Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nancy_ schreef:Ik denk dat het in jouw geval verstandig is om er een mexicaan om te doen. Het werkt toch scherper in.
Mijn paard kan zich ook heel sterk maken, maar is gewoon niet geschikt voor de mexicaan, omdat het onwennigheid is. Ik denk dat daar een verschil in zit. Is het echt eigenwijsheid, heb ik er echt niets op tegen.
Gebruik je hem puur om de sier, vind ik het echt zúlke onzin. Maar dat is bij jou niet het geval.
Alane schreef:Allereerst hoor je die vraag aan je lesgever te stellen... die stelt voor maar geeft weinig ino.
In tegenstelling wat er beweert wordt is de mexicaan een vriendelijke neusriem met weinig eigen inwerking.
Omdat deze neusriem de inwerkng van het bit niet belemmerd of hinderd, werkt het bit in zoals het in hoort te werken (+ de hand van de ruiter) komt de boodschap duidelijker over.
Hierdoor heeft de mexicaan de naam dat het een pittig inwerkende neusriem zou zijn.
persoonlijk vind ik het een neusriem die 'controleerd' hoe de ruiterhand is.... is deze correct merkt de ruiter weinig tot geen verschil met een andere neusriem.
Nancy_ schreef:Ik heb ook van iedereen geleerd dat 'ie scherper inwerkt.
Monica_86 schreef:Alane schreef:Allereerst hoor je die vraag aan je lesgever te stellen... die stelt voor maar geeft weinig ino.
In tegenstelling wat er beweert wordt is de mexicaan een vriendelijke neusriem met weinig eigen inwerking.
Omdat deze neusriem de inwerkng van het bit niet belemmerd of hinderd, werkt het bit in zoals het in hoort te werken (+ de hand van de ruiter) komt de boodschap duidelijker over.
Hierdoor heeft de mexicaan de naam dat het een pittig inwerkende neusriem zou zijn.
persoonlijk vind ik het een neusriem die 'controleerd' hoe de ruiterhand is.... is deze correct merkt de ruiter weinig tot geen verschil met een andere neusriem.
Dankje
Mijn instructie zegt dus dat de mexicaan scherper werkt dat hij door deze neusriem het bit niet meer vast zou kunnen pakken. Vandaar dat ze het me aanraad. Maar voordat ik het aanschaf wil ik liever eerst weten wat de neusriem nou precies doet, omdat je soms van die negatieve verhalen hoort over de mexicaan.
Alane schreef:de neusriem werkt niet scherper in... je bit wordt niet belemmerd in de werking.. dus je paard kan nog steeds het bit vastpakken. Het kan een oplossing zijn, maar vaak tijdelijk en is het een begin van eindeloze neerwaartse spiraal waarvan het paard op de duur de dupe is.... een rijtechnisch probleem hoor je rijtechnisch op te lossen en niet met harnachement...
whisperramse schreef:maar deze neusriem is niet geschikt voor mensen met onrustige handen.
_karin_ schreef:whisperramse schreef:maar deze neusriem is niet geschikt voor mensen met onrustige handen.
Waarom niet dan, krijgt je paard dan extra druk op de neus?