Ervaring met KN zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LieveLotje

Ervaring met KN zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 09:53

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met een zadel van KN. Lachen

Laat horen! Ja

Angela

Re: Ervaring met KN zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:12

Ik heb een KN zadel, overgenomen toen ik mijn paard kocht. Het is een heerlijk zadel, het is al een aantal jaren oud, maar ziet er nog steeds erg goed uit!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:47

Ik heb mijn allegro nu 3 jaar, en ben er nog steeds helemaal gek van Clown
Zit heerlijk en ligt goed op mijn paard, ook het leer blijft mooi (terwijl ik niet echt een fanatieke invetter ben Bloos )

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:51

Super ik heb de symfonie, ligt op veel paarder erg goed. En zit fijn en blijft mooi. Gelukkig niet zo'n 'gedwongen' zit zoals je bij veel zadels tegenwoordig wel hebt.
Kortom een kwaliteitszadel waar ik veel plezier van heb!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:56

Ik heb mijn KN nu al 14 jaar, hij ziet er nog heel prima uit. Paar keer laten opvullen. Ik heb er alleen een gelpad op want ik rijd mezelf snel door. Maar dat ligt niet zozeer aan het zadel (hoewel mijn zadel niet echt een zachte zit heeft zoals wel sommige andere zadels). Al met al nog steeds tevreden met mijn aankoop indertijd.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:02

Kn , vrij goede algemene ligging , erg degelijke kwaliteit
vrij waarde vast ,vrij harde zit (maar dat vind ik geen nadeel)
geen uber gedwongen zit maar ik kan mijn zit er niet in vinden
(teveel wrong naar mijn zin , en lokatie/vorm wong in combi met mijn worste pootjes is een nono)
niet mijn zadel , heb korte ronde beentjes , de meeste klanten en kennissen die er ooit in gereden hebben of er een hebben zijn er wel over te spreken maar dat waren in de regel wel de iets langere / grotere mensen

kortom -> kwaliteit goed
en probeer het eens uit (weet niet hoe groot of klein dat je bent)

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:25

Ik heb een KN Symfonie uit 1996. Hij ziet er uit alsof hij hoogstens 3 jaar oud is. Ik ben er zeer tevreden over Ja

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:29

Fijne zadels, met een niet al te gedwongen zit. Waardevast! De oude Symphonies waren de fijnste. Ik heb thans een Allegro en vind het een erg fijn zadel. Het past op veel paarden, alleen niet op die met een korte rug, hiervoor zijn de souffle-kussens net iets te groot/breed aan de achterkant. Voor paarden met een korte rug zou ik dus een KN afraden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:04

Ik weet niet over welk zadel je vraag gaat: springen/vzh/dressuur?

Indien het dressuur betreft; ja jarenlang met Ainsley te hebben gereden kreeg ik een paard met een hele hoge schoft. De Ainsley kon daar niet meer op. Ik heb toen iemand laten komen met een vrachtwagen vol zadels en het probleem uitgelegd.
Het enige zadel dat goed lag was de KN (Symfonie of Allegro, weet ik niet meer). Dit ligt ook goed op al mijn andere paarden. Het zadel heeft een hele fijne zit. Vroeger had ik nog weleens last van doorrijden, maar op dit zadel absoluut niet meer.
Het heeft niet zo'n gedwongen zit als de Ainsley. Maar ik vind het wel lekker zacht zitten (in tegenstelling van wat ik hierboven lees Knipoog ).
De kwaliteit van het leer is prima (ok, hij is pas 2 jaar oud dus heel veel kan ik er verder niet over zeggen).

Teveel wrong vind ik ook zeker niet. Mijn zadel heeft juist bijna geen wrong, maar dat ligt misschien aan het model?

Iig, ik weet pas sinds ik de Ainsley heb weggedaan dat ik dit zadel veel eerder had moeten hebben.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:06

Ik heb nu 4 jaar de allegro... Een heerlijk zadel. Diepe zit, maar niet gedwongen. En absoluut niet hard.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:12

Ik heb een KN Symphonie. Superzadel Haha!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:16

Mijn vriend en ik hebben allebei een Synfonie. Ik een oudere dan hij en ik moet zeggen dat die van mij mooier blijft. Die van hem wordt een beetje grijzig en krijgt plekken op het zweetblad. Die van mij ziet er overal nog goed uit.

Ik vindt wel dat ze echt precies moeten passen, vaak passen ze net aan net niet... Die van mij past wel, maar moet ik een eind naar achteren leggen en die van mijn vriend paste zijn vorige paard wel en deze nu net niet (moeten we van de week laten aanpassen).

Toch kan ik mijn zadel wel vaak op een ander paard kwijt, paarden die geen zadel passen passen een KN vaak wel... Blijft moeilijk zadels...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:21

Wij hebben 3 KN's symfonie
2 van 15 jaar oud en 1 van 13 jaar oud (maar ze zien er uit als 3 jaar)
Zijn superfijne zadels
maar je hoort van veel mensen dat de oude veel lekkerder zitten dan de nieuwe

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:26

Ik heb al een tijdje een KN Symphonie van 11 jaar oud, hij lijkt nog splinternieuw. Erg fijne zit, ongedwongen. Geen superdikke wrongen, precies zoals ik ze graag heb Lachen .
Heb ook op de nieuwe Symphonie gereden en die reed toch minder fijn dan mijn oude!
Bovendien zijn ze waardevast.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:28

Ik heb 1x op een KN dressuurzadel gezeten maar ik vond het niks.
Het zadel was voor mijn gevoel veels te breed en te plat aan de bovenkant. Kon er in ieder geval niet lekker op zitten.
Het paard paste hem goed en hij zag er wel mooi uit, maar hij paste mij niet Houd het maar bij mijn Passier GG.

nicole18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:29

De KN Symphony is een super zadel, zit lekker en blijft erg mooi!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:32

ik rijd een paard welke een KN erop heeft liggen. voor mij is het zadel veel te groot, er wordt gezegd dat het 17,5 inch is, maar ik heb het idee dat ie veel groter is.
ik schuif erin zodra ik een beetje lengte in mn beugels doe, en rijd mezelf (tot bloedens toe) open. dit paard is erg groot, met grote passen. maar nee, het is niet mijn zadel. moet wel eerlijk zeggen voor de periode dat het er al op lit blijft het zadel erg mooi.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:37

GillyZidane schreef:
ik rijd een paard welke een KN erop heeft liggen. voor mij is het zadel veel te groot, er wordt gezegd dat het 17,5 inch is, maar ik heb het idee dat ie veel groter is.
ik schuif erin zodra ik een beetje lengte in mn beugels doe, en rijd mezelf (tot bloedens toe) open. dit paard is erg groot, met grote passen. maar nee, het is niet mijn zadel. moet wel eerlijk zeggen voor de periode dat het er al op lit blijft het zadel erg mooi.

17½ inch bestaat niet bij KN dan is het 17¾ (is de grooste maat)
KN heeft nl een beetje vreemde maatvoering Clown
dat je jezelf open rijd hoeft niet aan het zadel zelf te liggen
maar kan ook zijn dat het zadel niet goed in balans ligt (verkeerde boom-maat en/of verkeerd gevuld)
en dat komt vrij veel voor Ja

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:43

ik rijd op veel meer zadels, maar bij dit paard is het de enige waaorp ik me open rijd.
een dike 4 uurs rit op een harde kieffer had ik nergens last van, maar een half uurtje dressuur op dit zadel met normale beugellengte voel ik (helaas) al. zit dan ook vrij kort..
de kans is erg groot dat het zadel niet 100 procent in balans ligt. het dier heeft een erg moeilijke rug.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:44

Ik rijdt vanaf mijn 10e al op KN Symphonie, eerst een bruine 17 inch, sinds 3 jaar een zwarte 18 inch.. Beide tweedehands, maar echt prachtig!

En ik zweer echt bij die zadels!! Zit lekker, en zoals al is gezegt niet "gedwongen". Kwaliteit is echt super, als je ziet hoe mooi mijne nog was na wat ik er allemaal mee heb gedaan vroeger.. (bos, crossen, waterbak sjeezen.., kleine meisjes letten dan niet op wat voor zadel ze erop hebben.. Tong uitsteken )
Liggen ook op bijna alle paarden goed. Die ik nu heb ligt normaal op mijn KWPN, maar past ook zo op een wat luxere fjord en stevige arabier..

En hoe oud ze ook zijn, ze blijven hun waarde wel houden!

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:20

Heb ook een KN zadel, past alleen niet meer op mijn (jonge ) paard , dus als je geinteresseerd bent, hij is te koop
Het zadel hoor , niet het paard hahaha
voor meer info, kan je me pb-en

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:21

ik heb een KN van '91 en nog steeds een super zadel
zit wel nieuwe vulling in

sjakyrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:18

kn is the best, het past op bijna elk paard en het blijft een mooi zadel, ik heb er een gehad en die was echt al hel oud misschien al wel 15 jaar en nu heeft iemand anders hem gekocht, hij ziet er nog super uit , nu ga ik een nieuwe kopen en nudoe ik samen met de kn van mijn tante . ik heb van dat mooie donker bruin tuig

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:20

Wij hebben een Tango, perfect. M'n billen blijven heel en ik zit veel rechter!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:25

Ik heb een KN (weet niet welk type) van 1981. Ik vind het een super heerlijk zadel.
Het zadel heeft een superzachte zit (in tegenstelling tot wat ik hiervoor las). De kniewrong had van mij wel wat meer gemogen, maar is voldoende. Als ik een nieuw zadel koop, wordt het gegarandeerd weer een KN. Dit zadel ligt prima op alletwee mijn paarden, vind ik ook een voordeel. Knipoog