Problemen Fryso Zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuuZzel

Problemen Fryso Zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 12:29

Ik hoor de laatste tijd erg veel mensen klagen over hun Fryso zadel..
Ik heb mijn zadel nu 6 maanden en de zadelmaker is er a 4x bij geweest, omdat ie simpelweg gewoon niet goed ligt.
Op het moment schuif hij naar rechts en komt hij aan de achterkant omhoog, terwijl hij vorige maand nog nagekeken en opgevuld is.

Hoe is jullie ervaring met de Fryso? en Tweespan?

Starbreeze

Re: Problemen Fryso Zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:42

Die ik toen had was perfect, nooit wat aan hoeven doen, lag als een huis.
Het hoeft niet altijd aan je zadel te liggen he, een paard dat bv scheef loopt kan een scheef zadel veroorzaken.
Niet dat dat in jouw geval is, maar het zou kunnen he Knipoog

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 21:02

Zou inderdaad zeker kunnen, maar Hylke is niet veranderd in een maand tijd en het zadel is net opgevuld..
Morgen komen ze langs en gaan ze kijken wat er mis is gegaan.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:29

Heeft je zadel iedere keer dezelfde "kuren"?
Of een andere zadelmaker eens naar het zadel op zich laten kijken, ik heb wel eens gehoord dat de boom soms scheef is van de Fryso.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:25

Heb ook een Frysozadel heb ik ongeveer een jaar, anderhalf geleden gekocht (een tweedehandse maar dat zag je er niet van af). Mijn zus heeft ook één die ze nu ongeveer 5 á 6 jaar geleden heeft gekocht, en nog een paar meiden die ik ken, bevielen goed en heb zelf ook 1 gekocht. Maar kreeg de laatste tijd steeds meer vraagtekens........
Jaar geleden opgevuld en dacht laatst al laat ik maar eens maar weer bellen moet weer opgevuld worden.....valt naar achteren waardoor ik niet goed in mijn zadel zit.....zeg maar in een stoelhouding, en mijn paard krijgt steeds meer "kuilen" naast zijn schoft.
Dacht dat ook maar vragen want dat weet ik niet hoor, is nog nooit zo geweest met mijn oude zadel....dacht nog wel "tja toen stond ik op een andere stal en was hij altijd wel iets dikker" maar nu ik er toch over na denk, denk ik......nee is toch denk echt niet goed en breekt hij zijn spieren daar af.

Denk dat ik toch maar niet bel naar hun maar naar een andere zadelmaker, wie weet ik niet.......dus advies mag ook komen Haha!

Mijn zus haar zadel ligt echt super en ook nooit geen problemen mee gehad, die is ook helemaal aangepast toen voor haar en haar paard.

Ohja wat me ook opvalt is dat ik opzadel mijn beugels gelijk hangen en na het rijden mijn rechter altijd langer is, ook op rijfoto's zie je dit, ben ook vaak tijdens het rijden bezig om elke keer weer goed te gaan zitten maar helpt niet echt..........

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:24

Wat Starbreeze dus zegt, ik heb dus ook al meer verhalen gehoord over scheve bomen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:10

@tinkersjakie, die kuilen kunnen ook komen doordat het zadel in den beginnen al niet goed heeft gepast. heeft dus niks met het zadel an sich te maken.