Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
draumpje schreef:nooit maar dan ook nooit met bijzet rijden
bijzet is leuk voor aan de longe , maar met rijden is het een te grote belemmering, als een dier perongeluk zou struikelen hangen ze gelijk in de bijzet , vind het een veel te starre dwingende hulp voor onder het rijden
als het puur om hoofd omhoog gooien tegen te gaan is , ga dan voor een martingaal
om het paard naar beneden te rijden zul je toch rijtechnisch voor ontspannign moeten gaan zorgen
en hem aan het been en recht moeten krijgen , daar helpt geen bijzet of martingaal wat aan
imsointoyou schreef:wat helpt er wel dan.. een bijzet is niet goed en een martingaal ook niet. wat raadden jullie aan..
Verder doet een martingaal niks volgens mij. Ik ben huiverig voor rijden met bijzet en andere hulpteugels. Kan vervelend uitpakken als je paard erg in verzet komt! imsointoyou schreef:ja hetzelfde paard
imsointoyou schreef:het is niet dat ik hem nu helemaal strak ga zetten,, ben gewoon op zoek naar wat ideeen..
. Kies dan maar voor een martignaal
. Alleen, heb je'm wel echt nodig? Wat doet je paard precies dan?