fleece bandages als stal/reisbandages?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perla

fleece bandages als stal/reisbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 23:59

ik gebruik sinds kort voor mijn paard reisbandages op de trailer in plaats van transport beschermers omdat die dingen steeds afzakken en bandages niet.

ik heb speciale stal/reisbandages gekocht met dikke onderlappen. maar ik hoor nu vaak dat je ook fleece bandages kan gebruiken voor stal/reis bandages?

aub geen commetaar op bandage gebruik in het algemeen, en het aanleggen zit ook wel goed Knipoog

lonnie

Re: fleece bandages als stal/reisbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:00

ik ben laatst op vakantie geweest met mijn popnys en ben ook geen voorstander van transportbeschermers, omdat die zo afzakken. Ik heb gewoon gebandageerd met 4 grote onderlappen en fleece bandages, ging prima en bleef netjes zitten. zou er wel altijd een onderlap onderdoen, ook al gebruik je flece, is toch wat extra bescherming

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:39

Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van fleecebandages. Die gaan naar mijn gevoel eerder uitlubberen en zeker als reisbandages zou ik er geen rustig gevoel over hebben. Ik gebruik al jaren hoge transportbeschermers en ze zakken nooit af, en mocht een paard gek doen of ergens achter blijven hangen dan gaan die ook sneller af dan bandages. Die trekken dan eerder strakker en dan raakt het paard misschien in paniek? Maar goed dat is ook persoonlijk.

Als ik bandages zou gebruiken op de trailer dan zou ik eerder kiezen voor katoenen of iets dergelijs, met een flinke onderlap maar dat is logisch.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 22:27

lonnie schreef:
ik ben laatst op vakantie geweest met mijn ponys en ben ook geen voorstander van transportbeschermers, omdat die zo afzakken. Ik heb gewoon gebandageerd met 4 grote onderlappen en fleece bandages, ging prima en bleef netjes zitten. zou er wel altijd een onderlap onderdoen, ook al gebruik je fleece, is toch wat extra bescherming

uiteraard gebruik ik dat een onderlap, en ik heb wel gewone stal/reisbandages dus het is puur intresse of jullie de fleece ook gebruiken Knipoog

Soetkintjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 09:53

Ja, ik gebruik ook fleece bandages, maar doe er wel nog onderbandages bij...

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 12:51

thanks voor de reacties nog meer mensen met meningen en ervaringen?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:18

Mijn paarden staan met stalbandages. Ik gebruik liever geen fleece. Hier blijft veel te veel stro / hooi e.d. in zitten. Met een gewone werk-en stalbandage kan je ook net iets strakker bandageren. Fleece lubbert iets meer uit.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:34

Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit alleen wat barbara_m al zegt je kan ze net ietsje strakker omdoen.

lindabaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:16

het maakt niet uit wat voor je gebruikt als je maar geen elastische gebruikt. Cool

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:09

nee dat snap ik Tong uitsteken Knipoog
maar fleece is dus niks oor mij paard als stal/reisbandages omdat (vooral)haar achterbenen altijd dunner worden na bandages en dan zouden ze dus gaan afzakken bij gewone kan je steviger bandageren en dan zitten ze alsnog goed