Zadels, zucht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Zadels, zucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:28

Nou ik heb zelf een Hulsebos, maar ik ben niet tevreden, ook niet ontevreden.
Zal niet geheel uitwijden wat het precies is, maar het voornaamste waar ik mijn twijfels over heb zijn het singel systeem (3 punts ) en de boom.
Mijn huidige heb ik nu 4 jaar en mijn paard heb ik nu een jaar. Dus zadel is ook niet op dit paard verkocht.
Mijn budget is niet veel. Ik ben ook eigenlijk niet van plan om weer 1500 euro uit geven aan een zadel waar ik over 4 jaar misschien weer niet tevreden of ontevreden over kan zijn.

Ik zit hier dus met gemengde gevoelend en bijna met mijn handen in het haar.

Wat moet ik doen? En bij een nieuwe zadel, wat voor zadel?

ComancheIII

Re: Zadels, zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:29

Kun je je huidige zadel niet een keer laten nakijken door een zadelservice/maker of het met het singelsysteem nog goed ligt op je paard? Als je het nog wel goed vind zitten en het past goed op je paard zou ik niets anders kopen. Er zijn zoveel zadels op de markt, ik ben ook op zoek en ik zie door de bomen bijna het bos niet meer, vanavond komen ze bij mij zadels passen.

Als je niet tevreden bent over je eigen houding in het zadel dan zou ik eerst bij verschillende ruitershops zadels bekijken en op een bok aanvoelen en dan kijken of je wat laat passen op je paard. je moet dan gewoon beslissen of je een nieuw koopt of een 2e hands. Een Goede 2e hands is vaak een stuk voordeliger en kan net zo goed zijn als een nieuw. Een nieuw zadel schrijft de eerste maanden/jaar bijna 40% van de waarde af (volgens diverse zadelmakers). Dus als je een goede 2e hands kan kopen die nog geen jaar oud is dan betaal je niet de volle mep en heb je toch een goed zadel voor minder geld. Knipoog

Succes met je zoektocht.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 18:56

Ja het zadel zelf ligt wel goed, maar het is nog maar de vraag of met een ander singelsysteem het beter wordt. Het kan beter worden, maar kon ook slechter. Het kon ook nog wel aan de boom liggen, dat die niet gechikt is voor dit paard, dus er spelen vrij veel factoren mee. Ik ben niet zo gehecht aan mijn zadel dat ik het er over heb om hem helemaal om te laten bouwen

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:46

ja dan kan ik ook snappen, een goed zadel of fijn zadel voor je paard en jezelf is wel erg balangrijk. Ik weet niet of er bij jou in de buurt een zadelmaker zit, misschien moet je die een keer langs laten komen met verschillende merken of types zodat je eens kan kijken of er iets beter ligt en lekker rijd voor jou? En als je nog een goed zadel hebt dan kun je die bij vrijwel alle ruitershops wel inruilen op een nieuw zadel. Als je een 2e hands zadel koopt kun je niet altijd je eigen zadel inruilen (ligt aan de winkel) en dan moet je die dus zelf proberen te verkopen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 16:10

Ik heb vandaag besloten om eerst te controleren of de boom goed op het paard past. Zo ja dan laat ik hem helemaal nakijken en bijvullen waar nodig en laat er een andere singelsysteem aanzetten. Zo niet dan ga ik op zoek naar een andere. Al zou ik op dit moment niet weten welke dat zou moeten worden, maar dat is dan zorg voor later. Hoop gewoon dat goed gaat liggen en dat het andere singel systeem gaat bevallen