Zadelpasservice van Divoza komt 15augustus...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Zadelpasservice van Divoza komt 15augustus...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 18:18

zadelpasservice van Divoza komt 15augustus...

Bij ons langs om zadels te passen,,,alleen het merk : rossner

Nu hoor ik hierover alleen maar slechte dingen/ervaringen,, Huilen

zijn er ook mensen met goede positieve ervaringen met zadelpasservice van divoza??

Ben namelijk al zoooo lang aan het tobben om een passend zadel te vinden,,dat ik nu dus 2 nieuwe zadels ga kopen,,een spring en dressuurzadel.. Vork

Ik hoop hier goed aan te doen divoza langs te laten komen en 2 zadels daar te kopen,, wordt aangepast aan mn paard Knipoog

GRAAG JULLIE ERVARINGEN Clown

Iris__Bennie

Re: Zadelpasservice van Divoza komt 15augustus...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:22

Uhm... ik heb echt hele slechte ervaringen met Divoza, ik ben met mijn pony daarheen geweest. ze hebben er een zadel opgegooid,, Ik vond zelf dat ze niet nauwkeurig bij hielden wat er aan 'verbouwt' moest worden, t was meer van Hier paar cm en daar.. toen 10 min naderhand werd t pas opgeschreven:S erg vaag allemaal.
Na aantal weken (geloof 2 fzo) konden we hem ophalen, lag al meteen niet goed, toch ff proberen (nieuw zadel, ik d8 misschien veranderd ie nog iets door t rijden) ma nee,, terug geweest, opnieuw opgevuld, uiteindelijk weer niet goed! en toen dacht ik STIK:D ik ben uiteindelijk na een ruitershop hier in de omgeving geweest en hij heeft mijn zadeltje perfect passend gemaakt! (aan te raden! Hypo Sport Wijchen).
De uiteindelijke gevolgen voor mijn pony: rugklachten! Bedankt Divoza:S

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 18:36

irisderksen schreef:
Uhm... ik heb echt hele slechte ervaringen met Divoza, ik ben met mijn pony daarheen geweest. ze hebben er een zadel opgegooid,, Ik vond zelf dat ze niet nauwkeurig bij hielden wat er aan 'verbouwt' moest worden, t was meer van Hier paar cm en daar.. toen 10 min naderhand werd t pas opgeschreven:S erg vaag allemaal.
Na aantal weken (geloof 2 fzo) konden we hem ophalen, lag al meteen niet goed, toch ff proberen (nieuw zadel, ik d8 misschien veranderd ie nog iets door t rijden) ma nee,, terug geweest, opnieuw opgevuld, uiteindelijk weer niet goed! en toen dacht ik STIK:D ik ben uiteindelijk na een ruitershop hier in de omgeving geweest en hij heeft mijn zadeltje perfect passend gemaakt! (aan te raden! Hypo Sport Wijchen).De uiteindelijke gevolgen voor mijn pony: rugklachten! Bedankt Divoza:S

Jeetje zeg,,

MAAR even terug komend op Hypo??
Daar met Erwin heb ik echt HELE HELE HELE slechte ervaringen mee,, tot gevolg paard astrofie,,scheef,,kreupel,, een zadel ,,sorry 2 zadels kwam erwin aan mn paard aanpassen(4jarige kwpner),,,ik vertrouwde hem op alles wat hij beweerde(ik had toen geen idee wat waar en niet waar was)..
zadels lagen niet goed op paard,,paardje liep niet vrij,,en struikelde af en toe,, en kreeg na het afzadelen gevoelige rug..ik erwin laten komen omdat ik wilde weten wat er aan de hand was,,en hoe en wat er met mn zadels moest gebeuren,,of ze goed lagen of niet meer etc.... Huilen

erwin kijken en voelen,,
Hij had beide zadels aangepast,, MAAR mn paard vertoonde na 3 dagen raar gedrag,, Erwin weer terug geweest,, nou WEER problemen,,en niet zn beetje ook,, paard beet met aansingelen,, liep weg met opstappen,,etc,,etc,,

Ik 2 andere HEEL verschillende zadelMAKERS erbij gehaald en mn 2 zadels laten nakijken op mn paard,,

Beide zadelmakers vertelde mij hetzelfde,,: mn 2 zadels zijn TE smal,,,ik kom voor mijn paard aan boommaat 34,, terwijl er 31 oplag,,en erwin het ZODANIG had opgevuld dat het er NOG strakker oplag dan dat een maat 31cm hoort te liggen.,. Boos!

Ook het opvullen was zeer slecht gedaan,,overal harde putjes,, en bobbels,, lege plekken,,en scheef...

NEE voor mij NOOIT geen Hypo meer Knipoog
Maar goed ieder zn eigen ervaring niet dan

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:40

In jou plaats zou ik maar een ding doen: AFBELLEN Ach gut

En naar een echt goede zadelmaker gaan i.p.v. een zadelverkoper.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 18:44

taffy schreef:
In jou plaats zou ik maar een ding doen: AFBELLEN Ach gut

En naar een echt goede zadelmaker gaan i.p.v. een zadelverkoper.

oke? Haha! Bloos

mag ik iets meer informatie??
waarom afblazen,, en welke zadelmaker??

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:55

In dit topic staan verschillende ervaringen over Rossner. viewtopic.php?f=117&t=770581&hilit=

Zelf heb ik ruim 5 jaar met veel plezier op mijn Rossner Amerika VZH gereden.

Maar als je alleen maar slechte ervaringen hoort over Rossner, wat beweegt je er dan toe om toch een afspraak te maken om zo'n zadel aan te laten passen? Lachen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 18:59

Puera schreef:
In dit topic staan verschillende ervaringen over Rossner. viewtopic.php?f=117&t=770581&hilit=

Zelf heb ik ruim 5 jaar met veel plezier op mijn Rossner Amerika VZH gereden.

Maar als je alleen maar slechte ervaringen hoort over Rossner, wat beweegt je er dan toe om toch een afspraak te maken om zo'n zadel aan te laten passen? :)

Ho ho,,, ik lees GEEN slechte ervaringen over rossner,, maar over de zadelpasservice van Divoza;)
En ik had deze afspraak al lang gemaakt,,totdat ik zo hier terrecht kwam en eens ging zoeken Tong uitsteken

Nu wil ik dus wel eens weten WAAROM men divoza zn slechte zadelpasservice vind hebben Ach gut

De rossners had ik al geprobeerd bij mn vriendin (zij rijdt rossner america plus dressuurzadel) vind hem geweldig,,dus de rossner zit wel snor Bloos

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:13

Oh sorry, dan heb ik het verkeerd opgevat. Haha!

Divoza Leek heeft bij mij m'n zadel destijds aangemeten, en ik heb naar mijn weten nooit problemen ermee gehad. Het zadel heeft altijd als een huis gelegen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:27

Ik heb wel goede ervaringen met Divoza. Anouk paste dus geen enkel zadel, die man (van de Divoza uit Leek) had genoeg zadels mee in de bus. Na een aantal zadels te passen kwamen we tot de conclusie dat Anouk gewoon geen enkel zadel paste, omdat ze een te korte rug had. Dus man wist wel waar hij over praatte, anders had hij mij wel een of ander zadel aangesmeerd die niet goed lag. Maar hij is weggegaan en hoefde verder ook geen voorrijdkosten te betalen, omdat hij nog niet eens 20 min bij ons op stal was. Lachen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 20:03

En dat wil ik dus horen Haha! Knipoog

Overigens luister ik naar mn paard met passen van zadel,, iedereen kan van alles beweren,, maar mn paard weet het toch beter..

Ben zoooo benieuwd welke zadels het gaan worden van rossner??

Ik denk de Rossner Atlanta voor springen(ligt aan de steun, Knipoog ,anders de jumping diamond)
En de America plus/extra voor dressuur Vork

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:06

Ik heb ook goede ervaringen met Hypo sport in Wijchen. Ik ken Edwin al 11 jaar en ik moet ook een ander zadel voor mijn jonge paard. Edwin heeft al verschillende opties aangedragen en we hebben al veel dingen geprobeert. Hij komt donderdagavond weer zadels passen, hij heeft zelfs al iemand gesproken van een andere ruitershop of die misschien een passend zadel voor mij hebben. Zonder dat hij daar aan verdient als ik het daar koop! Mijn vorige zadel komt ook van hem heb ik al 11jaar met een super service.

Maar dat is inderdaad ieder persoonlijk. Met de divoza heb ik geen ervaringen, hoor wel hele goede verhalen van het drunens ruiterhuis. Ken verschillende mensen die daar een zadel hebben laten aanmeten en zijn er heel erg over te spreken. Die komen ook gewoon aan huis en werken ook veel samen met Arjan Callatz die is paardenfysio, hij komt 2x per jaar mijn paard controleren en masseren en heeft ook tips over je zadel. Als je bij divoza niet tevreden bent zou je dat nog eens kunnen proberen. Hoor ook goede verhalen over Langeraap in Berlicum??

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:26

Het ligt eraan wie er zadels komt passen. Degene die het meestal doet vanuit Leek (ik weet niet of ze van de andere vestigingen het ook doen) is wel goed en ook wel eerlijk als het niet past of als hij op dit moment weinig opties heeft voor jev paard. Niet elk zadel kan op elke manier vermaakt worden nl.
Ik ben met mijn paard wel een bij de winkel geweest (woon op 10 km er vandaan) en had mn zadel meegenomen. Hij ging scheef zitten tijdens het rijden en paard wilde dr rug niet meer loslaten. Aangezien die jongen er niet was kwam de zadelmaker zelf kijken. hij hoefde het zadel niet op mijn paard te zien, kwakte het op een bokje, trok er wat aan en concludeerde dat er niks mankeerde. Nou, toch heus! Dus ik doordrammmen, zadel op het paard en nog beweerde hij dat het goed lag. Dus ik klim erop, haha op de parkeerplaats. Na 2 minuutjes zakte ik al wat opzij, hij moest toch toegeven dat ie wat scheef was. Hij zou em wel opvullen.... Nou, het zadel heeft nooit meer goed gelegen dus die kerel komt niet meer aan mijn zadel!
Later heb ik wel een zadel gekocht bij Divoza, tot de dag van vandaag nog geen problemen mee gehad!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:53

Ik heb het hier trouwens over de Divoza in Heteren!
Ik snap echt niet dat je slechte ervaringen kan hebben met Hypo (de eigenaar heet trouwens Edwin;)
Net als ComancheIII heb ik echt super goede ervaringen met Hypo! Super service!! Hij werkt zelfs samen met mijn Fysio (erik-jan van der Eijk) en hij is ook erg te spreken over de service van Edwin!
Maja ik denk dat het voor ieder verschilt!
Maar k zweer iig bij Hypo

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:19

irisderksen schreef:
Ik heb het hier trouwens over de Divoza in Heteren!
Ik snap echt niet dat je slechte ervaringen kan hebben met Hypo (de eigenaar heet trouwens Edwin;)
Net als ComancheIII heb ik echt super goede ervaringen met Hypo! Super service!! Hij werkt zelfs samen met mijn Fysio (erik-jan van der Eijk) en hij is ook erg te spreken over de service van Edwin!
Maja ik denk dat het voor ieder verschilt!
Maar k zweer iig bij Hypo

Maar goed dat het bij jouw allemaal WEL oke is met hun service..

Ik heb mn door Erwin opgevulde/aangepaste zadel inmiddels verkocht,, maar kreeg direct telefoon van de koper dat het zadel NIET goed was opgevuld..

O.a scheef,, gebobbeld,,hard,, etc..(door haar nagekeken bij Daaleman en hulsebos)
Ze vroeg mij het telefoonnummer van Edwin zodat ze het er met hem over kon hebben..

En tja,, nu ligt hier nog een kieffer zadel (ook door edwin gevuld) en die is ook totaal LEEGGEHAALD door andere zadelmaker,,

Edwin had er compleet nieuwe vulling ingedaan 3 maanden terug?? nou NIET dus he??

Ik heb gezien wat er allemaal uitkwam zetten,, harde stukken wol,, proppen met zwarte haren,, echt van alles en nog wat...
Maar NIEUWE VULLING??ho maar Bloos

Ik zei nog tegen edwin,, waarom zitten de bobbels nog in het leer?? hij zei: dat is de vorm van de kussens omdat er zoveel proppen in zaten,,

Nou sorry hoor?? ben blij dat het zadel inmiddels door een goede zadelmaker is nagekeken..

Nu inmiddels zit er wel nieuwe vulling in,,en resultaat mag er wezen.. geen bobbels etc,,en heerlijke gladde gelijk gevulde kussens Knipoog

Maar niet om 1 of ander,, ieder heeft zo zijn of haar eigen ervaringen met dingen...

Tenslotte zijn we ook maar mensen,, en mensen maken wel eens een foutje,,daar leren we weer van,,ja toch?? Vork

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:22

ik was er zelf bij met opvullen en ik heb gezien wat er in mn zadel is gegaan, en dat was niet helemaal hoe jij het beschrijft!
Maar daar kunnen we wel een hele lange discussie overhouden..
Even terug gekomen op Divoza: Niet doen;)

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:37

irisderksen schreef:
ik was er zelf bij met opvullen en ik heb gezien wat er in mn zadel is gegaan, en dat was niet helemaal hoe jij het beschrijft!
Maar daar kunnen we wel een hele lange discussie overhouden..
Even terug gekomen op Divoza: Niet doen;)

Hahaha ,, ben niet boos hoor?? en disscusie voeren lijkt mij ook niet nodig,, ik heb gezien wat eruit kwam,,en jij heb gezien wat erin ging..

Maakt allemaal niets uit.. Pling

Ben voor jouw in ieder geval blij dat jij wel succes hebt met edwin zijn service,,zo zijn er heus nog wel meer mensen blij en NIET blij met zadelmakers.. ja toch?? Knipoog

Maar goed Divoza volgens jouw GEEN goede keus ,, mmmmm,, tja,, ik twijfel heel erg..moeilijke dingen zijn dat he??

Zooo jammer dat paard niet kan praten op dat gebied,, zal stuk makkelijker worden Haha!
Natuurlijk vertellen ze op hun manier wel iets van of het allemaal lekker zit enzo,, maar 100% zeker weten doe je het toch nooit Huilen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 07:54

Met Rossner heb ik geen slechte ervaringen, ik vond het altijd goede zadels, zeker voor de prijs.
Maar de passervice van divoza is echt bagger... heb het bij meerdere mensen hier op stal fout zien gaan

MuzefeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:41

Heb geen ervaring met de passervice van Divoza, maar als ik het zo hoor is het dus niet een hele supere service. Nagelbijten / Gniffelen

Gelukkig hebben wij hier een goede zadelmaker een paar dorpen verderop waar we zo even heenrijden om controle te doen of een nieuw zadel te proberen. Lachen Ook hij komt aan huis. Lachen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:44

ik heb hele goede ervaring met de divoza.. ze nemen veel zadels mee en ze leggen ze er op.. ligt het niet goed.. prima volgende.. ik heb nu voor de 2e keer daar een zadel vandaan en ben erg tevreden! hij stelde me nog voor de keuze.. of ik moest geen zadel daar kopen omdat hij zo niet goed lag (dat zadel wat ik wou) of ik moest hem naar de fabriek sturen en op maat laten maken. ze zijn dus absoluut niet zo dat als het zadel niet past dat ze zeggen dat het wel zo is om maar even wat geld te verdienen..
al met al.. ik ben er zeer tevreden over!

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:47

Er hebben een aantal mensen van Divoza uit Leek de zadelpasopleiding gedaan (die 1 jarige HBO opleiding). Ze zijn gelaagd met goede cijfers hoorde ik. Ze hebben er nu dus wel verstand van.
Ik weet niet of er ook mensen uit Heteren deze opleiding gedaan hebben. Misschien kun je daarnaar vragen.

Mirjam

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:48

DianneF schreef:
ik heb hele goede ervaring met de divoza.. ze nemen veel zadels mee en ze leggen ze er op.. ligt het niet goed.. prima volgende.. ik heb nu voor de 2e keer daar een zadel vandaan en ben erg tevreden! hij stelde me nog voor de keuze.. of ik moest geen zadel daar kopen omdat hij zo niet goed lag (dat zadel wat ik wou) of ik moest hem naar de fabriek sturen en op maat laten maken. ze zijn dus absoluut niet zo dat als het zadel niet past dat ze zeggen dat het wel zo is om maar even wat geld te verdienen..

Precies! Dat was dus met Anouk ook het geval, geen enkel zadel lag goed, klaar. Wat heeft het dan voor zin om de hele bus te passen terwijl je het antwoord toch al weet? Die man was gewoon eerlijk.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:52

DianneF schreef:

Nou ik heb doorgegeven het volgende:

Rossner jumping diamond maat 17 inch en een 18inch(weet niet welke inch ik nodig heb,,heb altijd 17,5,,maar hebben ze daar niet van rossner)

Rossner atlanta maat 17inch en 18inch kleur bruin
Rossner Atlanta maat 17 en 18 inch kleur zwart (omdat ik niet weet welke kleur ik ga kiezen Vork )

En alle rossner dressuurzadelmodellen maat 17 en 18inch

Whahaaaa,, dat wordt wel even passen Haha!

Allerbelangrijkste is dat het mn paard goed past/dan wel passend te maken is..
Daarna ben ik aan de beurt..

Dressuurzadel geen eisen,,gewoon lekker zitten bij eerste indruk en die mn paard goed past,,die wordt het..
Duivel

Springzadel heb ik wel eisen,, wil genoeg steun hebben,,dus met vertrouwd gevoel zitten..
Heb een jong paard die nog hoop moet leren en af en toe HEEL gek kan doen,,dus tja,,steun is wel een pre.. Knipoog

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:54

haha dat wordt inderdaad ff passen! haha!
hou ons op de hoogte!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:56

DianneF schreef:
haha dat wordt inderdaad ff passen! haha!
hou ons op de hoogte!

Dressuurzadel is zo gepiept,, springzadel zal ik wel weer twijfelen Tong uitsteken

Wordt het bruin??? of toch zwart Haha!

NEEEEE,, even serieus,, ik weet wat ik zoek,, en denk dat ik het zo gevonden heb Vork