welk zadel vergelijkbaar met wintec isabelle werth dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

welk zadel vergelijkbaar met wintec isabelle werth dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 17:51

Onlangs heb ik een nieuw zadel aangeschaft omdat de oude (wintec) niet helemaal goed op mijn pony lag. Ik ben uitgekomen bij de startrekk dressuur en deze ligt geweldig op mijn pony.
Afgelopen week een rit door het bos gemaakt met een hele groep (ca 2 uur) en alles maar dan ook alles deed me zeer Ach gut.
Ten eerste waar je de beugelriemen doorheen kunt doen, dit flapje veroorzaakt dikke blauwe plekken. m'n kont doet helemaal zeer en tot overmaat van ramp kan ik nu 2 dagen later geen stap meer verzetten, zo'n spierpijn. Ook zat ik lang niet zo vast in het zadel als met de wintec en val een beetje voorover. en ik was niet de enige die hierover viel

Met de wintec had ik dus echt nergens last van. Wat voor zadel kun je hier een beetje mee vergelijken, graag wel een kort dressuurzadel omdat m'n pony (1,37) een korte rug heeft, ze is rondgeribt en heeft haast geen schoft.

ik zag wel positieve verhalen over de massimo dressuur, maar heb verder geen flauw idee wat dat voor zadel is. Ben ook al eens bij divoza langs geweest om te peilen wat voor zadels er allemaal liggen, maar werd me verteld dat er ws geen enkel zadel is wat gaat passen.

doriangi

Re: welk zadel vergelijkbaar met wintec isabelle werth dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:37

Op deze website kan je wat meer lezen over de Massimo zadels:

http://www.bluebalance.nl/

Ik heb onlangs nog geinformeerd naar deze zadels, blijkbaar word je paard opgemeten en wordt het zadel volledig op maat gemaakt, prijsklasse tussen 1050 en 1200 €...
Valt dus prima mee voor een op maat gemaakt zadel, bekijk anders eens de zoekfunctie, er zijn al wat topics over de Massimo zadels.
Ik begin binnenkort te sparen voor eentje Lachen