Dealer Sellier (France) Zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaikea

Dealer Sellier (France) Zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 18:47

Vorige week heb ik in Canada dressuurlessen gehad op een Sellier zadel. Ik was eigenlijk in 1 klap voorkocht. Het zadel zat zo fijn! Heel stevig, maar toch met een zachte zit. Daarnaast heeft het ook maar 1 zweetblad wat, naar mijn mening, veel handiger is.
Laat het nou eens wezen dat ik een nieuw dressuurzadel zoek! Ik heb daarom al wat gegoogled, maar echt veel kon ik niet vinden. Behalve dan de site van het merk zelf, maar geen Nederlandse informatie. Ik ben nu benieuwd of enkele bokkers misschien ook een Sellier zadel hebben of misschien weten wie deze verkopen, en misschien ook de prijsklasse?
Het zadel waar ik op reed: Sellier France, Luc Childéric. Ik neem aan dat Childéric gewoon de dealer was van het zadel. Who knows more??

GillyZidane

Re: Dealer Sellier (France) Zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:17

ik ken wel Antares Sellier.. zijn iig ook heelijke zadels. wel met een prijskaartje.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 16:59

Hmm, met een nieuwe zoekactie van google komt ik er achter dat het misschien dezelfde zadels zijn. Alleen andere 'maker'? De prijskaartje zijn 'iets' aan de hoge kant...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:02

Staat er tijdens het WK in Lanaken, Zangersheide geen standje met deze zadels?
Daar staat sowieso zadelmerken die minder bekend zijn in Nederland.

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:23

Luc Childéric is het merk van het zadel. 'Sellier' is frans voor 'zadelmaker(ij)'.

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:00

Wij hebben net zo'n zadel gekocht !! het zijn echt superzadels , alleen zijn ze erg duur Ik had er eerst een te leen om te proberen en toen waren we meteen verkocht !!! Heb via internet om info gevraagd en kreeg toen cd-rom en prijslijst toegestuurd. Het duurt wel minstens drie maanden voor je je zadel hebt hoor, dus je moet wel geduldig zijn.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:48

Showjumper schreef:
Luc Childéric is het merk van het zadel. 'Sellier' is frans voor 'zadelmaker(ij)'.

Bedankt voor je uitleg, het is meteen een stuk duidelijker Haha! Moet zeggen dat ik met iets meer franse kennis dat ook had kunnen bedenken en had me een hoop tijd gescheeld hihi
Heb nu meteen de goede website gevonden, thanks! Lachen
Laatst bijgewerkt door Maaaikea op 29-07-07 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:49

popika schreef:
Wij hebben net zo'n zadel gekocht !! het zijn echt superzadels , alleen zijn ze erg duur Ik had er eerst een te leen om te proberen en toen waren we meteen verkocht !!! Heb via internet om info gevraagd en kreeg toen cd-rom en prijslijst toegestuurd. Het duurt wel minstens drie maanden voor je je zadel hebt hoor, dus je moet wel geduldig zijn.

En wat is erg duur Cool Moet ik dan boven de 2000 gaan denken?

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:17

ben bang van wel, ze gaan vanaf 3000 zonder beugels en beugelriemen.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 23:09

dat is idd erg prijzig. Had ik al gedacht, niet gehoopt! In canada waren ze namelijk als iets van 4000 CAD...

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:15

Ja maar ze zijn het wel waard, ze blijven erg mooi en je zit is echt super in zo'n zadel, ik heb een nogal groot bewegend paard en dan is het echt een super zadel om op te rijden. Alleen je moet veel geduld hebben als je er een aanschaft, het duurt wel een aantal maanden voor je hem in je bezit hebt ( dat wachten duurt lang hoor hahaha..) maar ik zou niet anders meer willen dan dit zadel .

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 19:39

Ja ik geloof wel dat ze het waard zijn Haha!
De eerste keer dat ik er op zat had ik echt iets van 'WTF, dit zit hemels!!' Helaas laat mijn budget het de eerste jaren niet toe (nieuw paard, springzadel, dressuurzadel etc etc) om het zadel nu te kopen, maar voor de toekomst staat hij toch wel bovenaan in mijn verlanglijstje Haha!
Mag ik vragen hoe jij aan informatie bent gekomen van het zadel? En heb je ze uit kunnen proberen?

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:01

De eigenaresse van de manege waar ik sta die heeft voor haar eigen paarden alleen maar deze zadels, en via haar hebben we kennis gemaakt met dit merk zadel, we mochten van haar een zadel gebruiken totdat ons eigen zadel klaar was, dus wij hebben het zadel erg goed kunnen "testen". Via internet is er ook voldoende te vinden over het merk hoor. Je moet alleen even goed zoeken. Ik vind de bevestiging van de stijgbeugelriemen ook erg fijn, je hebt niet zo'n last van dat je op de gespen van je beugelriemen zit , er zitten speciale beugelriemen aan. Die moet je er helaas wel apart bij kopen en die dingen zijn ook duur vind ik. Maar het is superkwaliteit hoor. Ik heb contact gehad met de mensen van Luc Childeric en je kan een afspraak maken voor het passen van de zadels hoor, ze komen dan naar je toe, er is een contactpersoon in de benelux dus die neemt een aantal zadels mee en komt dan passen. ( mag ook wel voor dat geld haha..)Je moet alleen wel engels spreken, maar voor de meeste mensen is dat geen probleem. Ik hoop dat je snel aan je verlanglijstje toe komt en je droom waar kunt maken. !