Skitter schreef:Dan zou ik toch echt gaan twijfelen over je DA want bandages ondersteunen dus echt helemaal niets. Een bandage biedt bescherming. En meer niet.
Ik zou dus ff bij je DA vragen hoe je 'ondersteunend' moet bandageren want op de gewone manier biedt geen enkel bandage ondersteuning. Kom op, het is een paard van 600 kg, en een lapje stof..

Ja net wat je zegt: het is een paard van 600 kg, en een lapje stof.. Hoe kan een lapje stof dan voor bescherming zorgen? Tegen schuren, ok.. maar tegen een flinke tik biedt het geen bescherming.
Maar in werkbandages zit elastiek verwerkt. Dit zorgt voor de ondersteuning.
Ik zal morgen mijn DA wel eens bellen.. maar ik ga niet aan hem twijfelen: ten eerste heeft hij jaren gestudeerd voor dierenarts dus hij weet vast wel waar hij het over heeft, ten tweede is hij al heel lang onze dierenarts en hij heeft er nog nooit naast
gezeten.
ComancheIII schreef:Mijn DA heeft na een peesblessure ook geadviseerd om met bandages te gaan rijden. Ik heb altijd wel het idee gehad dat het wel ondersteuning geeft, peesbeschermers geven echt alleen bescherming die zitten losser om het been.
Tuurlijk is goed bandageren dan wel een must, zoals Onlyloes al schrijft, als je zelf met een knieband of enkelband moet lopen/rijden of wat dan ook dat bied deze ook steun.
Maar advies vragen aan je DA hoe hij vind dat je het beste kan bandageren is altijd een goed plan, hij zou het tenslotte moeten weten. Als je jou DA gevraagd hebt, zou je het dan willen posten? ik ben namelijk wel benieuwd.
Tuurlijk zal ik het posten
ben eigenlijk ook wel benieuwd nu.. Zoals ik al zei zal ik morgen mijn DA proberen te bereiken 
xannemijn schreef:Via internet kan je geen goede uitleg vinden je kan beter een goede uitleg van je instructeur of iemand anders die er verstand van heeft vragen
Succes

Hmm.. dat ik daar niet eerder aan heb gedacht..
Thanks