Welke beenbeschermers heb ik nodig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Welke beenbeschermers heb ik nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 13:19

Ik ben echt een nut wat beenbescherming betreft, daarom vraag ik het maar even aan jullie. Ik wil binnenkort met Pardusz gaan springen, heb alleen geen zin in beenblessures dus ik wil er voor de zekerheid graag beenbeschermers om hebben. Maar goed; ik heb zóveel keus, ik weet het gewoon niet meer. Scheve mond

Of het belangrijke informatie is weet ik niet, maar hij staat aan de voorkant op ijzers. Geld speelt in principe geen rol; kwaliteit wel.

Moet ik trouwens bij het springen aan de voor- en achterkant beenbescherming hebben? Voor wil ik sowieso omdat hij nog een heel onervaren springer is, moet ik achter dan ook doen? (of is dit nou een domme vraag? Bloos )

Nathalie84

Re: Welke beenbeschermers heb ik nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:14

als ik ga springen gebruik ik voor peesbeschermers en achter kogelbeschermers of hoge peesbeschermers. Zelf ben ik erg tevreden over de eskadron allround beschermers. Maar die kosten dan ook wel wat Nagelbijten / Gniffelen

Achter is wel slim aangezien sommige paarden hun achterbenen tegen elkaar leggen boven de sprong.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:13

Kan je niet tijdelijk van iemand iets lenen, zodat je kan zien hoe je paard erop reageert????

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:24

Nathalie84 schreef:
Achter is wel slim aangezien sommige paarden hun achterbenen tegen elkaar leggen boven de sprong.

Daarmee beschadigen ze zich niet. Beschadigingen komen door hoef tegen been. Zijdelings of tegen voorliggend been.
Peesbeschermers en springschoenen is genoeg. Bij het springen is het grootste risico op blessures in de landing, waarbij een paard zich met de achterbenen tegen de voorbenen aan kan tikken of op eigen ballen van de hoef land.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:01

ik zou gewoon simpele peesbeschermers, strijklappen en springschoenen omdoen als je gaat springen. heeft eigenlijk ieder paard wel genoeg aan

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 19:22

LiSSy: 'wel genoeg aan' vind ik zelf niet genoeg, ik wil zekerheid dat de kans op blessures minimaal is.

Zijn 3-in-1 beschermers geschikt? en dan enkel aan de voorkant. En dan kogelbeschermers achter?

Iemand trouwens ook nog suggesties qua merk? Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:25

met wel genoeg aan bedoel ik ook dat de kans op blessures minimaal is, alle belangrijke delen zijn met die beschermers ingepakt
je kan je paard ook weer niet helemaal inpakken...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:25

Ik zou wel bescherming nemen met een harde schaal. Die vangt harde klappen beter op als die 3in1.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:26

Redrumfox schreef:
LiSSy: 'wel genoeg aan' vind ik zelf niet genoeg, ik wil zekerheid dat de kans op blessures minimaal is.

Zijn 3-in-1 beschermers geschikt? en dan enkel aan de voorkant. En dan kogelbeschermers achter?

Iemand trouwens ook nog suggesties qua merk? Lachen

3 in 1 beschermers zit geen harde schaal in... en dat is wat je met springen juist wel nodig hebt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:28

redrum, 3-in-1 beschermers zijn zeker niet geschikt om te springen! Ze zijn daar gewoon niet voor gemaakt, bestaan alleen uit neopreen en klittenband en bieden geen goede bescherming voor rake klappen van buitenaf, ze zijn ontworpen als snelle vervanging van bandages voor de dressuur (daar zijn ze trouwens wel super voor)
ik zou als ik jou was zeker voor goede peesbeschermers met harde schaal gaan, je kan voor de klassieke variant met neopreen gaan of voor leren met uitneembaar bont (we verkopen beide via onze webshop voor speciale setprijzen).
Eventueel kan je nog uitbreiden met springschoenen, ook met of zonder bont.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 19:34

Oke, dus peesjes voor en kogelbescherms achter. Bedankt allemaal. Lachen Zal wel even op zoek gaan.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:38

Ik zou zelf peesbeschermers en kogel beschermers doen en misschien ook springschoenen om te voorkomen dat ie zn ijzers eraf trapt Knipoog Welk merk moet je niet aan mij vragen.. ik vind persoonlijk leren peesjes heel mooi Tong uitsteken Maar bv de gewone van br ofzo zijn ook goed Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 19:39

Of het er goed uitziet interesseerd me eigenlijk niet zoveel (wel mooi meegenomen natuurlijk Knipoog ). Foxy80: je hebt PB. Lachen

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:44

heb geantwoord
ach, het oog wil ook wat hé

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:45

ow ja, je betaalt bij ons altijd standaard slechts de helft van de verzendkosten (dus nooit het volle pond)
bestelling boven 75 euro betekent gratis verzenden