lange elastieken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

lange elastieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:11

Wie weet waar je van die lange rubberen elastieken kan kopen om te longeren, het is voor een paard van 1.80m dus het moeten echt lange elastieken zijn, ik heb al gezocht bij Divoza en Ooteman maar die hebben alleen de korte versie.

PS ik hoef geen 2de handse
mod: als dit topic verkeerd staat sorry

stokstok

Re: lange elastieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:33

euhm horseplaza ofzo misschien?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 21:40

stokstok schreef:

hebben die ze dan? ik ga niet op de gok naar ze toen rijden

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:41

bij mijn weten zijn die elastieken er maar in 1 maat... kan je er niet 2 kopen en aan elke kant een andere bevestigen? je kan ze wel korter maken namelijk ov evt dubbel doen

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:16

Hey Sjorsie!
Waarom ga je niet met iets anders longeren dan elastieken? Het valt me altijd op dat mensen die bij Nicole lessen vaak met elastiek longeren, terwijl er ook nog een heleboel andere opties zijn, bijvoorbeeld met touwtjes. Elastiek is vaak erg strak en diep en dat is met een groot en lang paard lastig. Dan zijn ze inderdaad gauw te strak. Touwtjes kun je makkelijker stellen of bijvoorbeeld longeren met een gogue teugel. Is ook erg goed voor jonge paarden. Succes!

stokstok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:23

sjorsie schreef:
stokstok schreef:

hebben die ze dan? ik ga niet op de gok naar ze toen rijden

hebben ze geen site ofzo.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 23:16

Gieltje2002 schreef:
Hey Sjorsie!
Waarom ga je niet met iets anders longeren dan elastieken? Het valt me altijd op dat mensen die bij Nicole lessen vaak met elastiek longeren, terwijl er ook nog een heleboel andere opties zijn, bijvoorbeeld met touwtjes. Elastiek is vaak erg strak en diep en dat is met een groot en lang paard lastig. Dan zijn ze inderdaad gauw te strak. Touwtjes kun je makkelijker stellen of bijvoorbeeld longeren met een gogue teugel. Is ook erg goed voor jonge paarden. Succes!

Hoi,
Ik wil eigenlijk van die slof af en een elastiek lijkt me dan fijner, ik longeer ook vaak met pessoa, touwtjes heb ik niet maar die zitten vast en dat vind ik juist eng, vandaar mijn idee om elastiek te gaan proberen omdat dat meeveert, vandaar dat ik ook de lange zoek voor U2

vw_ot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:36

Ik heb op mijn stage ook me touwtjes moeten longeren, deze mag je uit veiligheidsoverweging op zachte ondergrond pas vast maken, begin niet te strak, zorg dat het paard lengte kan maken dus dat ie halsstrekkend rond kan draven langzaam richt je hem meer op, hij zal op den duur weten wat je bedoelt, zorg ervoor dat je stevig maar lang genoeg touw hebt, maak 2 touwtjes, zodat je hem links en rechts bij kunt zetten net als een bijzetteugel.
Ikzelf heb goede ervaring met een touwtje, deze paarden kende het precies waardoor ik ze al gelijk op kon richten.
zorg er wel voor dat het paard rustig kan wennen aan constante verbinding.
Succes

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 00:00

@vw_ot
helaas werkt dit niet zo voor mijn paard, hij loopt en door zijn bouw en omdat hij een jaar springtraining heeft gehad standaard met zijn hoofd heel hoog opgericht en nu wil hem daarom juist longeren zodat hij diep en rond over de rug leert lopen, als ik de touwtjes dus lang laat blijft ie gewoon met de kop in de lucht lopen, halsstrekken begrijpt ie nog niet, dus dan staan ze continu strak en dat lijkt me niet fijn voor zijn rug omdat hij die dan wegdrukt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 00:04

Touwtjes hebben een dzelfde werking als een slof, kan je beide op verschillende manieren bevestigen.

Stiek kan alternatief zijn, al moet je daarmee oppassen dat ze lengt houden en noiet gaan opkroppen.
en is maar 1 maar stiek alleen..

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 00:08

Hoezo ga je niet naar de fietsenmakker vragen naar oude binnenbanden daar kun je een gesp aan maken aan beide kanten en heb je een perfect elastiek voor bijna geen geld alleen de gespen.
Zo longeer ik altijd dat gaat echt super.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 00:28

sjorsie schreef:
@vw_ot
helaas werkt dit niet zo voor mijn paard, hij loopt en door zijn bouw en omdat hij een jaar springtraining heeft gehad standaard met zijn hoofd heel hoog opgericht en nu wil hem daarom juist longeren zodat hij diep en rond over de rug leert lopen, als ik de touwtjes dus lang laat blijft ie gewoon met de kop in de lucht lopen, halsstrekken begrijpt ie nog niet, dus dan staan ze continu strak en dat lijkt me niet fijn voor zijn rug omdat hij die dan wegdrukt

Is er niet iemand bij Taams waar je een gogue teugel van kan lenen? Deze zorgt bij het omhoog komen van het hoofd voor druk, waardoor ze lang en laag over de rug gaan lopen. Werkt bij Gilles heel goed. Je moet alleen oppassen dat de touwtjes niet te laag tussen de benen hangen. Anders kunnen ze er over struikelen. De gogue teugel wordt veel bij jonge paarden gebruikt, die lang, laag en over de rug moeten leren lopen. En als je toch liever met elastiek wilt longeren, dan moet je misschien toch zelf iets fabriceren of van twee elastieken een langere maken. Suc-6!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 11:10

@Gieltje2002 : ik ga op stal eens zoeken vanmiddag en anders idd zelf maar iets knutselen Lachen