iemand ervaring met boomloos op rank paard met hoge schoft?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Airborne

iemand ervaring met boomloos op rank paard met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:00

Door een tip van een mede bokker op mijn vorige topic ben ik wel geinteresseerd geraakt in een boomloos zadel.
Volgens de site zouden ze op bijna alle paarden moeten passen, maar bij de reacties gaat het merendeel over paarden met weinig schoft. Is er soms iemand die ervaring heeft met een boomloos zadel op een rank paard met een hoge schoft? (heb een anglo arabiertje). En ik zie op verschillende sites ook nog weer een aantal verschillende merken, iemand daar nog tips over? Ik ga denk ik in ieder geval een testzadel aan vragen, maar dan moet mijn been eerst maar even uit het gips zijn Knipoog .

8nnemiek

Re: iemand ervaring met boomloos op rank paard met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:46

Ik denk dat je dat echt zelf moet testen inderdaad. De breedte van het paard zelf is geen probleem, een boomloos zadel past zich daar gewoon aan aan. Een wat hogere schoft is ook meestal geen probleem, maar een extreem hoge schoft komt al snel tegen het voorboogje aan, en dan kun je het zadel niet gebruiken.
Bij barefoot zou je een extra paar inlages kunnen gebruiken, dan is er wat meer ruggengraatvrijheid en ook wat meer ruimte voor de schoft. De nieuwe barefoots hebben sowieso in het zadel zelf al ingebouwde 'kussens', en met een pad met dubbele inlages eronder denk ik dat het moet kunnen.
Verder zou je eens een startrekk zadel kunnen testen van www.buitenzinnig.nl Die hebben volgens mij standaard wat meer ruimte voor de schoft.

Airborne

Re: iemand ervaring met boomloos op rank paard met hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 14:10

Ok, dank je voor de tip. Ik ga er inderdaad wel eentje testen, want het lijkt me wel wat. Ja Ben benieuwd hoe het rijdt en wat Airborne ervan vindt.