Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Heb veel ervaring met Diamant.
Het zijn geen rare zadels voor die prijs.
Wel: ik vind de meeste Diamants veel te smal van boom - je moet echt zoeken om eentje die wat breder valt. Daarom voor mijn paarden met hun iets vollere bespiering rond de schoft absoluut ongeschikt.
#Ymke# schreef:Dees schreef:Heb veel ervaring met Diamant.
Het zijn geen rare zadels voor die prijs.
Wel: ik vind de meeste Diamants veel te smal van boom - je moet echt zoeken om eentje die wat breder valt. Daarom voor mijn paarden met hun iets vollere bespiering rond de schoft absoluut ongeschikt.
Diamants hebben toch ook breedte maten?? Mijn ronde kwpner heeft nu boommaat 3 en die ligt goed, volgens mij zijn er ook nog 4,5 die laatste is twijfel.
Mijn mening over de diamant weet je inmiddels
Dees schreef:Ik vind de boommaat 3 nog steeds aan de smalle kant bij Euroriding - dat is nog geen échte medium, maar iets smaller. Bij boommaat 4,5 heb je het nog steeds niet over een zadel voor een haflinger oid.
Vandaar mijn opmerking - ze vallen niet breed. Dat is iets om rekening mee te houden.
Dees schreef:Persoonlijk - ik vind de Passier Grand Gilbert aanzienlijk beter zitten. De extra heeft een vergelijkbare geslotenheid in de zit, maar Passier zijn 100% zachter op het zitvlak.
Kwaliteit van het gebruikte materiaal is ook 100% beter. Terwijl de prijs voor een goede tweedehands praktisch gelijk is.
TS: heb je al eens een Passier GG gepast?
Dees schreef:Persoonlijk - ik vind de Passier Grand Gilbert aanzienlijk beter zitten. De extra heeft een vergelijkbare geslotenheid in de zit, maar Passier zijn 100% zachter op het zitvlak.
Kwaliteit van het gebruikte materiaal is ook 100% beter. Terwijl de prijs voor een goede tweedehands praktisch gelijk is.
TS: heb je al eens een Passier GG gepast?