past dit bit wel??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilco

past dit bit wel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 19:07

ik was pas naar het bit van mijn verzorgpony aan het kijken maar ik vind hem niet zo lekker in zijn mond liggen. Iis dit bit nu te klein en hoeveel cm zou hij dan groter moeten? persoonlijk denk ik een centmeter.

groetjes Ilco

Een foto van zijn bit

http://img411.imageshack.us/img411/9292/bitcoma9.jpg

Liselot

Re: past dit bit wel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:16

opzich past hij nog, maar voor het mooie zou hij ietsje groter mogen, een halve cm of een cm

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 19:20

Hij loopt onder het zadel in een redelijke stelling en als ik op de weg rij wil ik hem toch kunnen corrigeren maar dan zit zijn bit ring bijna in zijn mond. Het ziet er vrij apart uit. dat heb je al met de lichtste druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:21

Dan zou ik óf minder hard trekken óf een ander bit aanschaffen Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:29

ga voor je paard staan.neem aan beide kanten het bit tussen je vingers.
houd het daarna recht in de paardemond.
aan beide kanten mag het nu 1/2cm uit steken, is het minder dan is ie te klein, is het meer dan is ie te groot.

van jouw foto kan ik echt niet zien of ie past Knipoog

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 19:34

bizzybijtje ik trek niet aan de teugels. dat vind ik zielig Bloos . rij liever met een wat losser teugeltje. Knipoog

Ik denk dat ik ik toch ok zoek moet naar een ander bit.
Bedankt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:34

Ik zou een maatje groter nemen en dan van die ronde rubbers erom doen of een bustrens, die heeft dat nl niet nodig.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:59

Voor het mooie mag het bitje inderdaad wel een maatje groter. Ik neem wel aan dat je dat bit koopt in overleg met de eigenaar van je verzorgpony he..? Haha!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:59

Ik zou ook een nieuw bit nemen, een half/heel maatje groter. Steekt het bit er zover aan de andere kant uit of niet?

Udenz__LoveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 07:13

Zammie schreef:
Ik zou een maatje groter nemen en dan van die ronde rubbers erom doen of een bustrens, die heeft dat nl niet nodig.

Mee eens Knipoog

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 07:44

Zammie schreef:

Niet mee eens over de rubbers, bustrens kan wel en inderdaad een maatje groter.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:05

Mizora schreef:
Zammie schreef:

Niet mee eens over de rubbers, bustrens kan wel en inderdaad een maatje groter.

Hoe zo, niet mee eens over de rubbers. Die zijn speciaal voor watertensen en zorgen ervoor dat je het bit niet meer door de mond kunt trekken. Was ook een vraag hoor van TS!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:46

Rubbers maken het bit weer smaller en zijn rotdingen, beter gewoon een passend bit.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:50

Mizora schreef:
Rubbers maken het bit weer smaller en zijn rotdingen, beter gewoon een passend bit.

Mee eens Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:52

ik he ook rubbers, bij elk bit, wat past ook. Ik vind niet prettig dat die ringen kunnen draaien en er een velletje tussen kan komen.
Bij dit bit echter zou ik het nietd oen, aangezien het al de krappe kant is. het gaat echt net. ik zou in overleg met eigenaar toch een halve cm groter bit halen

Isis_Ywen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:57

[quote="Zammie" Niet mee eens over de rubbers, bustrens kan wel en inderdaad een maatje groter.
Hoe zo, niet mee eens over de rubbers. Die zijn speciaal voor watertensen en zorgen ervoor dat je het bit niet meer door de mond kunt trekken. Was ook een vraag hoor van TS![/quote]]

Rubberen bitringen zijn er niet voor om te voorkomen dat je het bit door de mond trekt. Zal vast wel wat helpen, maar volgens mij doe je iets goed verkeerd als het op je rubberen bitring aan komt of je hem wel of niet door de mond heen trekt.
Een watertrens heeft de vervelende eigenschap dat tussen de bitring, en het daadwerkelijke bit, een stukje lip klem komt te zitten. Daarom heb je bitringen die de mond van het paard beschermen. Onhandig met indoen misschien, maar ik zou iedereen met een watertrens aanbevelen om rubberen bitringen te gebruiken.
En inderdaad lijkt het bit van de TS te klein Lachen

edit: rare quotes....

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:59

Ilco schreef:
bizzybijtje ik trek niet aan de teugels. dat vind ik zielig Bloos . rij liever met een wat losser teugeltje. Knipoog

Ik denk dat ik ik toch ok zoek moet naar een ander bit.
Bedankt

Ik zou ook een ander bit zoeken, ik vind deze wel wat klein. Voor zover ik dat kan zien op de foto's. Ik zou idd rubber ringen om het bit doen, want ik ken een pony en daarvan kwam z,n velletje tussen de draaiende bitringen van de watertrens. Maar je kan ook gewoon een bustrens nemen, want misschien wel net zo makkelijk is.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:31

Ik vind het bitje ook aan de kleine kant. Ik zou voor een maatje groter gaan, evt. (zoals eerder gezegt) een bustrens.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:39

Ik rijd ook met een watertrens, maar heb er GEEN bitringen aanzitten. Ik vin dhet ondingen en mijn paard heeft geen last dat er velletjes tussen de ring en het bit blijft zitten. Hij heeft voor en na het rijden een gaaf mondje. Denk dat je al veel leed kunt voorkomen door gewoon een passend bit te nemen.

Wat betreft de vraag van de TS afgeleid van deze foto, lijkt mij het bit te klein en als de andere kant net zo zit zou ik een ander bit halen welke een cm groter is.

Succes

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:02

Ik zou een ander bitje aanschaffen, deze vind ik inderdaad iets te klein als ik het zo zie. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:48

Mizora schreef:

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Sommige paarden hebben rubbers nodig omdat ze anders wondjes krijgen van een watertrens. De ene is hier gevoeliger voor als de andere.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:36

Dan zou ik voor een bus gaan, of een D.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:42

ik zou gewoon een maatje groter nemen.
ik ben ook absoluut geen fan van bitringen,ga maar eens met rubber over je huid wrijven dat voelt niet fijn,dit geld dus zeker ook voor een paardenmond.
ik rijd altijd met een watertrens,en heb nog nooit er last van gehad dat er velletjes tussen komen.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 20:33

bedabkt allemaal
Ik ga toch maar eens op zoek naar een ander bitje. En ik ben ook totaal geen voorstander van bitringen. Ik vind het zulke ondingen.

Joy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:53

half maatje mag wel;)