Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik had het er nog met mijn instructrice over en die zij dat het aan de coating van mijn laarzen (de welbekende Petrie Perfects) kon liggen en ik dus misschien leren chaps of gewone chaps zonder coating moest overwegen om mijn laarzen te sparen. Mijn laarzen zijn me behoorlijk heilig en als rijden met dit zadel en mijn laarzen de ondergang van mijn laarzen betekend moet ik misschien die leren chaps maar eens proberen?

casperrr schreef:dan ligt het óf aan jouw óf zoals ik al eerder zei de 2 stoffen die toch een wrijving tegen elkaar maken
Als mijn benen stil liggen hoor ik het niet meer

RedFlame schreef:Ik heb leren laarzen en kunststof beugelriemen en dat piept ook verschrikkelijk, maar soms ineens niet meer heel raar.
xsimone schreef:Ik heb een kunstof zadel (Wintec 500) maar heb ook nergens last van.
Als mij zus of iemand ander met Petrie laarzen op mijn zadel gaan, dan piept het als een gek, ikzelf heb geen petrie laarzen, dus misschien komt het bij petrie omdat er misschien een ander soort leer gebruikt word, of iets anders!
) en ik dus sowieso al overweeg voor nieuwen te gaan sparen of er een rits in te zetten o.i.d.
) te doen, ik had dat vandaag gedaan en hoorde niks meer! Revanches schreef:Het is toch van de zotte,dat jij maar voor nieuwe laarzen moet gaan sparen, vanwege het gepiep door de coating...
Wie zegt ten eerste dat het van de coating komt?(Volgens mij maakt dat niks uit namelijk of er nou wel of geen coating op zit!)
Maar goed ik heb geen ervaring met kunststofzadels en leren laarzen.