ik vroeg me af hoe jullie denken over die plastic hoofdstellen je hebt ze in de gekste kleurtjes ik vond ze er wel grappig uitzien maar heb mijn twijfels of ze wel goed zijn
wat vinden jullie er van??
Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-07-07 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Typo in titel gewijzigd
Ze zijn heel sterk en makkelijk schoon te maken. Vaak kun je het bit er ook makkelijk afklikken, zodat je het ook als halster kunt gebruiken. Ik heb er 1 in het oranje, kijk maar hier: viewtopic.php?f=53&t=808733&hilit=
Ik vind het echt helemaal niets. Het lijkt mij ook heel zweterig voor je paard, en ik vind het vaak niet mooi staan. Heb er al meerdere voorbij zien komen hier op Bokt, en geen van allen vond ik mooi.
Het is niet zweterig hoor, iig niet meer dan een leren hoofdstel. Het gaat meestal ook niet puur om het mooie, maar ook om de functionaliteit en de sterkte...
ik las dat het bij endurance wel nodig was en dat je minder snel schuurwondjes of plekjes van het zweten krijgt als bij leer, bij endurance gaat het er ook niet echt om dat het er netjes uitziet zoals bij dressuur en mensen willen nu eenmaal de meest uiteenlopende kleurtjes en daar wordt handig op in gesprongen
Je hebt natuurlijk goede en minder goede. De 'echte' endurance hoofdstellen van Biothane (van de merken Marylot en Zilco enzo) zijn oersterk, veel sterker dan leer, voelen prettig aan, zijn makkelijk in onderhoud en worden niet hard van water.
Die van HH zijn echt een stuk minder. Die voelen heel vies aan, echt plastic.
Bij de endurance wordt het vooral gebruikt omdat het niet hard en glad wordt van water. De meeste zijn ook nog eens hoofdstel en halster in één.