Is dit normaal? Deuk in kussens van het zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Is dit normaal? Deuk in kussens van het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 19:18

Zaterdag heb ik mijn nieuwe maSimo dressuurzadel opgehaald.
Ik heb alleen het idee dat het zadel niet klopt.
Er zit een deuk in het kussens onder het zweetblad.Lijkt mij dat dit niet helemaal klopt,of ben ik nou gek? Help!
Afbeelding
De deuk is al duidelijk te zien (rechts)
Afbeelding
De deuk die ik bedoel,ik kan het kussen bijna dubbelklappen.
Afbeelding
De andere kant,hier valt het nog mee.

Ik denk zelf dat het zadel niet goed opgevuld is,de kussens zijn ook superzacht.Bijde kanten van de kussens die onder de zweetbladen liggen vindt ik er niet normaal uit zien.
Een zadel hoor toch aan de onderkant egaal te zijn? Lijkt mij dat het paard er anders last van krijgt als je gaat aansingelen.
Iemand enig idee of dit normaal is?
De ruitersportzaak wist het ook niet.
Groetjes Simone

Nibbit

Re: Is dit normaal? Deuk in kussens van het zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:19

Het zet er idd wat gek uit, vooral omdat beide kanten niet gelijk zijn

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:09

Je twijfelt over een nieuw zadel, en in plaats van dat je terug gaat naar de winkel, plaats je hier een topic?????!!!!!!

MAAK DAT JE BIJ DE WINKEL KOMT!!! Zij kunnen je precies vertellen hoe en wat en er wat aan doen. Wij niet.......

je gaat toch niet lopen twijfelen over een hartstikke nieuw zadel............. gewoon teruggaan hoor. Het kan normaal zijn (ik heb ook een zadel wat het doet, al is het wel aan beide kanten gelijk gedeukt zeg maar) maar als jij twijfelt moet je er gewoon mee terug gaan, zo simpel is dat. Die dingen zijn duur genoeg!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:13

Bij twijfel teruggaan! Inderdaad, ze kosten genoeg die zadels, laat ze er maar even naar kijken en zeg er vooral ook bij dat jij het gevoel hebt dat het niet klopt.
Balen hoor, heb je eindelijk je zadel, heb je dit!

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:19

Dit lijkt mij ook niet normaal, ik zou zeker terug gaan naar de winkel waar je het zadel vandaan hebt. Je hebt toch garantie neem ik aan? Knipoog

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:21

Ik heb hetzelfde zadel, die van mij heeft ook aan beide kanten die deuk zitten (wel aan beide zijden gelijk). Komt denk ik idd omdat het zadel erg zacht (tè zacht naar mijn mening, ik laat hem binnenkort ook bijvullen -maar dat moest sowieso nu maar eens een keer gebeuren Knipoog -) opgevuld is, er is gewoon ruimte over in de kussens.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:24

Ik bedenk mij trouwens net dat mijn stubben dit ook in mindere (maar die was veel harder opgevuld) mate had.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 20:29

Ik weet dat zadels wel een klein beetje mogen indeuken,maar zo erg leek mij niet goed.
Ik heb dit zadel zaterdag gehaald en 1x 5 minuutjes gebruikt om te kijken of hij goed lag.
Ik heb zelf al 3 masimo's gehad,de eerste was een fabrieksfout,de tweede moest al erg snel weer opgevuld worden en ik ben net zoals amulet van mening dat ze misschien wel te zacht zijn.
Ik heb geen verstand van zadels en vandaar dat ik eerst even op bokt vraag of dit goed is of niet,voordat ik weer naar de ruitersportwinkel moet (zit niet echt in de buurt).
Ik gebruik het zadel nu verder niet omdat ik het niet vertrouw.
Aan de reacties te zien hebben meer mensen het zelfde gevoel als mij,ik ga dus idd even terug naar de ruitersportwinkel waar ik het zadel vandaan heb.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:48

ga terug naar de winkel en vergelijk je zadel met andere zadels van dat merk en maat en soort enz.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:57

Het lijkt alsof de kussens heel slap gevuld zijn.
Verder valt mij op dat er geen 'stiksels' in de vulling zijn aangebracht daar waar de banen naar beneden lope nen de knik zit. Stubben heeft wel zulke stiksels en Zaldi ook. Mij is verteld dat dit gedaan wordt om het naar beneden zakken van vulling te voorkomen. En bij dit zadel lijkt de vulling al verzakt omdat je die knikken hebt.
Ik heb bij mijn stubben zadel niet van zulke knikken.