Morgen komt ooteman langs voor een dressuur zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cishashka

Morgen komt ooteman langs voor een dressuur zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 21:04

Morgen middag komt ruitersport Ooteman langs met een busje vol zadels, ik heb nog niet echt 1 uitgekozen van: Dat is hem, en als het niks word dan word het niks, maar ben eigenlijk wel erg benieuwd naar Kieffer Lusitano, en een aantal Passier zadels.. En ik neem aan dat hij die mee neemt Lachen

http://www.ooteman.nl/Producten.asp?SubId=18

Iemand ervaringen of voorkeuren van de zadels?

Alvast bedankt Lachen

Snoevie

Re: Morgen komt ooteman langs voor een dressuur zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:49

Ooteman zelf is wel wat stug,maar op zich heeft hij wel redelijk verstand van zijn werk.

veel plezier morgen,leuk een nieuw zadel uitzoeken!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:52

ik heb jaren op een stubben scandica gereden (ben nu paardloos)

Heerlijk zadel en lag als een huis op mijn paard, (zat goed stevig in het zadel en veel steun aan de dikke wrongen, zodat mijn benen mooi rustig op zijn plaats bleven liggen)

iig veel plezier! zadels passen is leuk Haha!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:07

ooteman...nee die man komt nooit meer bij mij op stal.
hij heeft vroig jaar een van mijn zadel verbouwt...wat resulteerde tot 2 prachtige drukplekken op mijn pony.
Ja, echt een prutser die man.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:09

ik heb deze week voor de 1e keer iets besteld bij ooteman via internet? Hoe lang zou het duren denk je voor het thuisgeleverd wordt?

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:28

1 dag maar je gaat offtopic sympie..

Leuk een nieuw zadel!! Ik heb de passier grand gilbert echt een super zadel maar wel behoorlijk prijzig..
Enne over de servide kan ik je niks vertellen maar je hebt bij een zadelmaker altijd tevreden en ontevreden
klanten dus laat je niet ontmoedigen!! Succes morgen!

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 12:06

Ik ben ook erg benieuwd, en een zadel ombouwen is wat anders dan passen.. Als het niks is, dan krijgt hij gewoon 50 euro rijs kosten en gaan we door naar de volgende Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:35

Zelf vind ik Ooteman een oude chagrijn die niet echt geinteresseerd meer lijkt in het aanmeten van zadels. Bovendien heeft hij me toen echt veel laten betalen voor het inbouwen van een voorsingel, wat achteraf ook niet zo netjes was gedaan. Dus ben niet zo positief over hem. Hopelijk heb jij morgen andere ervaringen met hem.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:38

Hij heeft mijn pony totaal naar de vernieling geholpen door er een klemmend zadel op te leggen. MIjn stalgenoot kreeg een schuivend zadel. Ik kreeg ook een grote muil van zijn medewerker toen ik met een vraag belde.
Geen enkel goed woord over zijn werk, kennis of service dus.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:46

Ik heb drie weken geleden ook een nieuw zadel gekocht, het is een passier PSl geworden vond het zadel direct superfijn zitten, maar dit hangt heel erg af van je eigen houding en je paard. Die van mij duurd nog wel even oktober word ie pas geleverd. Ik heb hem in het bruin besteld en door de vakanie periode ben ik dus zwaar het bokje.....
Maar zoals mijn vader altijd zegt.... het hebben van de zaak is het einde van het vermaak. hihi

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:29

sja, ik hoor hele goede en minder goede dingen over hem ...
maar dat is met iedere zadelpasser/maker
de 1 is helemaal ondersteboven van een bedrijf/persoon en de ander is zwaar negatief
het blijft mensen werk

Tessie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:39

Cishashka schreef:
Als het niks is, dan krijgt hij gewoon 50 euro rijs kosten en gaan we door naar de volgende Lachen

Houd de 50 euro maar klaar...

Sorrie begrijp dat je blij bent, maar ook mij had hij bijna een zadel in mijn maag gesplitst met zijn mooie praatjes wat voor geen meter lag. Dat was bij mijn 1e paard en zelfs toen kon ik zelf al snappen dat die man er geen verstand van heeft of wil hebben, zo slecht lag het zadel...

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:09

Ach we zien vanzelf, en ik weet zelf ook wel ongeveer wanneer het zadel goed ligt of niet, ik was eigenlijk meer benieuwd naar de zadels dan zijn pas service Ja (daar komen we vanzelf achter namelijk).. Hij komt om 5 uur Lachen

Tessie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:11

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Helaas zijn er zoveel mensen leek op dit gebied en gaan op zijn 'kunde' af.

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:15

Ben al drie weken aan het wachten op een rijbroek en hoofdstel die ik bestelt heb. Volgens hun op voorraad en binnen een dag leverbaar. Heb al een keer gebelt, de geen die er over gaat is er niet, belt/mailt u terug, niet dusss....

Hoop dat je een goed zadel krijgt en je er veel plezier ermee hebt. Hoop dadelijk ook een goede ervaring van je te lezen, dan kan ik ze nog wel een keertje bellen, zonder irritaties! Anders bel ik het wel gewoon af.......
heidie

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:30

Qua zadelpasservice ben ik ook echt HE-LE-MAAL klaar met Ooteman (en dit is nog zacht uitgedrukt Tong uitsteken )
ik heb 4 jaar geleden niets wetend van de slechte service en de slechte verstand ook ooteman naar mn huis toe laten komen voor een zadel. (had toen een pony gekocht zonder zadel , mn pony daarvoor had wel een zadel erbij inbegrepen maar deze dus niet dus was voor het eerst datwe voor een zadel gingen) nou die man kwam dus , en we hadden een zadel uitgekozen die volgens hem wel het beste pasten bij mijn pony (wij vertrouwde op dat die man er dus wel wat vanaf wist want ze hebben niet voor niks een zadelpasservice)
duur zadel gekocht
na een tijdje ging die al naar voren schuiven.Nou Ootemand gebeld of ze er naar wouden kijken , ze zeiden ja als we in de buurt zijn komen we langs. Nou dat was goed , hadden we een maand afgewacht , hebben ze niks meer van hun laten horen. we hebben 3 keer nog opgebeld maar niks meer er van te horen gekregen. Toen hadden we maar gelloof morgan gebeld en die is gekomen en had alles voor elkaar gemaakt want had er geen zin meer in.

Ik zou als je zeker wil weten dat je een goed passend zadel wil en geen gedonder zou ik naar een andere zadelmakerij of zadelpasservice gaan. Zo te zien ben ik niet de enige met een negatief verhaal

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 15:38

Ik ga het natuurlijk nu niet afbellen, hij komt lekker langs, en ik denk dat de stal eigenaar (z2 ruiter) ook wel wat verstand heeft van zadels, en voor mij zelf is het ook niet de 1ste keer dat ik kijk naar hoe een zadel goed past of niet.
En ik ga er van uit dat ik er ook even proef me mag rijden/ longeren zie je ook altijd duidelijk of hij past Lachen

Igg bedankt voor de ervaringen, zal wel een beetje op letten Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:41

Cishashka schreef:
Ik ga het natuurlijk nu niet afbellen, hij komt lekker langs, en ik denk dat de stal eigenaar (z2 ruiter) ook wel wat verstand heeft van zadels, en voor mij zelf is het ook niet de 1ste keer dat ik kijk naar hoe een zadel goed past of niet.
En ik ga er van uit dat ik er ook even proef me mag rijden/ longeren zie je ook altijd duidelijk of hij past Lachen

Igg bedankt voor de ervaringen, zal wel een beetje op letten Knipoog

Jaa als je er zelf al veel vanaf weet en de stal eigenaar ook kom je er misschien we uit.
Proefrijden mocht ik ook, en zou ook maar longeren want bij mij zat die met rijden oke maar met longeren (wat ik niet met proef heb gedaan) begon ze er vandoor te gaan omdat het zadel dan niet goed aansluiten en dat voelde natuurlijk raar Tong uitsteken

maar veel succes en hoop dat jij er wel een leuk zadel vind

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:12

Cishashka schreef:
Ach we zien vanzelf, en ik weet zelf ook wel ongeveer wanneer het zadel goed ligt of niet, ik was eigenlijk meer benieuwd naar de zadels dan zijn pas service Ja (daar komen we vanzelf achter namelijk).. Hij komt om 5 uur Lachen

"Wel ongeveer" is niet voldoende kennis als het op zadels aankomt... Er komt meer bij kijken dan alleen maar zien dat je de juiste boommaat hebt. En dat is zelfs vaak al heel moeilijk te bepalen! Daar komt dan ook nog eens het feit bij dat Arabieren niet de meest gemakkelijke paarden zijn om een passend zadel voor te vinden (geloof me maar, ik spreek uit ervaring Lachen )
Als je je heel wat geld en teleurstelling wil besparen, dan kan je beter een zadel kopen bij een erkend zadelmaker!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:51

en hoe was het?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:52

Mocht je niks hebben kunnen vinden, vraag dan Peter eens langs. www.mr-ed.nl Peter Poot 010-5919609!

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 20:15

Heb uiteindelijk een heel mooi goed gepast zadel gekocht! Ik vond hem eigenlijk heel positief en hij goede punten.. heeft het zadel wat aangepast..
Heb de kieffer Rusty genomen, erg lekker zadel! En kreeg er ook nog een anky pad bij Dromen

Igg bedankt voor de reactie,

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:00

super zeg zo zie je maar dat iedereen dat anders ervaart. Veel plezier ermee!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:17

ik ben benieuwd naar je zadel! kom binnenkort langs om te kijekn Knipoog

Tessie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 07:37

Ik ben het wel met precious20 eens, maar evengoed gefeliciteerd, hopelijk gaan onze ervaringen niet voor jouw op en heb jij en je paard er nog veel plezier van.