Ervaringen met Euroriding Zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Ervaringen met Euroriding Zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 15:02

Ik ben stil opzoek naar een goed,fijn,kwalitatief dressuurzadel.
Mijn oog viel op het merk Euroriding.

Nou is mijn vraag,wat is jullie ervaring met dit zadel, hoe is de kwaliteit,de zit etc etc.

_Nicky

Re: Ervaringen met Euroriding Zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:15

Super zadels, ik heb er niets negatiefs over te zeggen.
Zeer goede kwaliteit leer, diepe en fijne zit, veel wrong... Past over het algemeen op veel paarden.
Ik heb de Jade gehad (lag niet meer goed) en nu heb ik een Diamant. Het fijnste Euroriding zadel vind ik toch wel de Titan II.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:16

Erg fijn zadel! Ik heb de Luxor en ben er zeer tevreden over.

Persoonlijk vond ik de Titan II minder prettig zitten (te gedwongen) maar dat is natuurlijk persoonlijk

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:22

Heb veel ervaring met Diamant.
Het zijn geen rare zadels voor die prijs.
Wel: ik vind de meeste Diamants veel te smal van boom - je moet echt zoeken om eentje die wat breder valt. Daarom voor mijn paarden met hun iets vollere bespiering rond de schoft absoluut ongeschikt.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:31

ik heb de luxor en ik ben er zeer tevreden over (word nu gemaakt door Anatomica geloof ik)
heb hem nu ruim een jaar en hij ziet er nog super uit, ik draag de beugels ook gewoon boven het zweetblad en zelfs daar is erg weinig van te zien.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:56

Dees schreef:
Wel: ik vind de meeste Diamants veel te smal van boom - je moet echt zoeken om eentje die wat breder valt. Daarom voor mijn paarden met hun iets vollere bespiering rond de schoft absoluut ongeschikt.

Diamants hebben toch ook breedte maten?? Mijn ronde kwpner heeft nu boommaat 3 en die ligt goed, volgens mij zijn er ook nog 4,5 die laatste is twijfel.

Mijn mening over de diamant weet je inmiddels Haha!

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:36

Heb zelf jaren een euroriding zadel gehad, en er nog nooit klachten over gehad, prijs kwaliteit verhouding is prima, en voordeel van deze zadels is dat ze de ruggengraat van je paard mooi vrij laten . Ze hebben idd ook de brede boommaten hoor, en je kunt zelfs halve maten bestellen ! dus voor iedereen wat wils.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:06

Ik vind de boommaat 3 nog steeds aan de smalle kant bij Euroriding - dat is nog geen échte medium, maar iets smaller. Bij boommaat 4,5 heb je het nog steeds niet over een zadel voor een haflinger oid.
Vandaar mijn opmerking - ze vallen niet breed. Dat is iets om rekening mee te houden.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 22:15

#Ymke# schreef:
Dees schreef:

Diamants hebben toch ook breedte maten?? Mijn ronde kwpner heeft nu boommaat 3 en die ligt goed, volgens mij zijn er ook nog 4,5 die laatste is twijfel.

Mijn mening over de diamant weet je inmiddels Haha!

Ja die weet ik, ik ben er ook erg van onder de indruk.
Vandaar dit topic ook, om er eerst wat meer over te weten te komen. En ervaringen te lezen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:26

Persoonlijk - ik vind de Passier Grand Gilbert aanzienlijk beter zitten. De extra heeft een vergelijkbare geslotenheid in de zit, maar Passier zijn 100% zachter op het zitvlak.
Kwaliteit van het gebruikte materiaal is ook 100% beter. Terwijl de prijs voor een goede tweedehands praktisch gelijk is.

TS: heb je al eens een Passier GG gepast?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:16

Dees schreef:
Ik vind de boommaat 3 nog steeds aan de smalle kant bij Euroriding - dat is nog geen échte medium, maar iets smaller. Bij boommaat 4,5 heb je het nog steeds niet over een zadel voor een haflinger oid.
Vandaar mijn opmerking - ze vallen niet breed. Dat is iets om rekening mee te houden.

Oh zo bedoel je. Dat is opzich raar, mijn paard heeft van prestige boommaat 34 en van euroriding boommaat 3. Dan zou je toch zeggen dat ze juist wel breed vallen?..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:00

Dees schreef:
Persoonlijk - ik vind de Passier Grand Gilbert aanzienlijk beter zitten. De extra heeft een vergelijkbare geslotenheid in de zit, maar Passier zijn 100% zachter op het zitvlak.
Kwaliteit van het gebruikte materiaal is ook 100% beter. Terwijl de prijs voor een goede tweedehands praktisch gelijk is.

Daar zie je al dat het echt een zeer persoonlijke mening is, wat je prettig vindt. Ik heb de Passier gg erop gehad toen ik zadels aan het passen was en ik vond het helemaal niets. Veel te hard. Nu weet ik wel dat ik de Diamand ook hard vond... De Luxor en Titan II zijn lekker zacht.

Er zit dus eigenlijk echt niets anders op dan gaan passen en zelf voelen...

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 01:18

Wij hebber er ook en zijn er erg blij mee ze blijven ook mooi en zitten heerlijk.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:09

Ik heb eerst de Luxor gehad, maar hij zat niet meer fijn voor mij. (Kroop helemaal achterin het zadel en kreeg last van knieën) en heb nu de Diamant.
Echt een fijn zadel, weinig beensteun maar toch net genoeg, en wat voor mij het fijnste is: ik kan niet meer naar achter kruipen want het heeft niet zo'n hele diepe zit. Lachen

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:12

hier ook een euroriding diamant rijder....... ik heb heel wat zadels getest, maar vond deze voor het paard en mij het beste, zadel zit heerlijk!!! ik rijd er nu een jaar mee en ziet er nog super uit! (nu ben ik er ook wel zuinig op Knipoog)
succes met de zoektocht!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:15

Ik heb ook de diamant met buffelleer Vind het echt een heel fijn zadel!
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 31-07-07 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:16

@ MyWishMax, is die niet met 'stroefer' leer of ben ik nu fout?
Ik heb gewoon glad leer, vind het echt een superzadel en wil nooit meer iets anders.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:18

Ja, nouja iets ruwer (en meteen duurder) Vind het erg mooi en zit erg fijn, maar ik heb dit leer niet met een speciale reden Knipoog Ze hadden de gladleren niet passend voor mijn pony Lachen

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:19

Ik dnek dat je zadel dan eerder met buffelleer zal zijn, dat is iets ruwer. Ja

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:19

Ow haha ROFL Ja die ja, ik vergeet het altijd Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 21:52

Dees schreef:

Een Passier GG heb ik nog nooit uitgeprobeerd! Maar een Euroriding heb ik ook nog nooit geprobeerd.
Het maakte me gewoon nieuwsgierig wat de ervaringen met Euroriding zadels waren,aangezien het echt een coming up zadelmerk is. (Ofwel,je hoort steeds vaker het merk euroriding vallen).
En mede door het zadel van Ymke raakte in er zeer geinteresseerd in. Zodoende ook dit topic.

Toch zal ik eens kijken of ik beide zadels eens uit kan gaan proberen(Passier GG en een Euroriding).

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:44

Vriendin van mij rijdt met zo'n zadel, en om eerlijk te zijn heb ik nog nooit op zo'n fijn zadel gezeten Nagelbijten / Gniffelen
Fijn leer, mooie kwaliteit!