Dressuurzadel tot € 1200. Suggesties?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Dressuurzadel tot € 1200. Suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 09:39

Ik ben op zoek naar een geschikt dressuurzadel voor mijn paard. Tot nu toe was ik van mening dat de Isabell Werth het meest geschikt zou zijn. Laatst heb ik in het Drunens Ruiterhuis op een Euroriding Diamant gezeten en daar was ik ook wel weg van. Verder heb ik niet echt een idee wat er op de markt is vergelijkbaar met deze zadels. Ook heb ik niet echt het idee welke prijzen er aan de diverse zadels hangen (behalve de zadels via de webshops).

Vantevoren wil ik nog even gaan 'proefzitten' of de zadels wel mijn smaak zijn. Maar hebben jullie enig idee welke zadels nog meer aan mijn eisen kunnen voldoen?

* Tot 1200 euro
* Diepe zit
* Flinke wrongen
* Gemakkelijk aan te passen (komt op jong paard)

Douraque

Re: Dressuurzadel tot € 1200. Suggesties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:59

Oei... dat gaat lastig worden... Een redelijk net (leder) zadel begint eigenlijk pas tussen de 1.000-1.500 euro...

Mijn Kieffer was 1400 nog wat... Lachen Kentaur is iets goedkoper rond de 1200, Knight Rider was vergelijkbaar...

Die Kieffer heeft als voordeel dat er een soort kunststof boom in zit die te verbuigen is. Hij is bij mij ook op maat gemaakt... Je mag gerust eens komen proefrijden Lachen Zit is redelijk diep, wrongen zijn ook redelijk aanwezig. Hij is net wat duurder... Al moet ik zeggen dat hij bij sommige online shops wel goedkoper is, maar dan heb je natuurlijk niet dat ie aangemeten wordt... Lachen

Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met Verhoesstraete Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:01

Knightriders zitten onder de 1000 euro en zijn fijne zadels.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:13

Een stalgenoot van mij heeft ook een Kentaur en moet zeggen voor dat geld een super zadel. Kieffer vind ik zelf ook een fijn zadel. Wat je ook kunt proberen is om een A klasse zadel 2e hands te vinden. Behalve dat jer er zelf fijn op kunt zitten moet het ook passend zijn op je paard. Ik heb sinds begin van dit jaar ook een nieuw zadel en heb net als jij proefgezeten in de winkel op verschillende zadels. Echter toen daar een aantal zadels op mijn paard lagen zaten ze verschrikkelijk. Gewoon een goede zadelmaker laten komen met veel zadels en passen maar....

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:17

[***] schreef:
Knightriders zitten onder de 1000 euro en zijn fijne zadels.

Zijn idd fijne zadels, ik kan je ook aan raden om tweedehands te kijken, er staan soms zeer fijne zadels te koop, die goed onderhouden zijn, zeker binnen je budget Lachen
Verder ben ik erg te spreken over Prestige en Ainsley natuurlijk, maar die vallen buiten je budget, nieuw athans Lachen

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 11:02

In eerste instantie ging ik voor de wintec, dus toen was mijn budget nog aan de ruime kant. Haha! Eventueel kan ik het budget nog wel oprekken tot 1400 euro. Duurt het gewoon iets langer eer ik hem kan aanschaffen. Lachen

Het is echt belangrijk dat er een zadelmaker komt kijken of het zadel juist ligt, omdat ik het niet durft te riskere dat het zadel niet juist ligt. Vanmiddag ga ik trouwens even langs bij verhoestraete. Kijken wat zij hebben liggen. (Eventueel dus ook tweedehands).

Ik ga ook even zoeken naar Kentauers en Knightriders. Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:03

Kentaur dressuurzadels heb je nieuw al vanaf 800,- en de kwaliteit ervan is super.
www.kentaur.cz Lachen

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:12

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:14

Kentaur zijn erg fijne zadels, ik heb zelf een medea II, maar medea I is ook een erg fijn zadel en de penelopa heb ik in de winkel uitgeprobeerd, is met iets minder steun, maar ook wel fijn. [edit]: Mijn kentaur was nieuw 800, maar heb ze ook voor 750 gezien op internet.

Knightrider is ook in je prijsklasse, heb ik verder geen ervaring mee.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:28

Ik dacht ook meteen aan een Kentaur, zeker als je ook een flinke wrong wilt hebben Knipoog

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:04

Vriendin heeft een Kieffer die 1200 heeft gekost (precies nog wel). Diepe zit, flinke wrong, gemakkelijk aan te passen. Weet alleen het merk zo even niet uit m'n hoofd.

Kentaur is ook goed.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:07

Kieffer malmo is ook erg goedkoop voor kieffer vindt ik ik geloof 1050 of 1150

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:10

Een Euroriding Diamant, zeker weten. En die voldoet aan al jouw eisen als je je budget op kan rekken naar de €1400,- Of een goedkopere Euroriding, zoals de Jade of een tweedehands Titan II. Ja

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:14

Ik heb een bijna nieuwe euroriding Diamant te koop mocht je interesse hebben hoor ik het wel.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:16

Dan is idd een Wintec altijd wel heel mooi!!
Je kunt de boom veranderen, verschillende wrongen... enz.
Maar natuurlijk een Kieffer vast ook wel.
Dat zijn altijd hele fijne zadels!!
Je hebt van die Rossner zadels met hele diepe zitten!!
Je moet maar even zien...
En op http://www.divoza.nl hebben ze altijd veel keuze...
Rossner, Kieffer enz. Daar hebben ze trouwens ook gebruikte zadels!!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 12:19

steinstein schreef:
Ik heb een bijna nieuwe euroriding Diamant te koop mocht je interesse hebben hoor ik het wel.

Hey, jou ken ik. Haha! Ik was een paar weken terug de vrijdagmiddag op Stal Balemans! Tot nu toe ben ik wel op zoek naar een nieuw zadel, maar mocht ik nog interesse hebben, laat ik het je wel weten.

Ik vertrek nu naar de ruitersportzaak en ga even proefzitten en info inwinnen over bovenstaande merken.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:27

Stacey schreef:
steinstein schreef:

Hey, jou ken ik. Haha! Ik was een paar weken terug de vrijdagmiddag op Stal Balemans! Tot nu toe ben ik wel op zoek naar een nieuw zadel, maar mocht ik nog interesse hebben, laat ik het je wel weten.

Ik vertrek nu naar de ruitersportzaak en ga even proefzitten en info inwinnen over bovenstaande merken.

Oja, Ik heb jou niet gezien???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:05

Stacey, Verhoesstraete is trouwens wel wat duurder dan online shops. Maar, je krijgt tenminste wel gewoon passervice, passen ook kosteloos paar keer aan tot ie goed is, en in mijn geval werd de wol ook gratis vervangen door echte Lachen

Ik ben zelf ook begonnen met een Wintec, heb daar een paar jaar naar alle tevredenheid mee gereden Lachen En daarna begon dat zadel net niet perfect meer te liggen toen ze volwassen en uitgegroeid en bespierd was. (De maat is nog steeds goed, maar haar rug moet nu een dressuur ipv vzh.) Dus toen ben ik naar maatwerk overgestapt Lachen

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 16:15

@Steinstein, ik kreeg een rondleiding van de eigenaar geloof ik. Jij kwam naar hem toe om te zeggen dat zijn luikje niet open mocht voor de nacht ivm wedstrijd. Lachen

Maya, wat betreft prijs vond ik het heel erg meevallen. Hij gaf overal 10% korting op, als ik de Bates Isabell Werth in het bruin nam zelfs 25% (omdat die eruit gaat). En ze komen aan huis passen. Maar, dat is wel exclusief beugelriemen, singel, etc.

Nadeel is wel dat hij niet naar Breda komt, mocht Zil daarheen verhuizen en mijn zadel gecheckt worden. Dan zou hij een paar punten doorgeven waar ik naar moest kijken en op basis daarvan zou hij aanpassen.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:19

je zegt dat je in het drunensruiterhusi bent geweest..
waarom laat je hun niet aan huis komen met verschillende zadels in jou prijsklasse Lachen
zo heb ik dat ook al 2 keer gedaan

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 16:25

Dat klopt, ik heb daar al 1x eerder op zadels gezeten. Het Drunens Ruiterhuis heeft als voordeel dat ze naar Zeeuws Vlaanderen willen komen. En als ik eventueel Zillion verhuis naar Breda (daar studeer ik) is het geen probleem. Bij Verhoestraete wel. Die komen niet naar Breda, maar die heeft hier in de regio gewoon een hele goede naam.

Het enige dat nu verschil zou kunnen maken is de prijs, want de service is bij beiden goed. Lachen Daar moet ik nog even over informeren.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:26

Ik ben verbazingwekkend (had niet verwacht voor die prijs) tevreden over mijn Rossner America zadel.
Te koop bij Divoza, komen ze thuis passen. Prijs rond de 800€.
Heb je nog geld voor nieuwe laarzen, hihi Knipoog

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:21

Stacey schreef:
@Steinstein, ik kreeg een rondleiding van de eigenaar geloof ik. Jij kwam naar hem toe om te zeggen dat zijn luikje niet open mocht voor de nacht ivm wedstrijd. Lachen

Oh zou kunnen heb een slecht geheugen.
Maar kom je bij ons staan?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:26

je hebt ook nog massimo die binnen die prijs valt, ook heel wat goede dingen over gehoord Lachen