[WN] westernsingels met elastiek????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjuutje

westernsingels met elastiek????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 23:23

Hoi,

Ik vroeg mij eigenlijk af of er ook westernsingels te krijgen zijn met elastiek eraan, hetzij in het midden of aan beide zijden.

Kiran had enige singel/zadel dwang overgehouden aan het boomloze barefoot zadel en momenteel gebruik ik af en toe een vzh zadel van een vriendin met een elastisch uiteinde aan de singel. De singeldwang is nu weg en hij blijft stilstaan bij het opzadelen. Erg prettig!

Over een poosje hoop ik mijn eigen zadel te hebben (is in de maak) en daar moet dan uiteraard ook een singel bij. Vandaar mijn vraag, even me erin verdiepen kan vast geen kwaad.

Groetjes, susan

DubbelFun

Re: westernsingels met elastiek????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:50

Ik heb 2 singels ;
1. een airogel singel met een heel handig buckle systeem. Hier zit aan de uiteinden wat elastiek, maar niet echt veel 'rek'.
2, een Westip singel die is puur van elastiek. Werkt erg prettig. Ik merk ook duidelijk verschil bij mijn paarden met aansingelen.
De eerste komt bij Cornelie (JustWestern) vandaan en de 2e bij Buitenzinnig.

Mandyke

Re: westernsingels met elastiek????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:17

Ik heb de eerste singel van dubbeldun altijd bij mijn westernzadel gebruikt, vond het een zeer goede singel, maar of het genoeg 'rekt' voor een paard met singel dwang weet ik niet. Dan zou ik als ik jou was zo'n Westip singel nemen, die heb ik nu aan mijn endurancezadel (in dressuurversie weliswaar Knipoog ) en vind ook dit een heel aangename singel. Paardje doet er niet moeiljk over terwijl ze daar vroeger toch ook nijdig om kon reageren.