Dressuur en springzadels ROSSNER,,advies

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Dressuur en springzadels ROSSNER,,advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 18:29

Hoi hoi,

Ze komen binnenkort bij mij voor nieuwe springzadels EN dressuurzadels van rossner..

DE SPRINGZADELS :

Hoe zit de atlanta qua steun bij jonge paarden ??(die maken me soms een sprongen??wil graag wel zekerheid)
En hoe zit de jumping diamond qua steun??

Heb nu br jos lansink special en die zit mij zoooo lekker,,krijgen ze mij niet uit hoor?? (hoe gek ze ook springen etc,,heerlijke steun,,echt vertrouwd)
Maar ligt mn paard helaas niet goed,(kunnen ze ook niet verbreden helaas Huilen ) ,dus ze komen met nieuwe zadels..

Kunnen jullie mij aub wat vertellen over deze springzadels??welke er qua steun etc,, meest beetje op br lijkt

In de winkel zaten ze lekker,,, maar nu nog op paard he??

DE DRESSUURZADELS :

Heb een kieffer wien de luxe prof, MAAR zit mij TE hard..
Graag een rossner met zachte zit,, thats all Haha!

Ik hoop dat jullie mij een beetje wegwijs kunnen maken....
Foto's zijn ook welkom Haha!

graag wil ik ook weten hoe kwaliteit is/blijft

Bedankt alvast

Ezmee

Re: Dressuur en springzadels ROSSNER,,advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:11

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 19:20

Ezmee : bedankt,,alleen daar staat mijn vraag niet bij,, Knipoog

hoop met dit nieuwe topic meer reactie's te krijgen Pling

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:45

Heb een Rossner dressuur maar zie daar geen vragen bij staan, wat zou je willen weten?

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 21:00

Novice schreef:
Heb een Rossner dressuur maar zie daar geen vragen bij staan, wat zou je willen weten?

Pasvorm,,zit? kwaliteit,,,

Niosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:19

Dat zou ik ook wel graag willen weten. Zit er namelijk ook over te denken een Rossner aan te schaffen.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:02

ik heb gister even op een fries gereden en die had een rossner dressuurzadel.. zat goed hoor Lachen

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:01

Zadel zit lekker en past op vrijwel elk paard.
De kwaliteit vind ik redelijk, begint nl bruin te worden op de zweetbladen.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 13:11

Novice schreef:
Zadel zit lekker en past op vrijwel elk paard.
De kwaliteit vind ik redelijk, begint nl bruin te worden op de zweetbladen.

Hoe oud is je zadel dan??
Gebruik je hem veel,, en welk type heb je?? Haha!

westerwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:13

ik heb mijn Rossner dressuurzadel ongeveer vijf jaar en heb vier verschillende paarden ermee gereden. Dus hij past op meerdere soorten ruggen/schoften. Ik vind dat het zadel (ondanks dat het een dressuurzadel is) veel steun geeft, waardoor je stevig zit ook als het paard een keer schrikt of bokt.
De kwaliteit is denk ik wat je mag verwachten voor het geld. Ik heb ook een springzadel van Stubben en dat is toch echt wel heel ander leer (maar ook een hele andere prijs).
De verkoper heeft mij toen ook gezegd dat ik niet moest verwachten dat dit zadel 20 jaar mee zou gaan, maar ja wie zegt dat ik dan nog rij?
Twee maanden geleden was mijn boom gebroken en volgens mij zonder dat het zadel gevallen was. Maar voor € 85,- laten repareren (ook aan de voorkant iets opgevuld) en mijn zadel kan weer even mee!
Dus kortom, als je budget het niet toelaat om een zadel te kopen van rond de € 1800,- (die vast een betere kwaliteit hebben) is dit zeker een prima zadel!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 13:25

westerwind schreef:
ik heb mijn Rossner dressuurzadel ongeveer vijf jaar en heb vier verschillende paarden ermee gereden. Dus hij past op meerdere soorten ruggen/schoften. Ik vind dat het zadel (ondanks dat het een dressuurzadel is) veel steun geeft, waardoor je stevig zit ook als het paard een keer schrikt of bokt.
De kwaliteit is denk ik wat je mag verwachten voor het geld. Ik heb ook een springzadel van Stubben en dat is toch echt wel heel ander leer (maar ook een hele andere prijs).
De verkoper heeft mij toen ook gezegd dat ik niet moest verwachten dat dit zadel 20 jaar mee zou gaan, maar ja wie zegt dat ik dan nog rij?
Twee maanden geleden was mijn boom gebroken en volgens mij zonder dat het zadel gevallen was. Maar voor € 85,- laten repareren (ook aan de voorkant iets opgevuld) en mijn zadel kan weer even mee!
Dus kortom, als je budget het niet toelaat om een zadel te kopen van rond de € 1800,- (die vast een betere kwaliteit hebben) is dit zeker een prima zadel!

Tja,, mijn budget kan wel naar 1500euro per zadel,, MAAR de rossner zit zooo lekker...
Vind dat ik ook wel wat mag eisen voor mezelf toch??

Belangrijkste voor mij is dat hij mn paard GOED past,,dan wel niet passend te maken is,,en ook in de toekomst weer aan te passen is in breedte etc..
Nou dat kan met de rossner,, vandaar ROSSNER!!

Stubben heb ik verschillende springzadels geprobeerd,,maar nee,,is niet mijn model zeg maar Verdrietig
Qua dressuurzadel heb ik vele merken geprobeerd,, MAAR toch kwam de rossner voor mij het beste uit de bus..

Wel ben ik verslaafd aan de BR special(van Jos Lansink) maar helaas is dat model niet aan te passen aan mn paard,, hoe het kan moet je mij niet vragen,,we hebben alles al geprobeerd om mijn BR passend te krijgen,, ook heb ik een BR van mn vriendin gepast met een bredere boommaat??maar ook dat werkte niet.. Bloos

westerwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:54

Ik herken wel wat je zegt ' hij zit zo lekker'!! Daarom heb ik mijne ook weer op laten knappen, want ik zei ook al tegen de zadelmaker, ik zit er zo goed op!!!
Ach en dan koop ik over een aantal jaar een nieuwe en ben ik over 20 jaar evenveel kwijt!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:19

westerwind schreef:
Ik herken wel wat je zegt ' hij zit zo lekker'!! Daarom heb ik mijne ook weer op laten knappen, want ik zei ook al tegen de zadelmaker, ik zit er zo goed op!!!
Ach en dan koop ik over een aantal jaar een nieuwe en ben ik over 20 jaar evenveel kwijt!

Whahaa,,ja dat is zo,,

EN???? rossner gaat wat 5??6 jaar mee??

Nou hallo,, dan is mn paard al weer 10jaar oud,,(en ik 36 Huilen ) wie zegt dat ik dan nog intensief rij,,misschien heb ik dan wel een huis vol kinderen whahaaaa Haha!

westerwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:55

Inderdaad dat dacht ik ook al, dat zie ik dan wel weer Dromen . Voor mij zal alleen de vraag over een jaar of twee weer komen wat te doen met een nieuw zadel... en als ik dan moet kiezen tussen een huis vol kinderen of weer een nieuw Rossner zadel, laat Divoza dan maar vast komen Haha!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:57

westerwind schreef:
Inderdaad dat dacht ik ook al, dat zie ik dan wel weer Dromen . Voor mij zal alleen de vraag over een jaar of twee weer komen wat te doen met een nieuw zadel... en als ik dan moet kiezen tussen een huis vol kinderen of weer een nieuw Rossner zadel, laat Divoza dan maar vast komen Haha!

Whahahahaaa Haha!

Bij mij is de keus dan ook heel snel gemaakt hoor?? Knipoog

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:33

5 a 6 jaar???
Mijn zadel is nu 6 jaar oud en (behalve dat hij verkleurd) nog in prima staat, ik kan er nog wel 6 jaar mee rijden.
Ik rijd er 2 paarden mee dus hij wordt echt fanatiek gebruikt.
Al moet ik wel zeggen dat hij nu al een half jaar in de kast ligt door een ongeval....
Ik heb trouwens een Rossner Amerika en wat ik daar zo fijn aan vindt zijn de kniewrongen, daar ligt mijn been lekker vast in

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 12:37

Ik had ook een Rossner dressuur amerika!
Echt een heel fijn zadel, met lekker veel kniewrong!
Je benen liggen echt stil en als ze toch een keer een bokkensprong maken blijf je ook zitten!
Ik zou mijn volgende dressuurzadel ook wel weer Rossner kopen!
Stubben is wel betere kwaliteit maar zit ook een stuk harder, voor het springen vind ik dat geen probleem alleen voor dressuur vind ik zachter toch fijner!

westerwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:09

ik merk nu na ruim 5 jaar (ook intensief gebruikt) dat het leer wat minder begint te worden. Bovenaan de zweetbladen zitten kleine 'scheurtjes) en onderaan het zweetblad is de zwarte kleur verdwenen. Ook op randjes zie je het leer wat dunner worden. Ik maak mijn zadel ongeveer 2 à 3 keer per maand echt helemaal goed schoon en vet het dan dun in.
Maar je hoort mij niet klagen hoor, het zadel zit inderdaad veel te lekker om een andere te kiezen!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 14:18

Novice schreef:
5 a 6 jaar???
Mijn zadel is nu 6 jaar oud en (behalve dat hij verkleurd) nog in prima staat, ik kan er nog wel 6 jaar mee rijden.
Ik rijd er 2 paarden mee dus hij wordt echt fanatiek gebruikt.
Al moet ik wel zeggen dat hij nu al een half jaar in de kast ligt door een ongeval....
Ik heb trouwens een Rossner Amerika en wat ik daar zo fijn aan vindt zijn de kniewrongen, daar ligt mijn been lekker vast in

Whahaa,, dat was even een voorbeeld van Tong uitsteken

Nee,, ik heb een 4 jarige nu 7mnd onder zadel,, hij is super braaf en pakt het lichte basis werk perfect op..
Ook springen we 1x per week(prive les),,gaat ook prima,,en we gaan zeer binnenkort starten in de dressuur dan wel springen..

Nu mijn andere 2 zadels verkocht zijn(paste mn paard niet,,was hem te smal) ben ik opzoek naar 2 fijne zadels die qua prijs/kwaliteits verhouding lekker lang meegaan,,dus ik rekende zeg maar uit zn 6jaar Haha!

Zelf rij ik maar 3x per week,, 1x springles,, en 2x training(dressuur) rest licht longeerwerk..

Dus intensief gebruik ik het zoiezo al niet lijkt me..

Voor onze handelspaarden heb ik een stubben zadel(spring) die hou ik daar ook voor.. Knipoog is nog een keurig zadel en past die paardjes prima,,

Alleen zoek ik dus voor mn eigen paard een springzadel met een ZACHTERE zit,, en voldoende steun,,zo kwam ik uit op de rossner,,nu alleen nog proberen of het de Atlanta wordt of de jumping diamond..
qua dressuurzadel is er maar 1 eis,,moet meteen lekker zitten,,diepe zit en grote wrongen intresseren mij niet,,mijn kieffer wien de luxe prof,zat helemaal geen diepe zit in,,en al helemaal geen wrong,,en zat voor mij al met voldoende steun,,alleen veels te hard Huilen