Ervaring met Ainsley zadel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ainsley zadel

Goed
18 (58%)
Middel
6 (19%)
Slecht
7 (22%)

Totaal aantal stemmen: 31

Nicky15

Ervaring met Ainsley zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 16:47

Hallo,

Ik zag een Ainsley zadel op internet staan
Ik vroeg me af , :
Hoe bevald jullie dit zadel?
Hij ziet er op de foto's heel fijn uit , maar wie heeft meer ervering met dit zadel?

-×××-Nicky

Talonius

Re: Ervaring met Ainsley zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:59

Ik rijd met een ainsley vaingard en zou eigenlijk niet anders willen.
ja, een KN zit ook erg lekker, maar Kieffer of iets dergelijks vind ik erg hard zitten in vergelijking met een ainsley

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:06

Ik heb ook een Ainsley, al rijd ik er niet meermee. Ik had dit zadel op mijn pony's liggen en later zelfs op de grote paarden Tong uitsteken. Ik heb dit zadel al iets van 10 of 11 jaar. Hij is nu niet meer zo mooi meer, maar het is een ideaal zadel om zadelmak mee te maken. Ik vind het best een fijn zadel. Al gaat mijn voorkeur uit naar Passier.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:19

Ik heb op een bijrijdpaard met een Ainsley gereden en ik moet zeggen een super zadel! Ik vond hem lekker zitten en een fijn zadel.

Charr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:19

Mijn verzorgpaard vroeger had er zo een!was echt een heel goed zadel,echt heel relax.

una_diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:23

Ik heb gister een 2e hands ainsley vanguard popular meegenomen van de ruitersport zaak en wil geen ander meer! Dus nu staat mijn euroriding veelzijdigheidszadeltje te koop.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:02

Nadeel van de Ainsley is dat ze een heel nauwe kamer hebben waardoor de ruggengraat niet genoeg vrij ligt (naar mijn mening).

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 03:34

Ik heb een Ainsley Vanguard gehad en vond hem niet erg fijn.
Mijn houding ging achteruit en ook de leerkwaliteit + het stiksel was niet wat ik verwachtte...
Voor mij geen Ainsley meer :n

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 06:37

ik ben wel een ainsley fan, heb op zo'n beetje alle modellen gereden of zelf gehad :o
Alleen de verstelbare is een kwetsbaar model, de rest is in mijn ogen prima qua kwaliteit. En ze hebben via de importeur een keer als service een ingebouwde voorsingel erin gezet.
De anatomische zit voor de ruiter vind ik een pre! en het model ainsley integra zit bijvoorbeeld exact als een hulsebos WB4, alleen het prijskaartje tweedehands is een stuk aangenamer.
Wel moet je goed zelf de maten meten. Zowel de zitmaat voor de ruiter als de boommaat verschilt nog wel eens van wat er op het zweetblad gedrukt staat. En de ruimte tussen de kussens/ tussenkanaal varieert ook wel.
Leerkwaliteit is goed, aanpasbaarheid vind ik ook goed. De vanguard is het fijnst met het schrumpf zitvlak en kalfsleren kniewrongen anders is het te glad. Rubens is zelfde model met volledig waterbuffelleer, lincoln wat meer wrong en heerlijk zacht memal leer, integra heeft meer bovenbeenwrong en schrumpfleer, het meest voorkomende veelzijdigheidszadel is de ranger; fijne zit met voldoende beenwrong.

de zadels beginnend met een serienummer 98 , 99 of 70 zijn zadels die prima zijn qua pasvorm. Zadels die ouder zijn beginnen met andere cijfers en dat zijn kiepzadels met een harde zit en een nauwe kamer.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 07:49

Ik heb een Lincoln, die nu overigens te koop staat.
Een heel fijn zadel als je een zadel zoekt met een wat vlakkere zit en ideaal voor mensen met langere benen, vanwege de vorm van het zweetblad.
Ik verkoop hem zelf, omdat het paard waarvoor het zadel was bedoeld 4 weken na aanschaf is overleden en het op dit paard niet passend te krijgen is.