijn Pro had!

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:47

Beide met cair of met 'gewone' vulling? Daar kan wat verschil in de kussen dikte inzitten en dan heb je idd in de een een bredere boom nodig dan in de andere.
De 'opmaak' van de Wintec zadels zijn allen identiek.