ervaringen met australian stockzadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Airborne

ervaringen met australian stockzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 23:39

Hallo allemaal,

Ik wil voor mijn e pony van 20 jaar een nieuw zadel gewoon om lekker recreatief mee te rijden.
Ik had gewoon een veelzijdigheidszadel, maar las wat op internet over australian stockzadels en dat lijkt me eigenlijk wel wat.
Dus graag jullie ervaringen hiermee! Nog een vraagje zijn die zadels erg veel zwaarder dan engelse zadels? Dit omdat mijn pony dus al een dagje ouder wordt al zou je het gelukkig niet zeggen.
Nog eventuele andere tips voor een lekker recreatief zadel? Alvast bedankt!

bromfiets

Re: ervaringen met australian stockzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 23:43

stockzadels zijn idd wel een stuk zwaarder dan gewone zadels, ook de kwaliteit wil nog wel eens tegen vallen.
Je zou eens kunnen zoeken op enduance zadels: die zijn heel licht en comfortabel én je kunt ze in allerlei knallende kleurtjes krijgen (geel, blauw, knalroze e.d.)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:46

Ze zijn inderdaad zwaarder, en de goedkope zadels zijn vaak scheef en van erg slecht leer gemaakt. Je kan natuurlijk ook op zoek naar een tweedehands zadel van betere kwaliteit.
Verder zou je echt eens een boomloos zadel moeten proberen, een barefoot bijvoorbeeld, die zitten echt heerlijk zacht, super voor recreatief mee te rijden. Een sprongetje kan makkelijk, dressuur ook geen probleem, en je kan er uren in zitten. Je kan een gratis testzadel aanvragen bij www.boomloosrijden.nl
Ik heb zelf de arizona (het westernmodel). Eerst had ik een cheyenne (het normale model), en die beviel zo goed dat ik toen een speciale versie van de arizona heb gekocht Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:49

Van Wintec heb je ook stockzadels, die zijn een stuk lichter en Wintec vind ik over het algemeen een prima merk.

Koop geen stockzadel van zadelmarkt!!!!! Daar komen op de duur gewoon de spijkers doorheen aan de onderkant. Lekker voor de rug

Een endurance zadel zou wellicht meer geschikt zijn voor jullie. Die zijn erop gemaakt om lange comfortabele ritten te maken (voor zowel paard als ruiter)

Airborne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 12:53

Bedankt voor de tips! Ik ga zeker even op de site van die boomloze zadels kijken. En die wintec vind ik ook een goede tip aangezien ik vooral met het zadelgewicht zit. Verdere tips natuurlijk nog steeds welkom!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:15

tuurlijk zijn stockzadels wat zwaarder, maar die extra 5 kilo maakt jouw paard echt niet uit hoor!