Ligt ook wel aan het ras pony dat je hebt. b.v. een fjord of een arabier kunnen wel even hoog zijn maar hebben een hele andere maat hoofd. Mijn anglo arabiertje is 1.50 m en heb alles in cob maar moet vaak bij neusriem enzo gaatjes bijmaken zodat het nog iets kleiner gemaakt kan worden. Terwijl er bij ons ook d ponys op stal staan die maat full nodig hebben.
Misty arabier x welsh, cob halster en hoofdstel, maar moest wel een full neusriem erbij hebben, en een full frontriem. Dekjes heb ik altijd in full, maar de springschoenen en peesbeschermers in cob. (wat een apart geval is het toch )
Silence
Mijn E-pony (1.52m, nrps) heeft voor halsters en hoofdstellen maat Full. Ze heeft vage verhoudingen binnen haar hoofd: als ze een cob hoofdstel aanheeft dan zitten de bakstukken op het laatste (langste) gaatje en de neusriem op één van de straksten Dus dan staat een Full hoofdstel gewoon mooier, ook heeft ze dat qua lengte vd frontriem nodig.
Mijn kruising groninger/haflinger (1.50) heeft ook de raarste maten voor vanalles. Halster full, hoofdstel cob (maar een full frontriem), springschoenen full enz. Het is altijd gokken, erg irritant moet ook telkens weer dingen ruilen!
dat verschilt per pony Elke pony heeft een andere bouw maar meestal hebben ze idd een COB Maar een pony van de manege bij ns heeft weer Full je zou het dus ech per pony moeten proberen
In de meeste gevallen zal het maat Cob zijn, maar zoals hierboven al is vermeld hangt dat van verschillende dingen af. Het ene paard heeft een fijner of grover paard dan het andere paard (van dezelfde afmetingen).
Is er niet iemand op stal waar je een hoofdstel/halster van kunt passen?